loading...
توسعه فردی
امیرحسین سلطانی بازدید : 52 سه شنبه 20 آبان 1399 نظرات (0)

یوگا تمرین حرکتی ذهنی بدن می باشد. حرکات این ورزش هر دو عامل جنبش و کنترل تنفس و تمرکز را در بر دارد. بسیاری از فواید یوگا شبیه به تای چی و یا هنرهای رزمی است، بسیاری از مربیان در طول زمان، این ورزش را شکل داده اند. به طوری که حتی بسیاری از مدارس ، یوگا منحصر به فرد خود را تعلیم می دهند.

اگر میخواهید با انواع حرکت های یوگا و فواید ان اشنا بشوید این مقاله را از دست ندهید!

یوگا از جمله ورزش هایی است که هر گاه از آن صحبت شود، اولین مسئله‌ای که ذهن همه به سمت آن حرکت می‌کند احساس آرامشی است که طی انجام حرکات ایجاد می‌شود. در واقع می‌توان گفت این موضوع در ذهن بسیاری از افراد ثبت شده است که این ورزش راهی برای رسیدن به آرامش است.

معنی یوگا

باید بدانید که یوگا از ریشه کلمه سانسکریت YUJ گرفته شده که معنی آن اتحاد می باشد. در واقع یک بین تن و روان و حتی نیروهای مثبت و منفی وجودی انسان اتحادی غیرقابل باور به وجود می آورد.

یوگای هشت مرحله‌ای یا آشتانگا یوگا عبارت است از:

یاما (Yama): به معنای کنترل و آن خودداری و پرهیز از عوامل تباه کننده تن و روان است.

نیاما (Niyama): به معنای داشتن نظم و انضباط در زندگی روزمره در تمام مدت زندگی

آسانا (Asana): به معنای استقرار بدن در حالتی خاص با انجام حرکات بد نی یوگا و استقرار در حالت بدنی خاص.

پرانایاما (Pra nayama): به معنای نیروی حیات و یا مایتی کنترل و منظور از آن کنترل نیروی حیاتی باانجام تمرینات تنفسی یوگا می‌باشد.

پراتی آهارا :(Pratayahara) به معنای تربیت و انضباط حواس

دهارانا (Dharana): به معنای کنترل و انضباط فکر (بدست آوردن تمرکز فکر).

دهیانا (Dhyana): به معنای به جریان انداختن فکر متمرکز شده یا تفکر عمیق یامراقبه

سامادهی (Samadhy): به معنای رسیدن به وحدت یا هو شدن با جهان هستی،

لازم به ذکر است که مراحل ۱ و۲ و۷ و۸ بیشتر دستورهای اخلاقی و تمرینات خود سازی است. مراحل ۳ تا ۷ تمرینات جامع بدنی ،تنفسی و فکری است که بیشتر مورد توجه بود و امروزه در اکثر مراکز یوگای جهان از تکنیک های بدن برای سالم سازی تن وروان استفاده می کنند.

این ۸ مرحله خود به دونوع یوگای کلی تقسیم می شوند:

۱) هاتایوگا (Hathayoga)

۲) راجا یوگا (Rajayoga)

هاتایوگا به تمرینات بدنی و تنفسی یوگا گفته می شود و شامل تمرینات:

▪ بدنی

▪ تنفسی

▪ رهاسازی می‌باشد.

راجا یوگا به تمرینات ذهنی وتمرکزی یوگا گفته می شود و شامل:

▪ تمرینات کنترل احساسات

▪ تمرینات کنترل افکار (تمرکزفکر)

▪ تمرینات تفکر عمیق یا مراقبه (Meditation) می باشد.

حرکات و حالت‌ها

تمرینات اصلی (وضعیت‌های) یوگا که به آنها آسانا نیز گفته می‌شود، تمرینات کششی بی خطری هستند که به غیر از انعطاف پذیری و تمرکز فکری، خسته گی را از بدن شما دور می‌کنند.

وضیعت کماندار

این تمرین که به آن تمرین تیرانداز هم گفته می‌شود، باعث به حرکت در آمدن تقریبا تمامی مفاصل دست و پا می‌گردد، که این عمل سبب انعطاف پذیری بیشتر این مفاصل می‌شود. تمرین کماندار به بهبود تعادل فیزیکی و هماهنگی حرکات بدنی کمک فراوان می‌کند.

برای انجام این وضعیت، برروی زمین بنشینید و پاهایتان را به صورت کشیده به جلو دراز کنید. سپس دستهایتان را آرام آرام دراز کرده و شصت پاها را بگیرید. در حین اینکار، تنفس آرام را نیز فراموش نکنید. هنگامیکه شست پای چپ خود را گرفته‌اید و آنرا محکم روی زمین نگه داشته‌اید، زانوی راست خود را خم کنید و انگشتان پای راست را به آرامی به سمت گوش راست خود نزدیک کنید.

فرض کنید که یک کماندار هستید و پای چپتان یک کمان است، که آنرا ثابت نگه داشتید و با دست راست می‌خواهید شلیک کنید. در همین حالت بمانید (تا زمانی که خسته شدید) و سعی کنید تمرکز و تنفس آرام را حفظ کنید.سپس آرام آرام به وضیعت اول باز گردید و چند لحظه‌ای استراحت کنید. بعد اینکار را دومرتبه، اما با پای دیگر تکرار کنید.

