loading...
توسعه فردی
امیرحسین سلطانی بازدید : 59 چهارشنبه 17 دی 1399 نظرات (0)

ست یافتن به صبر و آرامش مستلزم آشنایی با مولفه‌های اصلی تشکیل دهنده آن است. یکی از مولفه های صبر، پذیرش است پس باید با این حقیقت که گاهی حوادثی در لحظه اتفاق می‌افتد که کنترلی روی آن ندارید واقع بینانه رو به رو شوید.

برای مطالعه مقاله چگونه صبور باشیم؟ به طور کامل وارد سایت بریفبوک شوید.

سپس به این نکته توجه کنید که اوضاع تغییر می‌کند و همیشه روی یک منوال ثابت که برایتان آزار دهنده است باقی نمی‌ماند. در نهایت اینکه شما تنها نیستید و اتفاقات ناگوار برای هر فردی ممکن است رخ دهد.

لذت بردن از مسیر اهداف

زمانی که یک هدف بزرگ برای خودتان تعیین کنید و خود را به هر دری بزنید که به هدف نهایی برسید، مسلما سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوید که باعث می‌شود به مرور صبر و حوصله خودتان را از دست بدهید و حتی نیمه‌های راه ممکن است جا بزنید و همه چیز را رها کنید.

اما اگر برای خودتان هدف‌های کوچک در جهت رسیدن به هدف نهایی تعیین کنید، احتمال بیشتری وجود دارد تا به موفقیت دست پیدا کنید؛ در نتیجه مسیر هدف برایتان لذت بخش‌تر می‌شود. رسیدن به هدف به صبر و تحمل نیاز دارد پس به صورت تجربی می‌آموزید که صبور باشید چون یک شبه نمی‌توان به همه آرزوها دست یافت.

انسان جایز الخطاست

هیچ انسانی کامل و بی نقص نیست. پذیرفتن این حقیقت که خودتان کامل نیستید، کمک می‌کند این باور را درونی کنید که دیگران هم ممکن اشتباهاتی داشته باشند پس با شفقت بیشتری با خودتان و دیگران برخورد کنید که به صبورتر شدنتان کمک می‌کند و دیگران را به خاطر هر مسئله ای مورد سرزنش قرار نمی‌دهید.

صرف کردن زمانی برای خودتان

مسائل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود صبر و حوصله خودتان را از دست بدهید؛ دغدغه‌های شغلی، تحصیلی، تربیت فرزندان و مراقبت از والدین پیر همه این‌ها باعث می‌شود که حس کنید گنجایش ظرفیت وجودی تان کمتر شده است.

سعی کنید به صورت روزانه یا هفتگی ساعاتی را با خودتان و برای سرگرمی‌ها و علایقتان اختصاص دهید. با مدیریت زمان می‌توانید به این اهداف دست یابید.

امیرحسین سلطانی بازدید : 59 چهارشنبه 17 دی 1399 نظرات (0)

 

شخصیت شناسی از روی چهره به این معـنا است که شما فقط با با نگاه کردن به صورت اشخاص پی بـه خصوصیات اخلاقی و شخصیتی او ببرید.

برای مطالعه مقاله شخصیت شناسی از روی چهره  به طور کامل وارد سایت بریفبوک شوید.

چهره خوانی توسط مردم در اعصار مختلف انجام شده است و شناختن افراد تنها از روی خصوصیات ظاهری آنها مساله بسیار جالبی است، نکات ظریف و دقیق و پیچیدگی های بسیاری در علـم چـهـره خـوانـی وجـود دارد ولی من در اینجا به بیان نکات اصلی تر و مهمتر آن بسنده می کنم.

بررسی پلک ها ، پشت چشم

پشت چشم یا پلک کوچک :

یکی از راه های شناخت شخصیت افراد از روی چهره اگر فاصـله بـین بالای پلک و مژه کم می باشد که بیانگر اسـتقلال فرد می باشد و اینکه آن فرد حتی ممکن است بصورت ارادی خودش را به دیگران نزدیک نکند.

