loading...
توسعه فردی
امیرحسین سلطانی بازدید : 56 دوشنبه 03 آذر 1399 نظرات (0)

ریشه نارضایتی و عدم خودباوری در کمبود اعتماد به نفس و همچنین سرخوردگی هایی در کودکی است.

برای مطالعه مقاله راه های تقویت خودباوری کلیک کنید.

 

خودباوری: قبول آنکه شکست بخشی از موفقیت است

صد در صد نمیتوانیم بگوییم شما می توانید از دست عدم خودباوری خلاص شوید، زیرا ترسیدن از شکست و ریسک کردن یک واکنش طبیعی است.

اما شما باید یاد بگیرید که شکست نیز بخشی از زندگی است.

راهکار هایی برای افزایش خودباوری

کارهایی را انجام دهید که از آن ها میترسید

منظور این است که مثلا اگر از سوال پرسیدن در کلاس می ترسید، در ردیف های جلو بنشینید و سوال یپرسید.
در این باره امام علی (ع) فرموده اند: هرگاه از کاری ترسیدی، خود را به کام آن بینداز. زیرا ترس شدید از آن کار دشوارتر و زیان بارتر از انجام آن کار است

لیستی از موفقیت های خود تهیه کنید

یک لیست از تمام دستاورد ها و موفقیت هایی که تا بحال کسب کرده اید تهیه کنید، این کار باعث می شود هروقت که به آن نگاه میکنید به خود افتخار کنید و حس کنید که آدم موفقی هستید و باعث افزایش خودباوری میشود.

مثلا اگر یکبار نمره کامل در امتحان سختی گرفتید و آن را در لیست خود نوشتید، دفعه بعدی که امتحان سختی دارید، وقتی به آن لیست نگاه می کنید با خود فکر میکنید وقتی یکبار توانستید، پس اینبار هم میتوانید.

وانمود کنيد اعتماد به‌نفس داريد

نحوه صحبت کردن و حرکات بدن يکي ديگر از راه‌هايي است که مي‌توان از طريق آن در ديگران تاثير گذاشت و به اصطلاح کاري کرد که اطرافيان شما را جدي در نظر آورند.

تحقيقاتي که در اين زمنيه انجام شده نشان داده افرادي که اعتماد به‌نفس بالايي دارند معمولا سرشان را بلند مي‌کنند، نگاه چشمي متداوم‌تري با ديگران برقرار و با صداي بلند صحبت مي‌کنند. دقيقا حالات اين گروه از افراد شبيه ورزشکاري است که گلي را به ثمر رساند.

فرار از رنج رواني

فردي که توانايي‌هاي خود را باور نداشته باشد به دستاوردهايي که آرزويش را دارد نمي‌رسد. چنين شخصي واقع‌بين نيست و به همين دليل مسئوليت خطاهاي خود را نمي‌پذيرد چون فکر مي کند اگر اشتباهات را گردن بگيرد باعث بروز نوعي درد و رنج ذهني و رواني در خود مي‌شود.

به همين دليل اين گروه از افراد ترجيح مي‌دهند براي فرار از واقعيت، ديگران و شرايط بيروني را تنها دليل اشتباهاتشان معرفي و با اين کار خود را از فشار رواني خلاص کنند.

منبع: https://virgool.io/@khaaneye_sabz/%DB%B8-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%A8%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-rtwmasdrbfts

امیرحسین سلطانی بازدید : 136 یکشنبه 02 آذر 1399 نظرات (0)

تمام افراد باهوش حافظه تصویری فوق‌العاده‌ای دارند. حافظه تصویری به این معناست که می‌توانید تصاویر واضح اتفاقات گذشته را به‌خوبی به یاد آورید. به زبان دیگر به معنای یادآوری اتفاقات درست مانند اینکه همان لحظه مقابل چشمتان رخ داده باشند.

 روش های تقویت حافظه تصویری چیست؟ پاسخ این سوال را در سایت ذهن جست و جو کنید!

چیزی که ما در فیلم‌های علمی تخیلی هالیوود می‌بینیم این است که افراد با یک‌بار باز و بسته کردن چشم می‌توانند همه‌چیز را به‌خوبی و با جزئیات به یاد بیاورند. اما در دنیای واقعی این توانایی حافظه تصویری نامیده می‌شود و می‌تواند برایتان مفید باشد.

مدیتیشن

نفس عمیق بکشید، چشمان خود را ببندید و مدیتیشن کنید. مدیتیشن برای سلامت روح و جسم فواید زیادی دارد. برخی معتقدند که باید بهتر بخوابید، بهتر کار کنید، استرس خود را کاهش دهید و با درون خود و خالق بی‌همتا بیشتر ارتباط برقرار کنید.

این کار باعث می‌شود ذهن خود را آرام کنید و از کارهای روزمره دور کنید، با این کار به آرامش رسیده و به‌خوبی افکار و ذهن خود را کنترل کنید. مدیتیشن شما را از آنچه که می‌خواهید جلوتر می‌برد.

بازی‌های فکری

در مقابل مدیتیشن از ذهنتان کار بکشید. فعالیت آن را افزایش دهید. ذهن ما هم همانند بدن ممکن است تنبل شود. باید به مغز خود بفهمانید که این کار به تمام افراد کمک کرده و شما هم مستثنا نیستید. با کمک بازی‌های فکری مغز خود را تقویت کنید. شاید تکراری و مسخره به نظر برسد اما شما را باهوش‌تر می‌کند.

