loading...
توسعه فردی
امیرحسین سلطانی بازدید : 53 چهارشنبه 03 دی 1399 نظرات (0)

اصولاً زمانی یک شخص می‌تواند کاری را به‌درستی انجام دهد که بتواند بر روی آن کار تمرکز کند و توانایی آن را داشته باشد که تمام جزئیات مربوط به آن کار را ببیند. در این مقاله یاد میگیریم که چگونه تمرکز کنیم؟

حتماً برای شما هم پیش آمده که بخواهید کاری را انجام بدهید ولی تمرکز کافی را برای انجام آن کار نداشته و نتوانسته‌اید آن کار را به‌درستی انجام دهید، اصولاً زمانی یک شخص می‌تواند کاری را به‌درستی انجام دهد که بتواند بر روی آن کار تمرکز کند و توانایی آن را داشته باشد که تمام جزئیات مربوط به آن کار را ببیند.

آرام باشید

خود را به منظم بودن مقید کنید تا از زمان‌های بیشتری استفاده موثر نمایید. با وظایف کوچک‌تر شروع کنید، اما اگر در ابتدا به راحتی قادر به تمرکز نبودید ناامید نشوید به همان کار کوچک بچسبید تا کم‌کم آرام‌تر شده و تمرکزتان بیشترمی شود.

مغز خود را تعمیم دهید

اگر نمی‌توانید بیش از چند ثانیه روی موضوعی متمرکز شوید به محضی که حواستان پرت شد دوباره همان موضوع را در ذهن خود نگه دارید و به آن توجه کنید. با این تمرین ذهن را تمرین می‌دهید که بتواند برای مدت طولانی‌تری روی یک مطلب ثابت شود.

نیاز‌های خود را مدیریت کنید

قبل از آغاز هر کار مطمئن شوید تمام کار‌ها و وسایلی را که به آن‌ها نیاز دارید مرتب و آماده کنید. این کار به کاهش حواس پرتی در حین کار کمک می‌کند.

امیرحسین سلطانی بازدید : 43 دوشنبه 01 دی 1399 نظرات (0)

عوامل بسیاری می تواند موجب از دست رفتن انرژی بدن شما شود اما روش های متعددی نیز برای شما افزایش انرژی بدن در زمانی که انرژی تان به اتمام رسیده و تمرکز کردن برایتان دشوار شده است، وجود دارد.

برای مطالعه مقاله افزایش انرژی بدن به سایت بریفبوک مراجعه کنید.

چند دقیقه‌ای را روی پله ها بگذرانید

با ساده ترین روش مقابله با خستگی عصرگاهی آشنا شوید. بر اساس تحقیقات سال ۲۰۱۷ دانشکده پزشکی جورجیا در آمریکا، بالا و پایین رفتن از پله های با شدت کم می تواند باعث شود تنها در ۱۰ دقیقه، از حالت خسته به فوق العاده پرانرژی تغییر حالت دهید. حتی محققان می گویند این تمرین پله می تواند تاثیر انرژی بخش تری نسبت به کافئین داشته باشد.

قهوه را قطع کنید

این توصیه به نظر متناقض با آنچه می دانیم می آید. دکتر سوزان آلبرس می گوید: آن دسته از بیمارانش که شدیدترین عادات دریافت کافئین را دارند معمولا سخت ترین ها هستند (این مورد برای آن دسته از افرادی که میزان قهوه خود را کم یا قطع کرده اند کاملا صادق است ). به جای نوشیدن یک فنجان قهوه توصیه می شود از چای که کافئین کمتری دارد استفاده کنید.

منبع:

https://www.fardanews.com/fa/news/673589/%DB%B1%DB%B8-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D9%86%D8%B1%DA%98%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B7%D9%88%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%B2

 

امیرحسین سلطانی بازدید : 67 یکشنبه 30 آذر 1399 نظرات (0)

بر اساس آن ضرب المثل قدیمی، یک دوست واقعی دوست خود را در همه زمان ها دوست دارد و در زمان مشکلات تبدیل به یک برادر می شود. بااین حال، دوستی چیزی بیشتر از داشتن یک آغوش برای گریه کردن است.

چگونه دوست پیدا کنیم؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال کلیک کنید.

دوستان واقعی وقتی ببینند که راهتان را اشتباه می روید، سعی خواهند کرد که قبل از این که خیلی دیر شود به شما هشدار دهند. او به شما بدون در نظر گرفتن واکنشتان، هشدار خواهد داد.