پشت چشم یا پلک بلند:

بلند بودن پلک دلالت بر وابستگی شدید فرد به دیگران و نزدیکان دارد.

بررسی فرم بینی

بینی کوچک:

گفته می شود اشـخاصی که بـیـنی کـوچـک دارنـد ذاتـا” افـرادی ضعیف و اغلب غیرقابل اتکاء بوده و در تصمیم هایشان استوار و ثابت قدم نمی باشند.

بینی بزرگ:

بزرگی بینی نشانه ابتکار و عزم و اراده می باشد و یک شـخصـیت استوار و قـوی که اثرش را در همه جا برجای خواهد گذاشت.

بینی تیز:

تیز بودن نوک بینی در شخصیت شناسی از روی چهره نشانگر این است که فرد خود را مقید به رعـایـت آداب و رسـوم ندانسته و با اطرافیان براحتی برخورد می کند ؛ ایـنگونه افراد خـود را بـاور داشـتـه و بی باکانه و متهورانه خود را به دیگران نزدیک می کنند.

امیرحسین سلطانی بازدید : 56 سه شنبه 16 دی 1399 نظرات (0)

برای شاد بودن و شاد زیستن لازم نیست کارهای خیلی بزرگی را انجام دهید با انجام کارهای کوچک هم می توان به زندگی شاد امید بست!

برای داشتن زندگی سالم و سلامت روان کامل همواره باید یادبگیریم که چگونه شاد و خوشحال باشیم همه ما در زندگی کم و بیش با دردهای روحی و مشکلات دست وپنجه نرم خواهیم کرد اما هنر واقعی آن است که چگونه در موقعیت های ناراحت کننده خود را شاد نگه داریم.

شاد زیستن یعنی چه؟ برای مطالعه این مقاله به طور کامل وارد سایت ذهن شوید.

زندگي در حال

تمام دارايي ما، اين لحظه ها هستند. ميزان آرامش ذهن و كارايي فردي ما، بر اساس ميزان توانايي ما براي زيستن در لحظه حال مشخص مي شود، صرف نظر از آنچه ديروز رخ داده و آنچه فردا ممكن است اتفاق بيفتد حال موقعيتي است كه ما در آن ايستاده ايم.

کلید شادی تمركز بر لحظه حال است. زيستن در زمان حال به معني تعميم آگاهي انسان براي دلپذير ساختن لحظه جاري به جاي دور انداختن آن است.

خنديدن

وقتي كه مي خنديم همه چيز به نفع جسم و ذهن ما پيش مي رود خنده درد را تسكين مي دهد. هنر شاد زیستن مستلزم توانايي خنديدن به مشكلات در كوتاه ترين زمان ممكن پس از وقوع آنهاست.

كسي كه زودتر به مشكلات مي خندد سريع تر نااميدي را از خود دور مي كند و بهتر از داروي خنده بهره مي گيرد. خنده جسم را سالم تر و عمر را طولاني تر مي كند.

امیرحسین سلطانی بازدید : 53 دوشنبه 15 دی 1399 نظرات (0)

 

واژه کارافرینی از كلمه فرانسوی Entrepreneur به معنای ” متعهد شدن ” نشاُت گرفته اسـت. بنابـر تعریف واژنامه دانشگـاهی وبستر : كارآفرین كسی است كه متعهد می شود مخاطره هـای یك فعالیت اقتصادی را سازماندهی ، اداره و تقبل كند.

برای مطالعه مقاله کارافرینی به طور کامل وارد سایت بریفبوک شوید.

کارافرینی چیست؟

اقتصاد دانان نخستین كسانی بودند كه در نظریه های اقتصادی خود به تشریح كارآفرین و كارآفرینی پرداختند. ژوزف شومپــیتر كارآفرین را نیــروی محركــه اصلی در توسعه اقتصادی می داند و می گوید: نقش كارآفرین نوآوری است .