نکته: اپلیکیشن Elevate حافظه را افزایش داده، گردش خون را بیشتر کرده و مهارت‌های زبانی و گرامری خود را نیز گسترش خواهید داد. این اپلیکیشن نه‌تنها جالب بوده بلکه وظایف روزانه‌تان را به شما یادآوری نموده و نقاط قوت و ضعفتان را به شما نشان خواهد داد. می‌توانید آن را روی وب‌سایت iOS، اندروید و Lumosity به دست آورید.

 تمرین، تمرین، تمرین

تکرار و تمرین باعث پیشرفت شما می‌شود. تمرین دادن مغز با فعالیت‌های روزانه رفته‌رفته از حالت وظیفه درآمده و به عادت تبدیل خواهد شد. در آن صورت به‌راحتی همه‌چیز را به یاد آورده و حافظه تصویری شما تقویت میشه و دیگر چیزی را فراموش نخواهید کرد. در این صورت دوستان و خانواده نیز با شما همراه خواهند شد.

منبع: https://paroshat.com/14207/%D8%A8%D9%87%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%D9%87-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%BA%D8%B2

امیرحسین سلطانی بازدید : 40 شنبه 01 آذر 1399 نظرات (0)

این که شما چه نوع توانمندی‌هایی داشته باشید بسته به میزان فعال بودن نیمکره‌های مغزی شماست، یعنی بسته به این که نیمکره چپتان یا راست تان فعال تر است، نوع توانمندی‌ها، علایق و رفتارهای‌تان متفاوت است.

برای مطالعه مقاله فعال سازی نیمکره چپ مغز به سایت ذهن مراجعه کنید.

چه خبر از نیمکره چپ

نیمکره چپ مغز ، سمت راست بدن را کنترل می‌کند. آدم‌هایی که نیمکره چپ قوی‌تری دارند معمولا عاشق ریاضیات و فلسفه می‌شوند. آنها استادان تجزیه و تحلیل هستند و به‌راحتی می‌توانند اعداد و ارقام را به خاطر بسپرند.

آنها منطقی، منظم و سخنور هستند اما اگر از آنها بخواهید مقوله‌ای را با مثال و شکل برایتان تعریف کنند گیج و ناتوان می‌شوند، چون کلمات را بهترین روش انتقال مفهوم می‌دانند، اما با این همه ویژگی‌های خوب ممکن است در موسیقی و نقاشی و راه‌های خلاقانه چندان با استعداد نباشند.

ویژگی های نیمکره چپ مغز

نیمکره چپ مغز قسمت راست بدن را کنترل میکند.

* ریاضیات و فلسفه را دوست دارد.

* نظم و طبقه بندی کردن را دوست دارد.

* همیشه منطقی و تحلیل‌گر با کارها برخورد می‌کند.

* با تنوع در زندگی مخالف است و زندگی منظم و از قبل تعیین شده را می پسندد.

* از انتقاد دیگران می هراسد.

نیمکره چپ‌تان را دیوانه نکنید!

اگر نیمکره چپ قدرتمندی داشته باشید و بخواهید از ریاضی، فلسفه و مهم‌تر از همه نظم و ترتیب در زندگی غافل شود و اگر به جای جزئی نگری کل‌نگر شوید، نیمکره چپ‌ خود را سرکوب کرده است.برای آن که نیمکره چپ‌تان را قوی کنید باید به ریاضی و فلسفه برگردید.

در طبیعت گردش کنید و از حس شنوایی‌تان برای بیشتر و بهتر لذت بردن کمک بگیرید. هر کار و هر مساله‌ای را به بخش‌های کوچک‌تر برای حل تقسیم کنید چون توانایی شما در جزئی‌نگری بیشتر از کلی‌نگری است.

جدول و پازل حل کنید و برای هر روزتان برنامه‌ای مدون بنویسید. برای حفظ کردن از فیش‌برداری استفاده کنید. فن بیان و سخنرانی را تمرین کنید.

موانع پرورش نیمکره چپ

داشتن عقاید و باورهای زیر مانع از پرورش نیمکره چپ می شوند:

* نظم داشتن در زندگی به معنای محدودیت است

* ریاضیات یا اینگونه دروس خسته کننده هستند و من به هر زحمتی شده نباید با آنها روبرو شوم.

* توجه به جزئیات، تلف کردن وقت است.

* نوشتن مطالب، هنگام مطالعه وقت‌گیر است و مرا خسته می‌کند.

امیرحسین سلطانی بازدید : 49 پنجشنبه 29 آبان 1399 نظرات (0)

یادگیری دو زبان همزمان به دلیل اینکه شما را با فرهنگ و تاریخ کشورهای مختلف آشنا می کند و به شما جهانبینی می دهد جذاب است. وقتی که بتوانید به خوبی یک زبان خارجی را صحبت کنید اعتماد به نفستان را بالا می برد و شما را هم به یادگیری بیشتر ترغیب می کند. 

مطالعه مقاله یادگیری دو زبان همزمان به صورت کامل در سایت ذهن قابل دسترس است.


پاسخ من به این دوستان این است که ذهن انسان توانایی بسیار بالایی دارد و امکان فراگیری هر مسئله و زبانی را دارد و می تواند در آن واحد چندین کار را انجام دهد، پس مسئله فراگیری دو زبان با هم، مثلا انگلیسی و فرانسه و یا انگلیسی و اسپانیایی اصلا غیر ممکن نیست.