امیرحسین سلطانی بازدید : 49 یکشنبه 18 آبان 1399 نظرات (0)

طرح کسب‌وکار سندی مکتوب است که جزئیات کسب‌وکار پیشنهادی را مشخص می‌کند. این سند باید ضمن تشریح موقعیت کنونی، نیازها، انتظارات و نتایج پیش‌بینی شده را شرح دهد و کلیه جوانب آن را ارزیابی کند.

مقاله طرح کسب و کار به صورت کامل در سایت ذهن قرار گرفته است.

آماده کردن یک طرح کسب‌وکار نتیجه نهایی روند طرح‌ریزی نیست، بلکه تحقق طرح، هدف نهایی است. با این وجود نوشتن طرح یک مرحله میانی مهم است. طرح نشان می‌دهد که بمنظور یک کسب‌وکار محرز، بررسی‌های دقیق در ایجاد کسب‌وکار انجام شده‌است و برای راه‌اندازی آن، کارآفرین وظیفه‌اش را انجام داده است.

طرح کسب وکار سنتی در مقایسه با طرح کسب وکار یک صفحه ای

انواع مختلفی از طرح‌های کسب وکار وجود دارد، از جمله طرح‌های استارت‌آپی، اسناد برنامه‌ریزی داخلی، طرح‌های راهبردی، طرح‌های عملیاتی و در آخر طرح‌های کسب وکاری که با تمرکز بر رشد کسب وکار ایجاد شده اند. اهداف برنامه‌های کسب وکاری متفاوت است اما به طور کلی، کلیه این طرح‌ها در یکی از دو قالب اصلی قرار می‌گیرند:

طرح کسب وکار سنتی که به آن طرح تجاری رسمی یا ساختاریافته نیز می‌گویند.

طرح کسب وکاری ساده شده که به آن طرح تک صفحه‌ای یا طرح ناب هم می‌گویند.
یک طرح کسب وکار سنتی همان چیزی است که بیشتر صاحبان کسب وکارهای کوچک با شنیدن واژه بیزینس پلن به آن فکر می‌کنند (و اغلب از آن می‌ترسند).

این طرح معمولا یک سند طولانی و بسیار رسمی است و اطلاعات زیادی دارد و مطلوب بسیاری از صاحبان کسب وکارهای جدید است.
یک طرح کسب و کار سنتی به‌طورمعمول شامل بخش‌های زیر است:

• خلاصه اجرایی: مهم ترین و شاخص ترین اطلاعات در سند کسب وکار شما در خلاصه اجرایی آورده شده است. (این بخش تنها بخشی است که قبل از تصمیم‌گیری خوانده می‌شود)

• توضیحات کسب وکاری: اینکه کسب وکار شما در کجا واقع شده است، میزان بزرگی شرکت، چشم انداز و ماموریت کسب‌وکار، کاری که انجام می دهید و کاری که به انجام آن امیدوار هستید، همگی در این بخش توضیح داده می شوند.

• محصولات و خدمات: فروش آن چیزی که برای مشتریان ارزشی را به همراه دارد.

طرح کسب وکاری ساده یا یک صفحه‌ای

این یک طرح کسب وکار ساده و خلاصه است که می تواند نقطه شروعی برای طرح کسب وکار سنتی باشد. با وجود اینکه طرح کسب وکار تک صفحه ای، ‌یک نسخه خلاصه از بیزینس پلن سنتی شماست، اما همچنان می‌بایست اطلاعاتی را تهیه کنید که مختص کسب وکار شماست، در این صورت یک طرح کسب وکاری کاربردی خواهید داشت.
بعد از پاسخگویی به سوالات فوق، یک طرح کسب وکاری خواهید داشت که می توانید با استفاده از آن کسب وکار خود را به مرحله اجرایی برسانید.

امیرحسین سلطانی بازدید : 59 شنبه 17 آبان 1399 نظرات (0)

در روسیه، کلمه “کسب و کار” مترادف با کارآفرینی است، در انگلیسی این واژه به معنای “کسب و کار” است. ماهیت این پدیده این است که سود را از هر شغل استخراج کند.

برای راه اندازی کسب و کار خود حتما به مطالبی که در سایت ذهن برای شما جمع اوری شده است توجه کنید.

کسب و کار یک فعالیت اقتصادی مرتبط با خطرات است، که کسب و کار مسئولیت آنها را بر عهده می گیرد. بازرگان در همان زمان دارای استقلال در تصمیم گیری و در سازماندهی کسب و کار خود است. کسب و کار، به عنوان یک پدیده اقتصادی، مسئولیت قانونی، مالی و مالکیت، ماهیت سیستماتیک سود است.

در هر ایالت، قوانین مربوط به فعالیت های کارآفرینان وجود دارد، اما در هر صورت آنها برای ثبت قانونی و پرداخت مالیات بر سود، فراهم می کنند.

یک راه حل بیابید:

به جای این که فقط به این فکر کنید که چه چیزی بفروشید ، به راه حل های ممکن هم فکر کنید . زمانی که تجارت شما توانایی حل مشکلات را داشته باشد ، در جذب مشتری موفق تر عمل خواهد کرد ، مثلا ببینید که فلان تجارت چه مشکلی را در محصولاتش دارد و شما سعی کنید که این مشکل را برطرف کنید و یا از به وجود آمدن آن جلوگیری کنید.