از دیدگاه وی ارائه كالایی جدید ، ارائه روشی جدید در فرآیند تولید ، گشایش بازاری تازه ، یافتن منابع جدید و ایجاد هرگونه تشكیلات جدید در صنعت و… از فعالیت های كارآفرینان است.

ویژگیهای كارآفرینان:

نیاز به توفیق

تمایل به مخاطره پذیری

نیاز به استقلال

كارآفرینان دارای مركز كنترل درونی هستند.

خلاقیت

کارآفرینی در فناوری اطلاعات پهنه وسیعی برای فعالیت دارد. کارآفرینی لازمه توسعه فناوری و توسعه فناوری بستر کارافرینی است. بنابراین با یک تعامل دو سویه میان این دو مواجه هستیم

برای کسب موفقیت و استقلال فکری باید قوه ابتکار و خلاقیت را پرورش داد .ذهنی که قادر به شناخت فرصتهای جدید باشد و بتواند در شرایط موجود فرصتهایی را ببیند که دیگران قادر به تشخیص آن نیستند قطعا به موفقیت دست خواهد یافت و از این رهگذر فرصتهای درآمدی خوبی هم به دست می آورد. اما همین قوه ابتکار و ذهن مبتکر هم احتیاج به پیش زمینه ها و آموزش هایی دارد.

منبع:

https://ictu.qiau.ac.ir/index.aspx?key=docs&id=66

امیرحسین سلطانی بازدید : 44 یکشنبه 14 دی 1399 نظرات (0)

آیا خواب راحت در شب برای شما مانند یک رویا شده است؟ حدود یک ساعت یا بیشتر در رختخواب غلت می‌زنید و باز هم کاملا بیدار هستید؛ هرچقدر سعی می‌کنید شب‌ها راحت‌تر و زودتر بخوابید باز هم موفق نمی‌شوید؛ این مشکل برای هرکسی می‌تواند آزاردهنده باشد.

برای مطالعه مقاله خواب راحت در شب وارد سایت بریفبوک شوید.

فردا هم از خستگی کم‌خوابی شب گذشته با کیفیت مناسبی به کارهایتان نمی‌رسید و نسبت به این وضعیت احساس خوبی ندارید.

قبل از خواب ذهن خود را خالی کنید

برخی افراد به دلیل مشغله‌‌های زیاد روزمره تنها شب‌ها و آن هم در رختخواب فرصت فکر کردن به کارهای خود را می‌یابند که همین موضوع منجر به تنش ذهنی و بی‌خوابی می‌شود.بنابراین بهتر است یک یا دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب ذهن خود را از هر چیزی خالی کنید.

زمانی را به فکر کردن راجع به اتفاقات روز اختصاص دهید و سعی کنید آن‌ها را توجیه کرده و یا راه حلی بیابید. اضطراب و استرس بی‌خوابی شما را تشدید می‌کنند. از تکنیک‌های آرام سازی ذهن و مدیتیشن قبل از خواب بهره ببرید تا راحت بخوابید.

پیاده‌روی قبل از خواب

مدتی قبل از خواب را به ورزشی سبک اختصاص دهید. می‌توانید در پارک و یا حتی محیط خانه پیاده روی کنید. پیاده روی سبک شما را خسته نمی‌کند اما باعث بالا رفتن دمای بدنتان می‌شود و برای به خواب رفتن بسیار مفید است.

چرا که بدن به طور طبیعی تلاش می‌کند تا دمای بدن شما را به حالت طبیعی باز گرداند و این موضوع خود موجب خواب راحت و سریع می‌شود.

نور اتاق خوابتان را تنظیم کنید

اتاق خواب باید تاریک باشد تا شما را آماده خواب کند. مغز انسان ساعت خواب و بیداری را با شدت نور تنظیم می‌کند.