چند زبان می توان یاد گرفت؟

آقای Michael Erard  روانشناس و نویسنده کتاب  Babel No More ادعا می کند که هیچ تئوری مبنی بر محدودیت در تعداد زبان هایی که می توانید یاد بگیرید وجود ندارد و تنها محدودیت زمان در این بین قرار می گیرد.

آقای Erard به کشورهای مختلف سفر کرده و با افراد چند زبانی مختلفی از سراسر جهان صحبت کرده است. طبق تحقیقات ایشون برای موفقیت در یادگیری چند زبان باید سخت تلاش کنید و انگیزه یادگیری زبان خود را حفظ کنید و تنها به مقدار خیلی کمی استعداد برای یادگیری توجه کرده است. 

یادگیری دو زبان مختلف می تواند بسیار جذاب باشد.با این حال اگر یادگیری یک زبان را از قبل شروع کرده اید بهتر است به پایه و base آن زبان قبل از شروع زبان دوم تسلط پیدا کنید .اگر محدودیت زمانی ندارید منطقی تر این است که یادگیری زبان دوم را تا قبل از تسلط نسبی به زبان اول شروع نکنید و سپس یادگیری زبان دوم همزمان با تسلط کامل به زبان اول را شروع کنید.

ولی چگونه می توان 2 زبان را همزمان شروع به یادگیری کرد؟  شاید قصد سفر به کشورهای مختلف را داشته باشید و یا در رویای یک شغل عالی هستید.  در این مقاله به بررسی اینکه چه زمان و چرا یادگیری 2 زبان همزمان خوب است می پردازیم و 5 نکته مهم برای اینکه هرچه بهتر بتوانید 2 زبان را با هم یاد بگیرید به شما زبان آموزان خواهیم گفت.

این روزها با استفاده از تکنولوژی یادگیری یک زبان جدید از همیشه ساده تر است. بسیاری از ابزارها مثل سایت آموزش آنلاین زبان تیکا در دسترس شما هستند و به شما کلاس های آنلاین خصوصی با اساتید زبان را ارائه می دهد و کلاس ها به صورت ویدئوچت با استاد زبان شما از راه دور برگزار می شوند.

3نکته طلایی برای یادگیری همزمان چند زبان

آیا می توانید 2 زبان را همزمان یاد بگیرید؟ البته که می توانید! بدون شک یادگیری همزمان دو زبان برای زبان اموزان چالش برانگیز خواهد بود اما شما می توانید با یک استراتژی یادگیری دقیق از پس آن برآیید. با بکارگیری نکته هایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم و مداومتی که در امر یادگیری خواهید داشت از چیزی که فکر می کنید بیشترمی توانید پیشرفت کنید.

1. زبان هایی را انتخاب کنید که با هم بسیار متفاوت هستند

بهترین زبان ها برای یادگیری همزمان ،آن هایی هستند که با هم بسیار تفاوت داشته باشند. اینکه دو زبان به هم نزدیک باشند به نظر منطقی می آید. اما می تواند برای شما گیج کننده شوند . هر چه دو زبان به هم نزدیک تر باشند احتمال قاطی کردن آن ها با هم زیاد می شود .

اگر دست شما برای انتخاب زبان ها باز است ، دو زبانی را انتخاب کنید که از نظر لغات و گرامر با هم متفاوت باشند. برای مثال به جای یادگیری همزمان زبان های “داچ” و “آلمانی” بهتر است “داچ” و “اسپانیایی” را یاد بگیرید.

2. انگیزه یادگیری زبان خود را حفظ کنید

وقتی درباره یادگیری صحبت می کنیم داشتن انگیزه بسیار مهم است. اگر می خواهید چند زبان یاد بگیرید بدون داشتن اهدافی روشن و یک زمانبندی درست و پایبندی به آن اهداف نمی توانید در این امر موفق شوید.
برای مثال هدف اصلی شما می تواند این باشد که : من یادگیری فرانسه و اسپانیایی را با هم شروع می کنم تا به شغل رویایی خود تا یک سال آینده برسم.

3. یک برنامه یادگیری روزانه را دنبال کنید.

برای دستیابی به هدف اصلی خود باید یک برنامه کامل با جزئیات داشته باشید و آن را دنبال کنید. جلسه های یادگیری کوتاه روزانه برای خود تعریف کنید و زمان مناسبی را به آن ها تخصیص بدهید.  یادتان باشید خوادن روزانه 30 دقیقه زبان بسیار موثرتر از خواندن 1 یا 2 بار در هفته با زمان بیشتر است.

خاطرتان باشد که نیاز نیست زمان یکسان برای همه زبان هایی که یاد می گیرید اختصاص دهید . اگر برای شما یادگیری زبان ژاپنی از یادگیری زبان پرتغالی دشوارتر است وقت بیشتری به یادگیری ژاپنی اختصاص دهید.
یادگیری همزمان دو زبان به این معنی است که نمی توانید به سرعت یادگیری یک زبان پیشرفت داشته باشید. به طور منظم برای یادگیری زبان وقت کافی بگذارید  و پیشرفت های خود را در هر زبان جشن بگیرید .

آماده شروع یادگیری همزمان دو زبان هستید؟

یادگیری همزمان دو زبان تمرینی برای مغز شماست و به شما برای صرفه جویی در زمان و تقویت مهارت های یادگیری کمک می کند.

اگر در امر یادگیری دو زبان خلاقیت ،تعهد وشور و شوق داشته باشید شانس موفقیت در یادگیری هر دو زبان را بالا می برید. اگر تجربه یادگیری همزمان دو زبان مختلف را دارید در قسمت نظرات در پایین همین صفحه آن را با ما در میان بگذارید.