با همسایه ها صحبت کنید.

گاهی وقت‌ها افرادی که تمام شهر را به دنبال آنها می‌گردیم، تنها یک دیوار با ما فاصله دارند! تا حالا با همسایه‌های خود آشنا شده اید؟ اگر می‌بینید که همسایه شما در حیاط مشغول کار کردن است، حتما بروید و به او کمک کنید.

یا کمی بیشتر سوپ و شیرینی بپزید تا برای همسایه خود هم ببرید. اگر کمی برای آشنایی با آنها زمان بگذارید، شاید دوستانی بی‌نظیر پیدا کنید که فقط چند قدم با منزل شما فاصله دارند.

از سایت کوچسرفینگ استفاده کنید.

در این سایت عضو شوید قسمتی از این سایت مخصوص دورهمی‌های متفاوتی است، ایونت‌های شهر خود را پیدا کنید و در هر کدام که علاقه مند هستید شرکت کنید بدون شک دوستان جدیدی را پیدا خواهید کرد. شاید اغراق نباشید اگر بگویم این روش پیدا کردن دوست جدید در ایران خیلی خوب جواب می دهد.

امیرحسین سلطانی بازدید : 44 شنبه 29 آذر 1399 نظرات (0)

اما برای رسیدن به آرامش تنها آرزو کافی نیست، بلکه باید قدم پیش نهاد و کاری کرد. آن چه در پی می آید
برخی تکنیک های روانشناختی است که ضمن کمک به رفع تشویش و نگرانی، آرامش، نشاط و شادی را در زندگی ما رونق می بخشد. چگونه ارامش داشته باشیم؟ تا انتهای مقاله همراه ما باشید!

راه های دستیابی به ارامش

با خدا ارتباط برقرار کنید

حداقل نیاز انسان به روح خدایی، مانند احتیاج نوزاد است به مادر. به همان میزان که جسم برای ادامه حیات به هوا و غذا نیازمند است،
روح و باطن نیز به هدایت الهی و روح ربانی محتاج است.

آرامش جان، زمینی حاصلخیز است که دانه های “خواست و نیاز” در آن به خوبی می روید،
نیازهای به حق خود را در یاد خداوند که آرامش جان و قلب است، بکارید تا به خوبی تحقق یابند.

خداوند همراه کسی است که او همراه خداوند باشد. با توجه به خداوند و خواندن نام های او،
همراهی و پشتیبانی خدا را به سوی خود جلب کنید. انسان همان است که به آن توجه می کند، پس به خداوند توجه کنید تا الهی شوید!

به خدا توکل کنید. هرچه ارتباط شما با خدا، “آن نیروی عظیم و خرد لایتناهی” بیشتر و بیشتر شود،
آرامش و نشاط بیشتری را در خود تجربه می کنید و هر چه ارتباط شما با خدا محدودتر شود، ترس و اضطراب بیشتری بر شما چیره می شود.

خداوند فرموده است: “اگر مرا یاری کنید، شما را یاری می کنم و قدم هایتان را استوار می گردانم.”

یار خدا بودن یعنی بر اساس قوانین الهی رفتار کردن، گناه نکردن، کمک به دیگران،
نرنجاندن دیگران، احترام به والدین و غیره. “یار خدا بودن” در واقع همان “یاری کردن به خود” است.

مثبت فکر کنید

هر فکر، صورتی از انرژی است که در جهت نیکی یا بدی خود تولید می کنیم.

با اندیشیدن به افکار بهشتی با نیروی بهشتی مرتبط می شویم، شادی را احساس می کنیم و آفتاب سرور را هر جا که رویم، می تابانیم.

یاد بگیرید که احساس هایتان را از طریق افکار مثبت مهار کنید. به دقت افکارتان را زیر نظر بگیرید
و هنگامی که یک فکر منفی هجوم می آورد، خودتان را وارسی و به جای آن یک فکر مثبت جایگزین کنید.

ذهن مثبت، اوضاع مثبت را به خود جلب می کند. به خاطر داشته باشید که عالم، به نیات ما پاسخ می دهد.

افکار و عقاید ما به صورت انرژی از وجودمان ساطع می شود و به جهان بیرون راه می یابد
و محیط سعی می کند آنچه را که می خواهیم، به ما هدیه کند. راز توفیق آن است که
میزان انرژی خود را در جهت مثبت و صعودی افزایش دهیم و برای خود و دیگران همیشه بهترین ها را بخواهیم.