ساده بگیرید:

اکنون برای خلق یک تجارت ، ایده خاصی را در سر دارید که باید برای اجرای آن دست به اقدام بزنید . در وهله اول باید تجملات و زرق و برق ها را کنار بگذارید و در عوض اجناس خود را ارزان تر بفروشید و به عنوان صاحب یک تجارت و یک فرد تازه کار، سعی کنید که کیفیت خوب را در عین سادگی عرضه کنید و نیازها و انتظارات مشترین را نیز با دقت برآورده سازید و به ان ها بی توجهی نکنید.

ویژگی های بلامصرف و اضافی را از محصولات خود حذف کنید و باعث نشوید که مشتری شما کم شود.

خود را ارزیابی کنید.

بیایید با ابتدایی ترین سؤال شروع کنیم:چرا می خواهید یک تجارت شروع کنید؟

بیایید با مهم ترین سوال شروع کنیم:چرا می خواهید یک کسب وکار را آغاز کنید؟ از این سوال برای این که چه نوع کسب وکار می خواهید را آغاز کنید استفاده کنید.

در این هنگام از خودتان سوالات بیشتری بپرسید تا به شما کمک کنند تا با نوع کسب و کاری که می خواهید شروع کنید بیشتر آشنا شوید و آنچه که لازم است داشته باشید.

این سوالات شامل:

چه مهارت هایی دارید؟

شور و اشتیاق تان در کجا نهفته است؟

حوزه تخصص شما کجاست؟

چقدر می توانید هزینه کنید؟

چقدر سرمایه لازم دارید؟

آیا شما حاضر هستید یک کارآفرین باشید؟

هنگام پاسخ گویی به این سوالات با خود صادق باشید چرا که این صداقت یک پایه برای هر کاری که شما را به سمت جلو حرکت می دهد، ایجاد می کند

به یک ایده کاری فکر کنید:

آیا شما یک ایده کاری کاملا متفاوت دارید؟

داشتن ایده اصلی ترین گام برای شروع است در این زمینه نکاتی داریم که شامل :

گام بعدی را از خود بپرسید :

چه تکنولوژی یا پیشرفتی به زودی معرفی می شود و چگونه آن چشم انداز کسب و کار خود را آنطور که می شناسید تغییر خواهید داد؟ می توانی از این تغییر جلوتر بروید ؟

مهارت هایتان را وارد زمینه جدید کنید:این کاری است که بسیاری از شرکت ها و صنایع همیشه انجام می دهند در این موارد، چشم اندازهای جدید می تواند تفاوت ها را ایجاد کند.

از روش بهتر، ارزان تر و سریع تر استفاده کنید :آیا ایده تجاری شما جدید نیست؟ اگر اینطور است، درباره پیشنهادها فعلی فکر کنید و بر روی نحوه ایجاد چیزی بهتر، ارزان تر یا سریع تر تمرکز کنید.

پس وارد جامعه شوید با افراد متفاوت گفت و گو کنید و از آن ها سوالاتی در این زمینه بپرسید، از کارآفرینان دیگر مشاوره بگیرید، ایده های تحقیق آنلاین را بررسی و یا از هر روشی که برای شما مناسب تر است استفاده کنید.

تحقیقات بازاریابی انجام دهید :

کسی دیگری است که مشابه کار شما را داشته باشد ؟ اگر نه،آیا دلیل قانع کننده ای برای شروع این کار دارید؟

پیشنهاد می شود درباره رقبای احتمالی و یا شرکای خود در بازار تحقیق کنید چرا که این کار اهدافی را که باید برای تحقیقات خود تکمیل شوند را تجزیه و تحلیل می کند.

سه مورد از معمول ترین اشتباهات که در تحقیق بازاریابی صورت می گیرد عبارتند از:

استفاده از تحقیقات ثانویه.

استفاده فقط از منابع آنلاین.

فقط انتخاب افراد آشنا.

بازخورد بگیرید :

اجازه دهید که افراد با محصول یا سرویس شما تعامل داشته باشند و از نظرات آنها مطلع شوید چرا که نظرات متفاوت می تواند به شما کمک کند.

یکی از آسان ترین روش ها برای استفاده از بازخورد این است که بر رویکرد “راه اندازی ناب” تمرکز کنید این رویکرد ، سه اصل دارد نمونه سازی، آزمایش و راه اندازی.

برنامه کاری خود را بنویسید:

برنامه کاری مشخص می کند چگونه کسب وکار شما از زمان شروع به بعد تکامل پیدا می کند.

منبع: https://namnak.com/%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%B1.p63760

امیرحسین سلطانی بازدید : 49 پنجشنبه 15 آبان 1399 نظرات (0)

بازاریابی یا مارکتینگ (به انگلیسی: Marketing) مطالعه و مدیریت روابط در تبادلات است. بازاریابی فرآیند شناسایی، پیش‌بینی و ارضای نیازها و خواسته‌های مشتری است. از آنجایی که از بازاریابی برای جذب مشتری‌ها استفاده می‌شود این فعالیت از اجزای اصلی مدیریت کسب و کار و بازرگانی محسوب می‌شود. مقاله اموزش بازاریابی را از دست ندهید.