امیرحسین سلطانی بازدید : 40 چهارشنبه 10 دی 1399 نظرات (0)

شخصیت قوی داشتن نیاز به تمرین و تلاش دارد. در مطلب پیشرو سعی کرده‌ایم تا مجموعه‌ای از ویژگی‌های مهم در شکل گیری شخصیت قوی را بررسی کنیم.

برای مطالعه مقاله شخصیت قوی داشتن به سایت بریفبوک مراجعه کنید.

افراد قدرتمند و یا دارای شخصیت قوی و محکم، ویژگی هایی دارند که سایر افراد از آنها بی بهره هستند. این افراد قدرتمند خواه یک رهبر سیاسی باشند و یا فرمانده ی ارتش یا بنیانگذار یک استارتاپ موفق، فرقی ندارد. همه ی آنها در یک سری ویژگی ها با هم شریک هستند.پ

تحمل نا امیدی کار افرادی با شخصیت قوی است

تحمل نا امیدی یکی دیگر از نشانه های داشتن شخصیتی قوی و با ثباتی می باشد . این نیز بسیار مهم است که زمانیکه شما یا کس دیگری دچار مشکل می شوید باید بتوانید این نیرو را داشته باشید که بتوانید آن مشکل را تحمل کنید و فورا عصبی نشوید .

افراد قدرتمند یک عادت بد را ترک می‌کنند

ترک عادات بد می‌تواند به شما کمک کند به جای سخت کار کردن، هوشمندانه عمل کنید. به این ترتیب به جای اینکه متعهد شوید سبزیجات بیشتری بخورید، آن بسته چیپسی که هرروز بعد از ناهار می‌خورید را حذف کنید.

رها کردن عادات بد که شما را از داشتن ذهن و شخصیتی قوی محروم می‌کند، مثل احساس تاسف کردن نسبت به خود، رسیدن به عادات سالم را ضمانت می‌کنند.

امیرحسین سلطانی بازدید : 41 دوشنبه 08 دی 1399 نظرات (0)

تمرکز گاهی ساده است و گاهی مشکل. تمرکز در موضوع هایی که نیاز به تفکرو تجزیه و تحلیل دارند مشکل و تمرکز در موضوع هایی که جنبه ی تفریحی و سرگرمی دارند، بسیار آسان است.

برای مطالعه مقاله راه های کاهش حواس پرتی به سایت بریفبوک مراجعه کنید.

رژیم غذایی

اگر شما به‌طور منظم از یک خواب خوب برخوردار هستید، اما هنوز هم دچار علائم حواس پرتی مانند خستگی مداوم و انگیزه پایین هستید، کیفیت رژیم غذایی شما می‌تواند عامل علائم شما باشد.

کمبود مواد مغذی، مصرف غذاهای شیرین (قند زیاد)، الکل، مصرف بیش‌ از حد کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده و کافئین بیش ‌از حد می‌تواند در عملکرد مغز شما مؤثر باشد. با این‌حال شایع‌ترین عوامل تحریکی مغز مه‌آلود بر طبق گزارشات عبارت‌اند از: خستگی، کمبود خواب، ایستادن طولانی‌مدت، کم‌آبی بدن و احساس ضعف.

خواب

اولین و مهم‌ترین عامل در این زمینه خواب ناکافی محسوب می‌شود. جای تعجب نیست که اگر به‌اندازه کافی نخوابید، به‌احتمال‌زیاد همیشه احساس خستگی و حواس پرتی خواهید داشت.

همه ما هر شب بین هفت تا نه ساعت خواب باکیفیت نیاز داریم تا بتوانیم از یک ذهن شفاف برخوردار گردیم، معمولاً نیاز کودکان و نوجوانان حتی از این مقدار نیز بیشتر است.

هورمون‌ها

مغز و کل بدن ما وابسته به تنظیم بودن و عملکرد صحیح هورمون‌ها هستند. هورمون‌هایی که بر یکدیگر اثر گذاشته و سطح خود را کنترل می‌کنند.