چرا که حتی اگر در مورد دیگران نیت بد و منفی داشته باشیم، آثار مخرب آن گریبانگیر خودمان می شود.

چه زیباست که بهترین نیات و آرزوها و افکار را برای خود و دیگران داشته باشیم تا به اوج آرامش و شادی در زندگی برسیم.

منبع:

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/technique3-spiritual-peace.html

 

امیرحسین سلطانی بازدید : 51 پنجشنبه 27 آذر 1399 نظرات (0)

انسان مجموعه ای از خواستن و توانستن است و خواسته های متعالی فراوانی دارد، اما اگر نتواند در مسیر تحقق آن خواسته ها حرکت کند، نمی توان او را صاحب اراده دانست و باید برای تقویت اراده خود تلاش کند.همه ما چیزهایی داریم که می خواهیم. می تواند در طبیعت حرفه ای، عاطفی، فیزیکی یا معنوی باشد.

برای رسیدن به آن، تلاش هایی لازم است. اگر هدف بلند پروازانه ای دارید، پس نیازمند تلاش زیادی است. برای رسیدن به اهداف بلند، باید ترکیبی از اراده و عزم راسخ داشته باشیم.

راه حل هایی برای تقویت اراده

اهدافتان را مشخص کنید

کاری که دوست دارید انجام بدهید را مشخص کنید و همچنین دقیق و شفاف بنویسید. این کار باعث می شود که ذهن شما برنامه ریزی تان را بداند و راحت تر آن را پردازش کند. اگر هدفتان مشخص نباشد، فشار روانی و تنش‌ها می‌توانند شما را خسته و عصبی کنند.

تمرین عالی است:

یکی از دلایلی که ورزش کاران حرفه ای در فشار قرار نمی گیرند، این است که آن ها آن قدر تمرین کرده اند که ورزش طبیعت دومشان شده است.آن ها اعتماد کامل و عزم راسخ برای پیروزی دارند بنابراین, حرفه خود را تا جای ممکن تمرین کنید. این کار قدرت اراده و عزم راسخ برای موفق بودن را به شما خواهد داد.

عکس افراد موفق الهام بخش زندگی تان باشد

چند نفر از کسانی که درهدف مشترکی با شما هستند و امروز موفق شده‌اند را به دیوار اتاق تان بچسبانید و یا در گوشی خود داشته باشید. هنگامی که خسته شدید، آن‌ها را نگاه کنید و سعی کنید از آن‌ها الهام بگیرید که چگونه با سختی‌ها مبارزه کردند و با تقویت اراده خود به هدفشان رسیده اند.

امیرحسین سلطانی بازدید : 48 چهارشنبه 26 آذر 1399 نظرات (0)

همه ما روزمره با مسائلی دست و پنجه نرم می کنیم، این برخورد با مشکلات دو نمونه است: یا با آگاهی و یا ناخودآگاه و غافلانه. با مقاله مدیریت افکار منفی همراه باشید.

مقابله با افکار منفی

 

 

خانه را به محل شادی تبدیل کنید

بدون شک، احساس ناامیدی از شکست های مکرر و شادی های اندکی که مردم به دنبالشان هستند بوجود می آیند.
بسیاری از چیزهایی که افراد باید واقعا انجام دهند این است فیلم های خنده دار تماشا کنید که خنده شما را تضمین کند.

اوقات خودتان را با فردی که به آن علاقه دارید بگذرانید. زمانتان را با افرادی که شما را خوشحال می کند، بگذرانید.

به دنبال ورزش های ماجراجویانه بروید. چای بنوشید. با افرادی که به طبیعت علاقه مندند روابط داشته باشید. کتاب بخوایند. گفتارهای بلندپروازانه بخوانید. کشف کنید که چه چیزی در زندگی شما را به پیش می برد و اینها هستند که جایگزین افکار منفی و با راحتی خیال.

و اگر هیچ کدام از اینها به شما کمک نکرد، خودتان را مجبور کنید که بخندید و این خنده اجباری علائمی را به مغزتان می فرستد و شما را خوشحال می کند و احساس شما به آهستگی اما مطمئناً بهتر می شود و چیزهای دیگری که در این زمینه موثر است.

فهرستی از چیزهایی که شما را شاد می کند را در نظر بگیرید که کمک می کند تا بدانید که چگونه به بی خیالی و آرامش برسید.