 ممکن است بازاریاب‌ها محصولی را به کسب و کارهای دیگری بفروشند، که به آن بازاریابی کسب و کار به کسب و کار یا B2B، یا اینکه محصول را مستقیماً به مصرف‌کننده‌ها بفروشند که به آن بازاریابی B2C می گویند.

تعریف

بازاریابی به تلاش برای ارتباط بین ارزش محصول (کالاها یا خدمات) و مشتری گفته می‌شود. بازاریابی به هنر فروش نیز معروف است؛ ولی فروش یکی از توابع کوچک بازاریابی به حساب می‌آید.

 تعریف لغت‌نامه‌ای بازاریابی عبارت است از «فراهم کردن کالاها یا خدمات برای برآورده ساختن نیازهای مصرف‌کنندگان.» به بیان دیگر، بازاریابی شامل درک خواسته‌های مشتری و تطابق محصولات شرکت، برای برآورده ساختن آن نیازها و در برگیرنده فرایند سودآوری برای شرکت است.

بازاریابی موفق مستلزم برخورداری از محصول مناسب در زمان مناسب و مکان مناسب است و اطمینان از اینکه مشتری از وجود محصول مطلع است، از این رو موجب سفارش‌های آینده می‌شود. بازاریابی، فرایندی است که بین توانایی‌های شرکت و نیازهای مشتریان تعادل ایجاد می‌کند.

بازاریابی علم و هنر پژوهش، آفرینش و ارزش­گذاری به منظور برآورده ساختن نیازهای یک بازار هدف، در راستای کسب سود است. بازاریابی، فرآیندی است که بین توانایی­های شرکت و نیازهای مشتریان تعادل ایجاد می‌کند.

سرجیو زیمن در کتاب خود پایان عصر بازاریابی سنتی خود بازاریابی را اینچنین تعریف می‌کند: بازاریابی دربارهٔ داشتن برنامه‌ها و ترویج‌ها و تبلیغات و هزاران چیز دیگری است که در متقاعد کردن مردم به خرید یک محصول، مؤثر واقع شود.

بازاریابی بر پایه 4 مقوله اصلی:

• کالا یا خدمات
• توزیع
• قیمت‌گذاری
• ترویج

واژه بازاريابى نبايد به معنى قديمى آن، يعنى صرفاً فروختن، معنى و تعبير گردد ومعناى جديد اين واژه همانا تأمين نيازهاى مشترى است. شرکت‌هاى امروزى با رقابت شديد روبه‌رو هستند و پاداش از آن شرکتى خواهد بود که بتواند به بهترين نحو ممکن، خواست‌هاى مشترى را درک و بالاترين منفعت را براى مشتريان هدف خود تأمين کند.

در محدوده بازار، اين مهارت‌هاى بازاريابى است که شرکت‌هاى حرفه‌اى را از شرکت‌هاى غيرحرفه‌اى تفکيک مى‌کند.بازاريابى بعنوان فرآيندى مديريتى – اجتماعى تعريف مى‌شود که بوسيلهٔ آن افراد و گروه‌ها از طريق توليد و مبادلهٔ کالا با يکديگر، به امر تأمين نيازها و خواسته‌هاى خود اقدام مى‌کنند

براى روشن شدن اين تعريف بايد بدواً اصطلاحات مهم نياز، خواسته، تقاضا، کالا، مبادله، معامله و بازار را بررسى کرد. نيازهاى انسان، يکى از مفاهيم اساسى بازاريابى است. احساس محروميت همان نياز است. انسان داراى نيازهاى پيچيده‌اى است.

اين نيازها شامل نيازهاى فيزيکى يا نياز به غذا، پوشاک، گرما و سرما، امنيت و … نيازهاى اجتماعي، نظير نياز به احساس تعلّق و محبت و نيازهاى شخصي، مانند دانستن و اظهار وجود هستند.

در مورد رستوران‌های غذای سرپایی، بازاریابی گاززدن‌ها و هرت کشیدن‌ها. در مورد خطوط هوایی، بازاریابی یعنی نشستن آدم‌ها روی صندلی‌ها. بحث بازاریابی دربارهٔ منفعت و نتایج است.

امیرحسین سلطانی بازدید : 45 پنجشنبه 15 آبان 1399 نظرات (0)

از مهمترین اصول آموزش مدیتیش این است که نباید خودتان را قضاوت کنید. همه ما در اینکه کما بیش به حرف‌های منتقد درون خود گوش می‌دهیم، مقصر هستیم. (آن منتقدی که چند بار جان ما را از خطر نجات داده است.) اما هنگامی که تمرین می‌کنیم تا در مورد قضاوت‌های خود کنکاش کنیم، می‌توانیم نحوه نگاه کردنمان به مسائل و واکنش به آن‌ها را یاد بگیریم.

چگونه مدیتیشن کنیم؟ در ۶ قدم!

اگرچه تمرین مدیتیشن به نظر ساده می‌رسد اما لزوما آموزش آن آسان نیست. مسئله اصلی این است که هر روز برای آن وقت کنار بگذارید و این کار از انجام دهید. در ادامه تمرین کوتاهی برای شروع ذهن‌آگاهی را با هم مرور می‌کنیم:

۱. بنشینید.