امیرحسین سلطانی بازدید : 55 چهارشنبه 28 آبان 1399 نظرات (0)

کایزن یا بهبود مستمر پنجمین گامی است که درهزینه یابی برمبنای هدف بر می دارند و برعملیات کنترل های الزم اعمال می شود تا باز هم هزینه ها کاهش یابند . مقصود ازاصول کایزن جست وجوی دائمی برای یافتن راه های جدید جهت کاهش دادن هزینه های فرایند تولید یک محصول که دارای طرح وکارکرد مشخص است.

برای کسب اگاهی بیشتر در زمینه اصول کایزن کلیک کنید.

هزینه یابی بر مبنای هدف و کایزن دو روش مکمل یکدیگر هستند و برای کاهش دادن مستمر هزینه ها و افزایش ارزش محصوالت از دیدگاه مشتری مورد استفاده قرار می گیرند. کایزن روند کاهش بهای تمام شده محصولی است که هم اکنون تولید می شود .

کایزن یک شیوة مدیریتی ژاپنی است که براساس دیدگاههای دکتر دبلیو . ای . دمینگ و دکتر جی.ام.جوران اساتید رشتة مدیریت در آمریکا شکل گرفته است و بعدها توسط ژاپنی ها کلید قدرت رقابت آنها گردید.

کایزن چیست ؟

کایزن در ژاپن طی جنگ جهانی دوم بوجود آمده است که تعریف آن تغییر به سمت بهتر شدن یا بهبود مستمر و تدریجی است.

در واقع کایزن بر این فلسفه استوار است که برای ایجاد بهبود در سازمان ها الزم نیست به دنبال تغییرات انفجاری یا ناگهانی باشیم، بلکه هر نوع بهبود یا اصالح به شرط آنکه پیوسته و مداوم باشد، ارتقای بهره وری را در سازمان ها به ارمغان خواهد آورد

معنی اصلی واژه کایزن ساده و گویاست: کایزن یعنی بهبود مستمر، بهبود مستمری که تمامی افراد یعنی مدیران کارکنان و کارگران را در بر می گیرد از مدیریت باال گرفته تا پایین ترین قسمت ها .

فلسفه کایزن براین اصل استوار است که شیوه زندگی انسان شامل زندگی شغلی، زندگی اجتماعی و زندگی خانوادگی باید پیوسته و مداوم بهبود یابد.

فرهنگ کایزن و تعامل آن در بین الیه ها و سازمانهای مختلف اجتماعی در ژاپن باعث شده است تا کارگر از مدیر بیاموزد و مدیر از ایده های کارگر بهره مند گردد و هر کسی که با ارائه بیشنهادات مداوم در بهبود و توسعه سهمی داشته باشد، مورد تشویق قرار مى گیرد.

پیام استراتژی کایزن

 در این جمله خالصه میشود که حتی یک روز را نباید بدون ایجاد نوعی بهبود در یکی از بخشهای سازمان یا شرکت سپری نمود. ارائه پیشنهادات الزاما ماهی یا سالی یکبار نیست بلکه مستمر است .

برای مثال شرکت تویوتا که یکی از شرکتهای بنام در بکار گیری کایزن است در سال 9111 , 0777کارمند این شرکت 00777پیشنهاد ارائه دادند که 11 %آنها اجرایی شد. این بهبود های مستمر ولی جزئی سر جمع نقش زیادی در باال بردن بهره وری, بهبود کیفیت,ایمنی بیشتر و جلب رضایت مشتری دارد.

اصول بیست گانه مدیریت در کایزن

1- نگویید چرا این کار انجام نمی شود. فکر کنید چگونه می توانید آن را انجام دهید.

2- در مورد مشکل به وجود آمده نگرانی به خود راه ندهید. همین الان برای رفع آن اقدام نمایید.

3- از وضعیت موجود راضی نباشید. باور داشته باشید که همیشه راه بهتری هم وجود دارد. کایزن!

4- اگر مرتکب اشتباه شدید، بلافاصله در صدد رفع اشتباه برآیید.

5- برای تحقق هدف به دنبال کمال مطلوب نگردید. اگر60%از تحقق هدف اطمینان دارید دست بکار شوید.

6- برای پی بردن به ریشه مشکلات 5 بار بپرسید چرا؟

7- سعی نکنید از دفتر کار خود مشکلات محیط را حل کنید. بلکه به محل واقعی آن مراجعه کنید.

8- همیشه برای حل مشکل از داده و اطلاعات کمی و به روز استفاده کنید.

9- برای حل مشکل بلافاصله به دنبال هزینه کردن نباشید. بلکه از خرد خود استفاده کنید. اگر عقلتان به جایی نمی رسد، آن را در همکارانتان بجویید و از خرد جمعی استفاده کنید.

و...

امیرحسین سلطانی بازدید : 65 دوشنبه 26 آبان 1399 نظرات (0)

آموزش الکترونیک روش آموزشی است که از زمان پیدایش اینترنت و گسترش فناوری و استفاده از قابلیت‌های آن ایجاد گردیده‌است و در حقیقت تکامل یافته شیوهٔ آموزش از راه دور و برطرف‌کنندهٔ نیاز انسان‌های کاوشگر و خواهان یادگیری است، خصوصاً اینکه این روش وابستگی به زمان و مکان را کم می کند.

برای شرکت در دوره های انلاین سایت ذهن کلیک کنید.