با احساسات منفی مقابله کنید

در مورد رویداد غم انگیزی که رخ داده است بیندیشید و آن را با آنچه که اتفاق افتاده است، در چشم انداز زندگی خود قرار دهید. آیا این مساله ای که برای شما بوجود آمده اثر ماندگار و طولانی مدتی در زندگی شما خواهد داشت. آنچه که اکنون اتفاق افتاده آیا در سالهای آینده برای شما مهم خواهد بود؟

اگر حلقه پاسخ ها به یک «نه» برمی گردد پس شما می دانید که همه این چیزها به شکل جزر و مدی است که می گذرد. در اینجا چیزی که در مورد آن فکر می شود، حتی اگر پاسخ ها در دایره «بله» مشخص باشد که آن معمولاً این چنین نمی تواند باشد.

در این گونه مواقع افکار منفی منجر می شود که به درستی فکر نکنید، بنابراین آن چیزی که شما ممکن است به آن فکر کنید و در زمانی که عصبانیت و خشم شما کاهش می یابد، آن چیزی که بر جای می ماند، جدی نخواهد بود.

بنابراین، افکار خودتان را به فهم اینکه احساسات منفی و اثرات آنها ماندگار نیستند باز کنید و از اکنون اجازه دهید که با افکار منفی تان مقابله کنید.

امیرحسین سلطانی بازدید : 42 سه شنبه 25 آذر 1399 نظرات (0)

 

تقویت حافظه بلند مدت یکی از راه‌های یادگیری و حفظ اطلاعات می‌باشد. در واقع همه افراد دوست دارند هرآنچه را که در اطراف خود می‌بینند، می‌شنوند و یا مطلبی را که می‌خوانند در مواقع ضروری به یاد بیاورند.

مسلما شما نیز دوست دارید که چنین توانایی داشته باشید پس لازم است دست به کار شوید و حافظه بلند مدت خود را تقویت کنید. در این راه باید سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرید و به مسائل جسمی و روانی از جمله ورزش کردن و کاهش استرس روزمره توجه داشته باشید.

در کنار این مسئله باید بدانید که چه اطلاعاتی را نگه داری کنید. همچنین با یادگیری تکنیک‌هایی، قدرت و توانایی حافظه بلند مدت را افزایش دهید. برای آنکه بتوانید میزان فراموشی و حواس پرتی خود را کاهش داده و اطلاعات بیشتری نسبت به گذشته ذخیره و بازیابی کنید کافی است که چند دقیقه‌ای با ما همراه باشید.

سلامت جسمی و روحی و سبک زندگی سالم

توت بخورید تا حافظه بلند مدت خود را تقویت کنید

تحقیقات نشان می دهد که خوردن توت ها می تواند با کاهش حافظه مبارزه کند. یک بررسی از دانشگاه Reading و مدرسه Peninsula Medical دریافته که یک رژیم غذایی عادی با مکمل بلو بری به مدت 12 هفته در انجام وظایف حافظه تاثیر بسزایی دارد.

آدامس بجوید تا حافظه تان را تقویت کنید

روش آسان دیگیری که می تواند حافظه شمارا بهبود ببخشد، جویدن آدامس هنگام یادگیری چیزهای جدید است. در این زمینه تحقیقات ضد و نقیضی وجود دارد، ولی مطالعه ای در سال گذشته منتشر شد که نشان می داد شرکت کنندگانی که در طول یادگیریشان آدامس می جویدند،در بازیابی حافظه دقیق تر بودند و زمان واکنش بهتری داشتند.

منبع:

https://namnak.com/%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%D9%87-%DA%A9%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%AF%D8%AA.p12198

امیرحسین سلطانی بازدید : 42 سه شنبه 25 آذر 1399 نظرات (0)

قبل از آزمون مهم بعدی تان، سعی کنید تا چند تا از این تکنیک های معتبر تقویت حافظه را امتحان کنید. این استراتژی هایی که به لحاظ عملی و پژوهشی اثبات شده اند می توانند تا حد زیادی باعث تقویت حافظه شوند، به خاطر آوردن را بهتر و بیشتر کنند، و نیز باعث افزایش حفظ و نگهداری اطلاعات شوند.

اگر علاقه مند هستید تا مقاله تقویت حافظه کوتاه مدت را به طور کامل مطالعه کنید به سایت ذهن مراجعه کنید.