مکانی را برای نشستن انتخاب کنید که به شما احساس آرامش و سکوت بدهد.

۲. یک زمان مشخص برای خود تعیین کنید.

اگر تازه‌کار هستید، می‌توانید از بازه‌های زمانی کم، مانند ۵ الی ۱۰ دقیقه شروع کنید.

۳. به بدن خود توجه کنید.

می‌توانید روی صندلی بنشینید و پاهای خود را روی زمین بگذارید، یا اگر روی زمین نشسته‌اید پاهای خود را به صورت ضربدری و راحت روی هم بگذارید، یا چهارزانو بنشینید و یا پاهای خود را به شکل نیلوفر آبی قرار دهید، هر طور که راحت باشید، خوب است. صرفا مطمئن شوید که تکیه‌گاهتان محکم است و می‌توانید برای مدتی به همان حالت بمانید.

۴. نفس خود را دنبال کنید.

هنگام دم و بازدم که نفس خود را به داخل می‌کشید و بیرون می‌دهید، حرکت بالا و پایین شدن سینه خود را دنبال کنید و متوجه ریتم نفس خود باشید.

۵. به اینکه چه زمانی حواستان پرت می‌شود، دقت کنید.

به شکلی ناگزیر حواستان از تمرکز بر روی تنفس شما پرت شده و جای دیگری خواهد رفت. هر وقت که متوجه این موضوع شدید، فارغ از اینکه چند ثانیه یا چند دقیقه حواستان پرت شده باشد، صرفا حواس خود را مجددا معطوف به تنفس خود بکنید.

۶. اگر حواس‌تان پرت شده با خودتان مهربان باشید.

خودتان را قضاوت نکنید و در مورد محتوای افکاری که در آن غرق شده‌اید، تمرکز نکنید. صرفا توجه خود را به تنفس خود بازگردانید.

تمرین مدیتیشن همین بود. مدام حواستان پرت می‌شود و بازمی‌گردید و سعی می‌کنید این کار را با نهایت مهربانی انجام دهید. به هیچ عنوان ذهن خود را برای حواس‌پرتی قضاوت و تنبیه نکنید.

فواید مدیتیشن

مغزتان جوان می‌ماند

بیشتر نورون‌های مغز با قشر خاکستری محاط شده‌اند. حافظه، هیجانات، گفتار، تصمیم گیری و خود کنترلی در قشر خاکستری روی می‌دهند. بعد از ۳۰ سالگی، مغز شروع می‌کند به کوچک شدن، اما شواهد نشان می‌دهد آن‌هایی که مغزشان را با تمرینات مداوم مدیتیشن درگیر می‌کنند می‌توانند از کوچک شدن مغزشان جلوگیری کنند.

انطباق پذیری‌تان بیشتر می‌شود

انعطاف پذیری ادراکی، عملکردی حیاتی است که به توانایی ِ انطباق پذیری رفتاری در واکنش به تغییرات روی داده در محیط گفته می‌شود.

تصور کنید زندگی در کشوری جدید را شروع می‌کنید؛ میزان انعطاف پذیری ادراکی شما تعیین خواهد کرد که با چه سرعتی خودتان را با شرایط جدید وفق می‌دهید، مثلا اینکه به عنوان راننده در سمت راست اتومبیل بنشینید، زبان بومی را فرا بگیرید و با فرهنگ جدید سازش پیدا کنید.

مطالعات نشان داده افرادی که مدیتیشن می‌کنند از انعطاف پذیری ادراکی بالاتری برخوردارند.

امیرحسین سلطانی بازدید : 40 سه شنبه 13 آبان 1399 نظرات (0)

کسب و کار یا بیزینس (به انگلیسی: Business)، یک سازمان است که برای فراهم کردن کالا، خدمات یا هر دو به مشتری ایجاد شده‌است. یادگیری و اموزش کسب و کار مسئله مهمی است که همه ی سازمان ها باید ان را در برباشند.

کسب و کار در اقتصاد سرمایه‌داری حکم‌فرماست، بیشتر کسب و کارها که مالک آن‌ها بخش خصوصی است برای این ایجاد شده‌اند که سود ساز باشند و دارایی صاحب‌شان را بیشتر کنند. 

کسب و کارها می‌توانند ناسودبر باشند یا مالک آن‌ها دولت باشد. از کسب و کاری که چندین فرد در دارایی آن شریک باشند با عنوان شرکت یاد برده می‌شود، هر چند که این واژه تعریف دقیق‌تری نیز دارد. پترس و پلومن، از صاحب نظران این حوزه، بر این باورند که هر نوع خرید و فروش کسب وکار نیست، بلکه کسب وکار هر نوع تبادل تکرار شونده و تجدید پذیر است.

اهداف کسب‌وکار

باور عمومی این است که تنها هدف کسب‌وکار، به دست آوردن سود اقتصادی است، درحالی‌که این امر، واقعیت ندارد. آرویک معتقد است همان‌طور که انسان تنها باهدف خوردن زندگی نمی‌کند، تنها هدف کسب‌وکار هم، کسب سود نیست. بنابراین، کسب‌وکارها هم دارای اهداف اقتصادی‌اند و هم اهداف اجتماعی‌اند.