تعداد دوره‌های آموزش الکترونیکی چه در آموزش عالی و چه به شکل سازمانی در دهه‌های اخیر افزایش یافته است. امروزه دانشگاه‌های بسیاری در سرتاسر دنیا از سامانهٔ مدیریت یادگیری برای برگزاری دوره های انلاین استفاده می‌نمایند.

تعریف‌های دوره آنلاین

کو و راسن (۲۰۰۴) تعریف ساده‌ای از تدریس دوره آنلاین ارائه کرده‌اند: «تدریس آنلاین به معنای ارائهٔ کل درس یا بخشی از آن از طریق اینترنت است».

مدرس آنلاین موفق کسی است که دستیابی دانشجویان به اهداف یادگیری را با متعهد ساختن و توانمند کردن آن‌ها در یادگیری مادام‌العمر تسهیل و ترغیب می‌کند. اصطلاحات «درگیر ساختن» و «توانمند کردن» و «یادگیری مادام‌العمر» وارد واژه‌های تخصصی تعلیم و تربیت شده‌اند و کاربرد زیادی دارند.

کنراد و دونالسون (۲۰۰۴) برای درگیر کردن دانشجویان در یک دورهٔ آنلاین چهار مرحله را برشمردند:

۱. تازه‌وارد: در این مرحله مدرس به مثابهٔ یک مذاکره‌کنندهٔ اجتماعی است.

۲. یاری‌دهنده: در این مرحله مدرس به مثابهٔ مهندس پی‌ریزی است.

۳. همکار: در این مرحله مدرس نقش تسهیل‌کننده را دارد.

۴. آغازگر/شریک: در این مرحله مدرس نقش یک عضو جامعه/چالشگر را دارد.

موانع دوره انلاین

تجارب نامناسب پیشین در زمینهٔ آموزش الکترونیکی

همهٔ خاطرات خوبی از دورهٔ تحصیل خود ندارند! همین موضوع می‌تواند دلیلی برای شرکت نکردن آنان در دوره‌های آموزش آنلاین باشد. آن دسته از فراگیران که پیش‌تر در دوره‌های آموزش الکترونیکی کسل‌کننده شرکت داشته‌اند، از نظر روحی نمی‌توانند خود را مجاب به شرکت در دوره‌ها کنند.

از پیش راجع به فواید دوره با آن‌ها صحبت کنید، پیش از شروع آموزش میان آنان نظرسنجی و پرسشنامه پخش کنید تا بدانید مشکل آن‌ها با دورهٔ قبل چه بوده و یا حتی از این دوره چه می خواهند. راجع به مشکلاتی که در دورهٔ پیشین داشته‌اند با آنان گفت‌وگو کنید.

عدم انگیزه در آموزش سنتی و آموزش الکترونیکی

در دنیای ایدئال آموزش، همهٔ زمان و توجه لازم برای یادگیری را دارند. آن‌ها برای شرکت در هر دوره‌ای مشتاقند و انگیزهٔ بالایی دارند.

اما در واقع متأسفانه متخصصان آموزش الکترونیکی موانع متعددی را بر سر راه خود دارند، تنها زمانی می‌توانیم با این موانع برخورد کنیم که روش مقابله با آن‌ها را بدانیم. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های آموزش ایجاد انگیزه است. کوچک‌ترین مساله‌ای می‌تواند روی انگیزهٔ دانشجویان اثرگذار باشد.

یکی از بهترین راه‌های مقابله با انگیزهٔ پایین، بازی‌سازی است. از طریق بازی‌ها، افراد را به شرکت در مباحث مشتاق سازید.

شناخت شخصی

متأسفانه برخی از کاربران ممکن است با افکار شخصی خود مشکل داشته باشند، به عنوان نمونه آن‌ها ممکن است فکر کنند توانایی لازم برای  شرکت در دوره انلاین را ندارند، این مورد سبب می‌شود آن‌ها توانایی لازم را نداشته باشند تا به خوبی از دوره بهره ببرند، بهترین روش مواجهه با این موضوع شناخت و بررسی دانشجویان است.

از فراگیران دوره‌های آموزش الکترونیکی پرسش‌هایی دربارهٔ عقایدشان در مورد خودشان بپرسید تا باورهایشان را بدانید، آن‌ها باید بدانند افکار و باورهای منفی بر کارشان اثر بدی خواهد داشت.

تولید محتوای آموزشی پر چالش: ایجاد یک آموزش مطلوب به تعادل مطالب و محتوا بستگی دارد اگر خیلی آسان باشد، افراد کسل می‌شوند و اگر سخت باشد، از درس زده می‌شوند و خستگی بر آن‌ها چیره خواهد شد.

شما باید فراگیرانتان را بشناسید و آنان را ارزیابی کنید تا سطح مطالب در سطح دانش آنان باشد، هدف شما دادن حس خوب یاد گرفتن به آن‌هاست تا بتوانید به موانع یادگیری الکترونیکی چیره شوید. می‌توانید برای افزایش انگیزه اهداف متفاوتی تعریف نمایید. بدین صورت آن‌ها فرصت دارند تا خود را ارزیابی کنند و از موفقیت خود شادمان شوند.

پشتیبانی نامناسب

بعضی از فراگیران دوره‌های انلاین به‌طور خود به خود می آموزند اما برخی دیگر به راهنما نیاز دارند. آن‌ها شاید نتوانند از سیستم بهره‌وری کنند یا محتوای آموزشی را مشکل بپندارند، بدون در نظر گرفتن اینکه شاگردان شما از چه دسته‌ای هستند، افرادی را برای راهنمایی و کمک به آن‌ها مقرر کنید.