خوراکی هایی برای تقویت حافظه کوتاه مدت

نوشیدن قهوه

یکی از بهترین سوخت‌ها برای مغز، نوشیدن یک فنجان قهوه تازه دم است. تحقیقات نشان می‌دهد کافئین موجود در قهوه می‌تواند فرآیند پیری مغز را کاهش داده و سبب تقویت حافظه کوتاه‌مدت گردد. محققان انگلیسی دریافتند نوشیدن تنها یک فنجان قهوه می‌تواند سبب بهبود تمرکز و مهارت‌های ذهنی مغز شود.

مصرف انواع توت‌ها

آنتی اکسیدان موجود در توت، مغز را در برابر حملات رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های پارکینسون و آلزایمر را کاهش می‌دهد. آنتی اکسیدان همچنین می‌تواند فرآیندهای فکری و ذهنی مغز را تقویت کند.

اجتناب از شکر فرآوری شده

محققان می‌گویند شکر می‌تواند حافظه کوتاه مدت را خراب کند. شکر با افزایش سطح قند خون منجر به کاهش سطح تمرکز و خلق و خوی می‌شود. شکر تقریباً در تمام غذاهای فراوری شده وجود دارد بنابراین مصرف آن‌ها را به حداقل برسانید.

مصرف زردچوبه

تحقیقاتی که در دانشگاه تکنولوژی سوینبرن در ملبورن استرالیا انجام شد، نشان داد که مصرف کورکومین موجود در زردچوبه پس از یک ساعت اثرات خود را روی حافظه کوتاه مدت می‌گذارد. کورکومین در خلق و خو، خون و مهارت‌های شناختی اثرات سریع و بلندمدتی می‌گذارد.

بیماران آلزایمری با علائم شدید از جمله زوال عقل، تحریک پذیری، بی قراری، اضطراب با مصرف مکمل کورکومین می‌توانند به بهبودهای قابل توجهی دست یابند.

امیرحسین سلطانی بازدید : 49 شنبه 22 آذر 1399 نظرات (0)

مدیریت استرس (به انگلیسی: Stress management) به طیف وسیعی از تکنیک‌ها و روش‌های روان‌درمانی اشاره دارد که به هدف کنترل سطح استرس فردی و به خصوص استرس مزمن، و بهبود عملکرد روزانه فرد طراحی شده‌اند.

برای مطالعه مقاله مدیریت استرس به سایت ذهن مراجعه کنید.

در اینجا، عبارت استرس تنها به نوعی از استرس محدود است که عواقب منفی قابل ملاحظه‌ای دارد. استرس علائم فیزیکی و ذهنی بسیاری دارد که براساس فاکتورهای موقعیتی هر فرد متغیر است. این علائم می‌توانند از کاهش سلامتی جسمی تا افسردگی متغیر باشند.

مهارت های مدیریت استرس

-مهارتهای مبتنی بر عمل یا مسأله مدار:

که در آنها ما بدنبال روبرو شدن با مشکل استرس زا هستیم و موقعیت یا محیط را تغییر می دهیم؛ “مثلاً اگر بیماری فردی برای خانواده ایجاد استرس کرده است، به پزشکان متعدد و متخصص در زمینه مربوطه مراجعه کرده و سعی کنند تا با تشخیص به موقع و درمان بیماری، استرس ایجاد شده را کاهش دهند”.

-مهارتهای مبتنی بر عواطف یا هیجان مدار:

که در آنها ما قدرت تغییر موقعیت را نداریم اما می توانیم با تغییر برداشت و تعبیری که از موقعیت و احساسی که نسبت به آن داریم، استرس موجود را اداره کنیم؛ مثلاً روبرو شدن با مرگ یکی از عزیزان که بسیار استرس زا می باشد اما نمی توان از آن اجتناب نمود. در این مواقع مهارتهای هیجان مدار به کمک افراد می آیند و تحمل فقدان را آسانتر می سازند.

مدیریت استرس نیازمند برخورداری از هر دو دسته مهارت مذکور می باشد. برخی افراد تنها از روشهای هیجان مدار برای مقابله با استرس استفاده می کنند و لذا نمی توانند مسأله را به خوبی مورد رسیدگی قرار دهند. به عنوان مثال فردی را در نظر بگیرید که با یک مشکل جسمانی جدی روبرو شده و نیازمند جراحی فوری می باشد.

او به جای اینکه از یک مقابله مسأله مدار استفاده کرده و برای جراحی آماده شود، ممکن است با استفاده از یک سبک مقابله ای هیجان مدار، بیماری را انکار کرده تا از فشار روانی ناشی از آن بکاهد.