انواع کسب کار

کسب‌وکار خانگی

تعریف

به هر نوع فعالیت اقتصادی در محل سکونت شخصی که با استفاده از امکانات و وسایل منزل راه‌اندازی شود کسب‌وکار خانگی میگویند.

اهمیت کسب‌وکار خانگی

امروزه کسب‌وکارهای خانگی از بخشهای حیاتی و ضروری فعالیت‌های اقتصادی کشورهای پیشرفته محسوب می‌شوند. کسب‌وکار خانگی ازنظر ایجاد شغل ، نوآوری در عرضه محصول یا خدمات ، موجب تنوع و دگرگونی زیادی در اجتماع و اقتصاد هر کشور می‌شوند.

همچنین برای جوانان ، کسب‌وکارهای خانگی نقطه شروع مناسبی برای راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی است، زیرا راه‌اندازی آن در مقایسه با دیگر انواع کسب‌وکار ساده و آسان است. به‌عنوان نمونه شما می‌توانید با یک دستگاه رایانه و یک خط تلفن ، یک کسب‌وکار اینترنتی راه بیندازید و کارها و خدمات مختلفی را به مردم عرضه و ازاین راه برای خود درآمد کسب کنید.

سابقه کسب‌وکارهای خانگی

کسب‌وکارهای خانگی در ایران سابقه دیرینه دارند. بسیاری از صنایع‌دستی که امروزه هم وجود دارند، در منازل و محل سکونت افراد تولید می‌شده‌اند. به‌طورکلی کسب‌وکار خانگی پدیده جدیدی نیست ،بلکه درنتیجه تغییرات و تحولاتی که در فعالیت‌های اقتصادی – اجتماعی امروز به وجود آمده به آن توجه بیشتری شده است و این نوع کسب‌وکارها روز به روز گسترش و توسعه می‌یابند.

کسب‌وکار تجاری

در واقع، تجارت شاخه ای از کسب‌وکار خدماتی است. به تعبیری، وضعیت نهایی فعالیت کسب‌وکار، شامل خریدوفروش کالاها و خدمات است. کسب‌وکارهای تجاری را بر اساس اندازه و میزان پوشش، به دو دسته ی اصلی تقسیم می کننند:

  • بر اساس اندازه و ظرفیت:

عمده فروش

خرده فروش

  • بر اساس میزان پوشش بازار:

تجارت منطقه ای

تجارت ملی

تجارت بین المللی

امیرحسین سلطانی بازدید : 43 دوشنبه 12 آبان 1399 نظرات (0)

خلاصه کتاب نوشتن راهی عالی برای جذب مطالب کتاب است. همچنین این کار یک مرجع سریع و فوری به شما می‌دهد تا هر وقت لازمش داشتید نکات کلیدی و اصلی کتاب را با آن مرور کنید.شما می‌توانید بعداً یادداشت‌هایتان را جمع‌آوری و ویرایش کنید و یک خلاصه‌ی کتاب عالی از آن در بیاورید.

برای دانلود خلاصه کتاب های سایت ذهن کلیک کنید.

روش اول: یادداشت‌برداری

۱هنگام خواندن کتاب حاشیه‌نویسی کنید.

حاشیه‌نویسی هنگام مطالعه به شما کمک می‌کند وقتی می‌خواهید خلاصه کتاب بنویسید قسمت‌های مهم را به‌آسانی پیدا کنید. دور عبارات خط کشیدن، هایلایت کردن یا یادداشت کردن هر چیزی که مهم، گیج‌کننده، غافلگیرکننده یا جالب است از روش‌های حاشیه‌نویسی محسوب می‌شود. علاوه بر این می‌توانید تکرار‌ها، تناقضات و ارتباطات بین بخش‌های مختلف کتاب را مشخص کنید.

اگر کتاب مال خودتان است که با خیال راحت در آن یادداشت کنید هایلایت بکشید اما اگر کتاب به شما تعلق ندارد از برگ‌های یادداشت چسبی (استیکی نوت) استفاده کنید.

۲یادداشت‌ها را هنگام خواندن بنویسید.

یک دفترچه کنار دستتان داشته باشید تا هر فکری به ذهنتان رسید را یادداشت کنید. یادداشت‌برداری هنگام مطالعه به شما این امکان را می‌دهد که مطالب را به‌درستی ضبط کنید. این کار از اینکه بخواهید بعداً دوباره برگردید و جزییات را چک کنید آسان‌تر است.

شاید بهتر باشد چندتکه کاغذ برای یادداشت کردن کنارتان داشته باشید. یکی برای یادداشت افکار سریع و تأثیرات کلی که از کتاب می‌گیرید، دیگری برای فهرست کردن شخصیت‌ها و اتفاقات کتاب و دیگری برای یادداشت ایده‌ها و بن‌مایه‌ی اصلی کتاب.

می‌توانید از کلماتی که برایتان ناآشنا هستند هم یادداشت بردارید. از یک واژه‌نامه برای جستجوی معنی کلمات استفاده کنید و معنی آن‌ها را یادداشت کنید.

زیر عبارات خط کشیدن و هایلایت کردن نه‌تنها موجب آسیب رساندن به کتاب می‌شود بلکه کمکی هم به شما در پیگیری جزئیات خاص نمی‌کند.

۳یک فهرست از شخصیت‌های اصلی داشته باشید.