امیرحسین سلطانی بازدید : 49 یکشنبه 25 آبان 1399 نظرات (0)

امروزه فضای مجازی همان‌طور که در دیگر عرصه‌های اجتماعی به‌شدت تأثیرگذار است در عرصه آموزش و تدریس خصوصی هم تأثیرگذار است. برای شرکت در کلاس های مجازی سایت ذهن کلیک کنید.

 

معرفی کلاس‌های آنلاین

کلاس مجازی یک محیط آموزشی و یادگیری است که به شرکت‌کنندگان در آن، آموزش از راه دور ارائه می‌شود و آن‌ها می‌توانند در یک فضای مجازی با هم ارتباط برقرار کنند و تعامل داشته باشند.

تعریف دقیقی درباره کلاس آنلاین وجود ندارد اما بهترین تعریفی که می‌توان درباره آن بیان کرد این است که کلاس آنلاین صرفا یک محیط آنلاین برای کلاس آموزشی است که می‌تواند این کلاس یک یا چنده نفره باشد.

انواع آموزش مجازی از لحاظ وسیله ای:

1. آموزش مجازی بر اساس وب:

آموزش مجازی در این روش به وسیله اینترنت صورت می گیرد. می توان گفت این روش متداول ترین و گسترده ترین روش است و سعی بر آن دارد که گرفتن آزمون و صدور مدرک نیز به صورت الکترونیکی و وب انجام شود.

کلاس های درس، گزارشات مربوط به درس ها ، جزوات، اتاق های گفت و گو، پست الکترونیکی و … از جمله مواردیست که  همگی بر روی وب ذخیره می شود.

همچنین به دلیل انعطافی که در نحوه ارائه آموزش الکترونیک وجود دارد، می توان نوع آموزش را مطابق با خواسته ها و فعالیت های خود ، شرایط و امکانات موجود و غیره… طراحی و مورد استفاده قرار داد. بنابراین شما می توانید در سیستم پیاده سازی شده خود دارای ویژگی های دلخواهی باشید.

2. آموزش مجازی بوسیله کامپیوتر:

در کلاس مجازی بوسیله کامپیوتر نیازی به اتصال به اینترنت یا شبکه  وجود ندارد (تنها در مواردی مانند آزمون ها از اینترنت استفاده می شود).

در این روش یک واسط الکترونیکی برای ذخیره سازی اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد و کاربر به وسیله کامپیوتر  یا وسایلی که به منظور خواندن واسط الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد، از آن استفاده می کند. (مانند استفاده ازCD های آموزشی) .

3. آموزش مجازی بوسیله وسایل الکترونیکی قابل حمل:

در  این روش از وسایل الکترونیکی قابل حمل مانند  ipad و PDA و Tablet PC و … استفاده  می شود که قاعدتا روش های محدود تری جهت آموزش با این وسیله ها وجود دارد.

4. آموزش مجازی بوسیله تلفن همراه:

این روش جدید می تواند در گروه قبل جای داده شود، اما با توجه به افزایش تعداد دارندگان تلفن همراه ، این روش را  mlearning نامیدند و آن را در دسته جدایی قرار داده اند. اما استفاده از این روش نیاز به فراهم بودن شرایط مناسب زیر ساخت مخابراتی است.

بسیاری از افراد جامعه، بخصوص در  شهرهای بزرگ، مدت زمان زیادی در انتظار وسایل نقلیه یا در ترافیک و … صرف می کنند.مدتی باب شده بود که مردم برای استفاده مفید از این زمان، کتاب جهت مطالعه به همراه خود داشتند.

البته پس از مدتی ضررهای آن هم عنوان شد مانند موردی که چشم پزشکان بر روی آن تاکید زیادی داشتند آن ها معتقد بودند که” مطالعه در مسیر های ناهموار ،برای چشم ضرر دارد.”اما امروزه با  فایل هایی صوتی که به صورت دیجیتالی انتشار پیدا کرده اند، مطالعه و آموزش بصورت صوتی بیشتر باب است.

با این وجود جالب است بدانید که” آموزشی که به وسیله چشم انجام می شود، کارایی بیشتری دارد.”به همین منظور استفاده از وسایل تصویری و دیجیتالی می تواند بصورت بهتری در آموزش موثر باشد و در ادامه به چند نمونه آن که جهت یادگیری بهتر طراحی شده  اشاره می کنیم :

  •  استفاده از تصاویر متحرک، ثابت و یا فیلم به جای نوشته های آموزشی
  •  استفاده  از اندازه های متفاوت برای نوشته ها با توجه به متون مورد مطالعه
  • استفاده از متون  آموزشی به همراه صدای ضبط شده و یا موسیقی
  • استفاده  از امکانات تفریحی به منظور عدم یکنواختی آموزش و خستگی

5. آموزش به وسیله فایل های ویدئویی

این نوع از آموزش مجازی برای آموزش مهارت ها و یا آموزش های حرفه ای استفاده می شود.

منبع: https://www.isna.ir/news/99031005244/%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86-%DB%8C%D8%A7-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

امیرحسین سلطانی بازدید : 35 یکشنبه 25 آبان 1399 نظرات (0)

تکنولوژی های مدرن و جدید، کم کم جایگاهشان را در زندگی انسان امروز پیدا کرده اند. دنیای امروز دیگر بدون استفاده از وسایل مدرن مانند گوشی های تلفن همراه، رایانه ها و اینترنت، ممکن نیست.

برای شرکت در اموزش های مجازی سایت ذهن کلیک کنید.