این سبک مقابله در صورتی که به طور موقت به کار گرفته شود می تواند مؤثر باشد چون در این مدت فرد می تواند بهتر فکر کند و به این نتیجه برسد که باید تحت جراحی قرار بگیرد؛ اما اگر طولانی مدت و پایدار باشد مانع پرداختن به خود مشکل شده و استرس همچنان باقی خواهد ماند.

منبع:

http://www.ravanava.com/services/training/life-skills/%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B3

امیرحسین سلطانی بازدید : 42 جمعه 21 آذر 1399 نظرات (0)

از آنجا كه هوش و استعداد تحصيلي به‌عنوان دو عامل اساسي در پيشرفت تحصيلي، كمتر تحت تأثير معلم يا مربي واقع مي‌شود، سعي بر آن است كه با افزايش انگيزه دانش‌آموزان باعث تقویت یادگیری دانش اموزان شویم.

برای مطالعه مقاله تقویت یادگیری دانش اموزان به سایت ذهن مراجعه کنید.

زيرا در حالت مساوي برابري هوش و استعداد تحصيلي افراد، مشاهده شده است كه پيشرفت تحصيلي افراد با انگيزه چشمگيرتر بوده است. با وجود آنكه معلمان در تغيير هوش و استعداد تحصيلي نقش چنداني ندارند، ولي مي‌توانند در بالا بردن انگيزه دانش‌‌آموزان مفيد واقع شوند.

انگيزه به دو نوع دروني و بيروني قابل تقسيم است. از انگيزه بيروني مي‌توان به تقويت‌كننده‌هايي چون پول، تائيد، محبت، احترام، نمره و از تقويت‌كننده‌هاي دروني مي‌توان به رضايت خاطر و احساس خوب از يادگيري اشاره كرد.

اين گروه از دانش‌آموزان، خود تعيين كننده رفتارها هستند و به خاطر كفايتي كه در خود احساس مي‌كنند، باور دارند كه مي‌توانند با رفتارشان بر محيط خود تأثير بگذارند. ما در این مقاله راه های تقویت یادگیری در دانش اموزان را بررسی کرده ایم!

تقویت یادگیری دانش اموزان

ارتباطات باز و صمیمانه را تشویق کنید:

به عناون یک معلم و یا والد به دانش آموزان خود اجازه دهید تا درباره محل تحصیل خود و آنچه برایش اتفاق می افتد صحبت کند. فصایی صمیمانه را برای او ایجاد کنید تا حس کند که راحت است و بتواند نگرانی های خود را ابراز کند. وقتی احساساتش را ابراز می کند؛ به او نشان دهید که درکش می کنید حتی اگر با او موافق نیستید.

اگر احساس کند از او حمایت نمی شود و یا با او درگیر شوید حتما در روند یادگیری و هم تاثیر می گذارد. یادگیرندگان خوب می دانند که اگر حرف بزنند مورد قضاوت قرار نمی گیرند و پشیمان نخواهند شد.

انواع مختلفی از سبک های یادگیری را به آن ها معرفی و تشویق کنید:

هر کودک ترجیحات و سبک های یادگیری دارد که به بهترین وجهی با روش یادگیری آن ها تناسب دارد. برخی از کودکان سبک یادگیری غالب دارند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند با استفاده از ترکیبی از سبک های یادگیری یاد بگیرند.

الزاماً یک سبک یادگیری درست یا نادرست یا ترکیبی از سبک های یادگیری وجود ندارد. با این وجود، می توانید به فرزندان خود کمک کنید تا سبک یادگیری خود را کشف کنند، می توانید از تکنیکی استفاده کنید که باعث بهبود سرعت یادگیری در دانش اموزان با کیفیتی مطلوب شود.

سبک یادگیری اساسی وجود دارد:

دیداری

شنیداری

کلامی

فیزیکی

منطقی (ریاضی)

اجتماعی

انفرادی

هر روز یک روز یادگیری برای فرزندان شما باشد:

هر روز از فرزندان خود بخواهید تا چیز جدیدی را در محیط اراف خود کشف کنند در مورد آنها سؤال کنند و به طبقه بندی اشیا و موارد بپردازند.

ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید…

تعداد صفحات : 16

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 189
  • بازدید ماه : 359
  • بازدید سال : 1,978
  • بازدید کلی : 12,374