برای داشتن خلاصه کتاب نام شخصیت‌های اصلی داستان را یادداشت کنید و برای هرکدام خلاصه‌ای از ویژگی‌های شخصیتی را بنویسید. مثلاً یک یا دو خط درباره‌ی اهداف و خواسته‌های هر کاراکتر اصلی. از این یادداشت‌ها استفاده کنید تا متوجه شوید چگونه بن‌مایه‌‌های اصلی کتاب از طرق شخصیت‌هایش نشان داده می‌شود.

شما می‌توانید یک خط سیر زمانی از وقایع کتاب هم درست کنید به‌خصوص اگر ترتیب تاریخی وقایع پیچیده و گیج‌کننده باشد. اگر داستان بین زمان گذشته و آینده و در طرح داستان‌های مختلف رفت و برگشت می‌کند از چند خط سیر زمانی استفاده کنید.

روش دوم: تدوین و ویرایش خلاصه

۱چک کنید حجم خلاصه چقدر باید باشد.

اگر خلاصه کتاب را به‌عنوان تکلیفی درسی می‌نویسید احتمالاً یک کف و سقفی برای حجم آن در نظر گرفته‌شده است. سعی کنید خلاصه‌تان را در محدوده‌ی حجم مجاز بنویسید. اگر زیادی خلاصه باشد شاید نشانه‌ی این باشد که کتاب را کامل نخوانده‌اید و اگر زیادی بلند باشد احتمالاً به این معناست که شما خلاصه‌نویس خوبی نیست.

مثلاً اگر حداکثر حجم مجاز ۲۰۰ کلمه است، شما بین ۱۹۰ تا ۲۰۰ کلمه بنویسید.حتی اگر خلاصه را برای خودتان می‌نویسید بازهم آن را مفصل نکنید. یک خلاصه‌ی زیر ۵۰۰ کلمه می‌تواند به شما یک راهنمایی سریع و آسان از کتاب بدهد.

۲در خلاصه‌ ترتیب زمانی وقایع را رعایت کنید.

یک خلاصه کتاب باید وقایع را به ترتیب رخ دادنشان بیان کند. از پرش به قسمت‌های مختلف کتاب پرهیز کنید. با آغاز متاب شروع کنید و با پایانش تمام کنید تا یکپارچگی اثر اصلی حفظ شود.

منبع: https://nimrooz.com/posts/114/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AE%D9%84%D8%A7%D8%B5%D9%87-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%DB%B2%DB%B0-%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C/

امیرحسین سلطانی بازدید : 47 یکشنبه 11 آبان 1399 نظرات (0)

در مقالات قبلی سایت در مورد کاربردها و مزایای قفل استفاده از قفل کارتی در ادارات صحبت کردیم، در این نوشته قصد داریم مزایای این قفل ها را در ادارات بررسی کنیم.

در ادارات اولین الویت امنیت مکان است، به همین دلیل از سیستم های هشدار و دوربین های مدار بسته استفاده میشود. اما این تجهیزات برای امنیت ثانویه است، و در مرحله اول لازم است که درب های ورودی ساختمان امنیت داشته باشند. و اینکار با به کار گرفتن قفل الکترونیکی و قفل کارتی امکان پذیر است.

این قفل ها علاوه بر اینکه دارای امنیت بالایی هستند، طرز استفاده راحتی هم دارند، و رفت آمد به داخل شرکت ساده تر خواهد شد، یعنی دیگر لازم نیست هر بار کسی قصد ورود به داخل شرکت را دارد فردی درب را برای اون باز کند، و میتواند با کارتی که در دست دارد درب را با کند. قفل های کارتی با تنوع بسیار زیادی در بازار یافت میشوند و به فروش میرسند. و همه سازمان ها، ادارات و شرکت ها میتوانند از آنها استفاده کنند.

با استفاده از این قفل ها میتوان عبور مرور به داخل اداره را کنترل کرد، برخی از این قفل ها علاوه بر دسترسی کارتی دسترسی اثرانگشتی، رمز و عنبیه چشم نیز دارند، که با توجه به نوع اداره میتوان از آنها استفاده کرد.

برخلاف قفل های مکانیکی که اگر شخصی کلید قفل را داشته باشد میتواند از روی آن تکثیر کرده و هر زمانی که بخواهد از آن استفاده کند، این قفل ها  دارای فناوری های پیشرفته ای هستند که میتوان برای هر شخصی یک دسترسی تعیین کرد و آن شخص نمیتواند پس از پایان مدت زمان دسترسی به قفل از آن استفاده کند.

امیرحسین سلطانی بازدید : 57 یکشنبه 11 آبان 1399 نظرات (0)

در زندگی تک تک ما زمان هایی وجود دارد که احساس می کنیم تمام نیرو و انرژی مان تحلیل رفته و نیاز به تلنگری از جنس الهام، امید و تشویق داریم. به همین بهانه در این مطلب قصد داریم شما را با تعدادی از بهترین کتاب های انگیزشی تاریخ آشنا کنیم. با ما همراه شوید.

این جرقه امید در ساده ترین رخدادهای زندگی روزمره ما پنهان شده و بی صبرانه منتظر است تا در یک لحظه دنیای ما را زیر و رو کند و ما گاه با شنیدن زمزمه آهنگی توسط یک رهگذر، سخنرانی که در رسانه پخش می شود یا حتی خواندن کتابی که به صورت اتفاقی به دستمان رسیده می توانیم بزرگ ترین قدم های زندگی خود را برداریم.