همه چیز به سمت مکانیزه و هوشمندتر شدن حرکت می کند و کم کم برای هر نیاز و مشکلی، یک محصول تکنولوژیک خلق شده است. اینترنت و فضای مجازی هم در این پیشرفت روز افزون بی تاثیر نیستند. تاثیری که باعث شده است که کاربران زیادی برای جستجوی کسب و کارهای مختلف، خرید کردن، برقراری ارتباط، کسب دانش و یادگیری از اینترنت استفاده کنند.

حذف مشکل انتظار تا شروع دوره

مسئله بعدی در مورد آموزش مجازی و انلاین که حل شده است، مشکل انتظار تا شروع دوره است. خیلی از دوره های آموزشی، در یک بازه زمانی مشخص و از قبل تعیین شده برگزار می شوند. بنابراین انتظار کشیدن تا شروع دوره باعث می شود که یا فراموش کنیم که در دوره جدید ثبت نام کنیم، یا در هنگام شروع دوره جدید، زمان های خالی مان تغییر کند. همه اینها، مشکلات زمانی اموزش سنتی هستند.

سبک های آموزش های مجازی موجود :

آموزش به صورت صفحات وبی :

این نوع آموزش کاملا کم هزینه بوده و برای ساخت آن نیاز به دانش فنی خیلی بالایی نیست اما زمان تولید این گونه آموزش ها معمولا زیاد بوده و حجم اطلاعاتی را که به دانش آموزان انتقال می دهند بسیار کم هستند .

آموزش به صورت فایل های فلش ساده :

این گونه آموزش ها در واقع متن ها و عکس ها را به صورت انیمیشنی و متحرک همراه با صدا به  کاربر ارائه می دهند و امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربر قرار می دهند ، تولید آن ها هزینه ای متوسط دارد و برای ساخت دروس تئوری بهترین گزینه محسوب می شوند .

آموزش به صورت فایل های فلش تعاملی :

این سری از آموزش ها به صورت فایل های متحرک بوده و در خلال درس کاربر را وادار به تعامل می کند ، در واقع بحث های آموزشی ضمن درس از کاربران پرسیده شده و منتظر پاسخ او می شوند . به این ترتیب آموزش ها با تمرین همزمان همراه بوده و گزینه مناسبی برای شبیه سازی محیط های نرم افزاری و سخت افزاری می باشند .

استاد مجازی:

در آموزش مجازی آنلاین استادان به صورت فیزیکی وجود ندارند ولی بصورت به صورت آنلاین پاسخ گوی کاربران و دانشجویان هستند و با تهیه فایل آموزشی تدریس مباحث آموزشی را به عهده دارند.

دانشجویان مجازی:

دانشجوی مجازی فردی است که بدون حضور فیزیکی در کلاس های درس تحصیل می کند و باید با طرز کار با سیستم های کامپیوتری و همچنین اینترنت و سایت های اینترنتی  آشنا باشد.

آزمون های مجازی:

آزمون های آنلاین به این صورت هستند که دانشجویان در ساعت معین و مدت زمان معین در یک آزمون شرکت کرده و کلیه مباحثی را که در دانشگاه های مجازی مطالعه کردند را مورد آزمایش قرار خواهند داد.

امیرحسین سلطانی بازدید : 47 جمعه 23 آبان 1399 نظرات (0)

نمانام یا بِرَند (به انگلیسی: brand) یا مارک (به فرانسوی: marque)، نام یا عبارت یا طرح یا نماد یا هر ویژگی دیگریست که مشخص‌کنندهٔ خدمات یا فروشندهٔ محصولی خاص باشد که به وسیلهٔ آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می‌گردد. برای مطالعه کامل مقاله در زمینه برند و برندسازی به سایت ذهن مراجعه کنید.

کمیته (انجمن) بازاریابی آمریکا (۱۹۶۰) اینگونه برند را تعریف می‌کند. «یک نام، واژه، سمبل، یا طرح یا ترکیبی از آن ها است که هدف آن شناساندن محصولات و یا خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان به مشتریان و همچنین تمایز محصولات آن ها از سایر رقبا می‌باشد.

برند مجموعه گره‌های ذهنی یا تداعیات کارکردی، احساسی، عقلی و مزیت‌هایی است که ذهن بازار هدف را اشغال نموده‌است. تداعی معانی پیوند دادن تصاویر و نشانه‌ها با برند یا مزایا و فواید یک برند است. این مزایا یا فواید برند است که مبنای تصمیم‌گیری برای خرید آن واقع خواهد شد.

برند همان چیزی است که مخاطب با دیدن، شنیدن، حس کردن یا هرگونه ارتباطی با آن به صورت مفهومی، دیداری یا لفظی صفات و ویژگی‌های خود را در ذهن و قلب مخاطب تداعی می‌کند.

ارزشمندترین برندها در سال ۲۰۱۴

ارزشمندترین برندهای جهان به ترتیب ارزش: اپل ۱۱۷ میلیارد دلار (۷۰ میلیارد پوند انگلیس)، گوگل ۱۰۷ میلیارد دلار، آی بی ام ۷۶ میلیارد دلار، مایکروسافت ۷۱ میلیارد دلار، و کوکاکولا ۶۵ میلیارد دلار، جنرال الکتریک، مک دونالد، سامسونگ، آمازون و تویوتا.

برند عام Generic Brand

این نوع برند با از دست دادن وجوه تمایز، به 3 شکل ایجاد شده است.