اگر سطح یکی از هورمون‌های بدن بیش‌ازحد افت کند (برای مثال، کاهش سطح ” سروتونین ” به دلیل مصرف بسیار کم کربوهیدرات‌ها) و یا بیش‌ازحد بالا رود (مانند افزایش سطح هورمون “کورتیزول” در اثر عوامل استرس‌زا)، ممکن است کل سیستم بدن دچار اختلال گردد. ایجاد توازن مجدد در این عوامل شیمیایی بدن، می‌تواند عملکرد مغز را ارتقا بخشد.

منبع:

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/03/15/1428223/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D9%88%D8%A7%D8%B3-%D9%BE%D8%B1%D8%AA%DB%8C

امیرحسین سلطانی بازدید : 72 یکشنبه 07 دی 1399 نظرات (0)

اگر شما نيز يك بار ديگر بتوانيد به دوران خردسالي خود بازگرديد و تمام وقايع آن را با شعور و خودآگاهي كنوني پشت سر بگذاريد، قطعا تجربه اي هيجان انگيز برايتان خواهد بود. تنها در اين صورت است كه بزرگسالان قادر به درك عواطف عجيب و غريب كودكان و هيجانات آني آنها مي شوند.

برای مطالعه مقاله کنترل خشم در کودکان به سایت بریفبوک مراجعه کنید.

در این درس پس از شناخت مکانیزم خشم (عصبانیت و ناراحتی) در بچه ها با چند راهکار و بازی آشنا می شویم که به ما در کنترل خشم کودکان کمک می کند.

نقاشی کشیدن:

بعضی از کودکان با نقاشی کشیدن آرام می شوند. پس بهتر است که مداد شمعی، ماژیک و هر چیزی را که لازم است در اختیار او قرار دهید تا بتواند عصبانیتش را با نقاشی تخلیه کند.

به یک مکان آرام بروید:

از کودکتان بخواهید به جایی برود که می تواند کنترل خشم خودش را داشته باشد. مثلاً به او کتاب، موسیقی و نوشتن پیشنهاد دهید تا بتواند احساس آرامش را پیدا کند.

به او آموزش دهید که متوقف شود و تنفس داشته باشد:

به کودک خود نشان دهید که به آرامی تا شماره پنج عمل دم را انجام دهد و سپس تا شماره دو صبر کند و به آرامی نفس خود را بیرون بدهد. انجام دادن این روش به مدت چند بار می تواند استرس و عصبانیت او را کاهش دهد.

منبع:

http://savadezendegi.com/fa/news/471/3-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%88-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%84-%D8%AE%D8%B4%D9%85-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86

امیرحسین سلطانی بازدید : 40 شنبه 06 دی 1399 نظرات (0)

بر اساس یک مطالعه، احساس حسادت و غبطه خوردن، به ویژه برای کسانی که زمان زیادی را در رسانه های اجتماعی، مانند فیس بوک و توییتر صرف می کنند، بسیار قوی و زیاد است و مطالعه گران در تلاش اند تا راه هایی را برای کاهش حسادت در افراد پیدا کنند.

برای مطالعه مقاله کاهش حسادت به طور کامل به سایت بریفبوک مراجعه کنید.

ما امروزه در یک دنیای بسیار حسود زندگی میکنیم و به نظر می رسد هر موفقیت و خوشبختی افراد مورد بررسی و تحسین قرار گرفته می شود، چه در مورد ورزشکاران، و یا نوازندگان، و یا بازیگران و یا هر نوع افرادمشهور دیگر…

احساس ناامنی منجر به بروز حسادت می‌شود

حسادت با احساس طرد شدگی و تهدید شدن ارتباط مستقیمی دارد. افرادی که احساس ناامنی عمیقی درون خود دارند، بیشتر در دام حسادت می‌افتند.

این حس ناامنی از دوران کودکی و با توجه به محیطی که فرد در آن رشد می‌کند، ریشه می‌زند و حسادت را به بار می‌آورد؛ احساسی که تا بزرگسالی همراه فرد باقی می‌ماند. بنابراین بهتر است در ابتدا این احساس ناامنی و عدم اعتماد را در خود ریشه کن کنید.