بهترین کتاب های انگیزشی و الهام بخش

کلبه (The Shack)

نویسنده: ویلیام پل یانگ

کلبه

کتاب انگیزشی کلبه از داستان های معنوی فوق العاده تاثیرگذار است که مخاطب را به آن سوی مرزهای محدود و سنتی درک خدا کشانده و احساس عمیق تری از عشق معنوی به او می بخشد.

کتاب کلبه سرگذشت مردی را حکایت می کند که پس از کشته شدن دخترش به مدت یک هفته در کلبه مورد علاقه دخترش زندگی می کند، او در این مدت در سفری شگفت انگیز و روحانی به دیدار خدا می رود و بخشش و وعده های خداوند را با تمام وجودش حس می کند.

زندگی پای (Life of Pi)

نویسنده:یان مارتل

زندگی پای

زندگی پای چالش های زندگی یک انسان را در قالب داستانی پر رمز و راز و نمادین به تصویر کشیده و به زیبایی درباره اعتقادات، تردیدها، ترس ها و تلاش او در برابر موانع زندگی سخن گفته است.

این کتاب، داستان پسر هندی به نام پای است که به همراه خانواده اش از طریق دریا به کانادا مسافرت می کنند اما در طول مسیر کشتی دچار حادثه شده و پای به همراه یک ببر بنگال، یک کفتار، یک اورانگوتان و یک گورخر در قایقی نجات پیدا می کنند.

داستان با توصیف 227 روز زندگی چالش برانگیز پای در دریا و تلاش او برای زنده ماندن ادامه پیدا می کند.

وحشی (Wild)

نویسنده: شرل استرید

وحشی

وحشی یکی از بهترین کتاب های انگیزشی برای کسانی است که راه زندگی شان را گم کرده اند و شک دارند بتوانند از موانع زندگی زنده بیرون بیایند. آن هایی که تنها به یک تلنگر برای شروع سفر شخصی خودشان در زندگی نیاز دارند.

 

این کتاب سرگذشت واقعی نویسنده کتاب است داستان زنی که بعد از ناامیدی از همه چیز و همه جا و همه کس سفری طولانی و دشوار را در پیش گرفته و با پای پیاده و بدون کوچک ترین تجربه، مسافت طولانی بین کالیفرنیا، اورگان و واشنگتن را می پیماید و در این سفر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

امیرحسین سلطانی بازدید : 45 جمعه 09 آبان 1399 نظرات (0)

بیشتر افرادی که قصد خرید قفل های الکترونیکی را دارند این سوال را میپرسند که این قفل با قفل های سنتی و مکانیکی ای که خریداری میکنیم چه تفاوت هایی دارند، و کدام یک از آنها بیشتر میتوانند بهتر پاسخگویی نیازشان باشند؟ به همین دلیل تصمیم گرفتیم در ادامه این نوشته تفاوت های قفل الکترونیکی و مکانیکی را بررسی کنیم. در ادامه این نوشته با ما همراه باشید.
برای پاسخ به سوالات بالا در ابتدا باید تعریف دو قفل الکترونیکی و مکانیکی و سطح امنیتی هر یک از آنها را بدانیم.

قفل مکانیکی چیست؟

این قفل ها، همان قفل هایی هستند که از گذشته از آنها استفاده میکنیم و با استفاده از کلید باز میشوند، هنوز هم روی درب اکثر ادارات و خانه ها این قفل ها نصب شده اند.
مشکل این قفل ها امنیت پایین و آسان بودن سرقت از آنها است، سارقان به سادگی با یک سنجاق یا سیم میتوانند این قفل ها را باز کرده و به داخل ساختمان دسترسی پیدا کنند.
همچنین به این دلیل که مدت زمان زیادی است که از آنها استفاده میشوند، همه سارقان مکانیزم بازکردن آنها را میداند.
اما مزیت آنها سهولت نصبشان است، به صورتی که خودتان با یک پیچ گوشتی و بدون نیاز به تجهیزات خاصی آنها را باز کنید.

قفل الکترونیکی چیست؟

قفل الکترونیکی از جدیدترین تکنولوژی های امنیتی دیجیتالی است که به جای کلیدهای مکانیکی از رمز، کارت و یا اثرانگشت باز میشود. انرژی مورد استفاده برای کار کردن قفل های الکترونیکی توسط برق یا باتری های قلمی تولید میشود.
امکان سرقت از این قفل ها به دلیل تکنولوژی پیشرفته ای که دارند تقریبا غیر ممکن است. اما نصبشان نیاز به دانش فنی است و حتما باید نحوه نصبشان را بدانید.
قفل های الکترونیکی معمولا به تلفن همراه نیز متصل میشوند و میتوان آنها را از راه دور به صورت ریموت کنترل و کرد و وارد خانه شد. از برترین برند های تولید کننده قفل کارتی و الکترونیکی میتوان به برند: یوکا، سامسونگ و یال اشاره کرد.

تعداد صفحات : 16

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 185
  • بازدید ماه : 355
  • بازدید سال : 1,974
  • بازدید کلی : 12,370