برند نوع اول (مرتبط با بهداشت و درمان):

 اشاره به برندهایی دارویی و بهداشتی دارد که از قوانین حق اختراع ثبت شده، خارج شده اند و تمام رقبا نیز از همان برند استفاده می کنند. مثل: فولیک اسید.

برند نوع دوم:

 برند به عنوان نمادی برای تمام محصولات یا خدمات، فعالیت های مشابه به کار برده می شود. به علت ازدیاد حضور برند در زندگی روزانه افراد، این برند به زبان محاوره ای مردم وارد شده است. مثل تاید.

برند نوع سوم:

 محصولات بدون برندی unbranded یا بدون برچسب تجاری unlabeled هستند که برای نامیدن آنان از ظاهر یا عملکرد آن ها الهام گرفته می شود. مثل: گلاب

منبع: https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF

امیرحسین سلطانی بازدید : 64 چهارشنبه 21 آبان 1399 نظرات (0)

 

پادکست(به انگلیسی: Podcast) یا پادپخش یا تدوین صوتی انتشار مجموعه‌ای از پرونده‌های رسانه دیجیتال است؛ که توزیع آن در اینترنت با استفاده از خوراک(RSS) صورت می‌گیرد، و توسط کاربران معمولاً بر روی یک پخش‌کنندهٔ موسیقی دیجیتال قابل دریافت و پخش است.

پادکست چیست و چگونه ساخته میشود؟ پاسخ این سوالات در سایت ذهن قرار گرفته شده است.

این روش ارائهٔ محتوا در سال ۲۰۰۴ محبوبیت و گسترش یافت؛ و گاه به آن رادیوی اینترنتی گفته می‌شود. پادکست‌ها می توانند 1 دقیقه از یک قطعه خبری، تا یک مصاحبه عمیق 3 ساعته فرکانس، از روزانه تا ماهانه باشند. پادکست آموزشی , پادکست مذهبی, پادکست روانشناسی و پادکست هنری از انواع پادکست های رایگان هستند.

برای دریافت آن، معمولاً از برنامه‌های خبرخوان که از خدمات وب استفاده می‌کنند استفاده می‌شود؛ و بر روی رایانه‌های خانگی یا پخش‌کننده‌های موسیقی دیجیتال قابل پیاده‌سازی است. قابل ذکر است که عمل دریافت پادکست را پادکچ (به انگلیسی: Podcatch) می‌گویند.

ریشه‌شناسی

پادکست از ترکیب دو واژه آی پاد و برادکستینگ ساخته شده‌است.

واژه پادکست

واژهٔ پادکست از هم‌آمیزی واژه‌های iPod (آی‌پاد) و broadcasting (پخش گسترده) پدید آمده است. هر چند عده‌ای نیز پادکست را سرواژه کلمات (Personal On-Demand Narrowcasting)می‌دانند که واژه NarrowCasting به معنی ارسال محدود در مقابل broadcasting به معنی ارسال به صورت کلان به کار رفته است.

واژه‌نامهٔ جدید آمریکایی آکسفورد واژهٔ پادکست را برترین واژهٔ سال نامیده است. این لغتنامه تعریف لغوی این واژه را نیز بدین شکل آورده:

«برنامه‌ای رادیویی یا مشابه که دیجیتالی ضبط شده و جهت بارگیری برای دستگاه‌های شخصی پخش صدا در اینترنت گذاشته می‌شود.»

پادکست، چرا؟

شاید بپرسید که چرا باید به پادکست گوش بدیم؟ بزرگترین مزیت پادکست حداقل برای من اینه که وقت‌هایی که امکان مطالعه ندارم، مثل وقتی که پشت فرمون هستم یا دارم پیاده‌روی می‌کنم یا تو اتوبوس شلوغ وایسادم، می‌تونم محتواهای مورد علاقه و مفیدی که دوست دارم رو گوش بدم. پس ما میتونیم از وقت مرده‌مون استفاده مفید کنیم.

برای من؛ ترافیک، ظرف‌شستن، پیاده‌روی، شلوغی اتوبوس، همه اینها تبدیل شده به فرصتی برای یادگرفتن[من به این طریق تونستم تا حالا چند تا پادکست خیلی خوب تو زمینه کارآفرینی و استارتاپ‌ها (که زمینه مورد علاقم هست) گوش بدم و کلی مطلب یاد بگیرم.

شاید اگه دوتا از اون پادکست‌ها رو مطالبش رو جمع کنی به اندازه دو تا کتاب خیلی قطور کلفت مطلب مفید داشته باشه. دیگه از ترافیک متنفر نیستم و خیلی آروم میرونم تا پادکست تا مقصد تموم بشه 🙂 این مهم‌ترین دلیل پادکست گوش دادنه که به نظرم به حد کافی مفید و قانع کننده هست. حالا اینکه پادکست‌های جذاب باشه یا کتاب‌های صوتی انتخاب شماست (که این روزها خوشبختانه خیلی خوب و زیاد فراهم هست).]

امتیاز دیگه‌ای که برای پادکست گوش دادن میشه متصور شد تقویت قوه شنیداری برای یاد گرفتن زبان‌های خارجی میتونه باشه. از اونجایی که کلی پادکست برای آموزش زبان‌های مختلف وجود داره و اکثر پادکست‌های حرفه‌ایِ انگلیسی زبان، اسکریپت صحبت‌ها رو هم دارند در نتیجه یکی از بهترین گزینه‌ها برای تقویت زبان دیگه هست.

تعداد صفحات : 16

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 176
  • بازدید ماه : 346
  • بازدید سال : 1,965
  • بازدید کلی : 12,361