حسادت ناشی از احساس ترس است

حسادت از احساس ترس نشأت می‌گیرد، زمانی که احساس خطر می‌کنید یا از عامل آن فرار می‌کنید و یا به مبارزه می‌پردازید. این مبارزه گاه به شکل حسادت ورزیدن و خالی کردن زیر پای دیگران خود را نشان می‌دهد.

افراد حسود می‌ترسند دیگران نسبت به آنان برتری داشته‌باشند و دیگر نتوانند پیش دیگران محبوبیت داشته‌باشند به هین دلیل سعی در تخریب برتری دیگران می‌کنند.

احساس بی‌ارزشی و عدم اعتماد به نفس

مهم‌ترین محرک احساس حسادت در افراد، به خطر افتادن حس ارزشمندی آن‌ها است. زمانی که احساس بی‌ارزشی می‌کنید، حسادت درون شما شعله‌ور می‌شود.

فکر می‌کنید با چیزهایی که دیگران دارند، تبدیل به فردی موفق، ارزشمند و دوست‌داشتنی می‌شوید. انسان ذاتا به سمت خوب بودن و برتری تمایل دارد؛ تفکرات اولیه و ناپخته در آدمی او را وادار می‌سازد تا برای از بین بردن حس بی‌ارزشی، دست به هر کاری بزند.

امیرحسین سلطانی بازدید : 86 پنجشنبه 04 دی 1399 نظرات (0)

هنگامی که به رفتار مودبانه می آید باید گفت که احترام به حسن نیت و مهربانی با آشنایان و افرادی که دوست دارید کار دشواری نیست؛ چالش واقعی این است که:
شما مودبانه با افرادی که در معرض مشکل هستند برخورد کنید اگر در طول روز خود را مدیریت کنید که شخصیت قوی خود را با این افراد داشته باشید. حتی از آنچه که قصد دارید انجام دهید، قوی تر خواهید بود.

ارتقاء ثبات شخصیت

ما می توانیم صفات و ویژگی های یک شخصیت قوی را که مناسب و مطلوب است تقویت کنیم. شنوندگان بزرگ باشید. افرادی که دارای شخصیت با ثبات هستند شنوندگان خوب هستند. ژاکلین کندی به عنوان یکی از جذاب ترین زنان در جهان محسوب می شود.

زیرا او مهارت حضور مخاطبان استثنایی را توسعه داده است. این زن به چشم دیگران نگاه می کند، توجه او به چند سخنران و انتقال این احساس به کسانی که اهمیت دارند هیچ چیز دلپذیر تر از گوش دادن به کسی نیست که برای صحبت با شما مشتاق است.

زیرا به شما احساس می دهد که شما تنها شخص مهم در زمین هستید بیشتر بخوانید و منافع خود را مطرح کنید. هرچه بیشتر مطالعه کنید و بیشتر بتوانید یاد بگیرید و وقت خود را صرف کنید شخصیت قوی تری خواهید یافت.

کدام اختلال‌ها شخصیت‌ بی‌ثبات دارند؟

اختلال شخصیت مرزی از جمله اختلالاتی است که یکی از ویژگی‌های آن بی‌ثباتی شخصیتی می‌باشد. در این اختلال فرد تعادل ندارد و ممکن است شخصی را در یک موقعیت دوست داشته باشد و به او ابراز علاقه کند اما در موقعیت دیگر از آن شخص متنفر باشد و نتواند وی را تحمل کند.

اینگونه افراد نسبت به هویت، ارزش‌ها،‌ وفاداری‌ها و هدف‌های خود اطمینان ندارند و نمی‌توانند به اطرافیان خود اعتماد داشته باشند و زمانی که با آن‌ها هستند احساس امنیت نمی‌کنند.

تعداد صفحات : 16

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 194
  • بازدید ماه : 364
  • بازدید سال : 1,983
  • بازدید کلی : 12,379