loading...
توسعه فردی
امیرحسین سلطانی بازدید : 42 جمعه 26 دی 1399 نظرات (0)

تصور کنید بدون فکر کردن و هیچ زحمتی انگلیسی صحبت کنید کلمات به آسانی و به سرعت به واسطه زبان شما ادا می شوند و همچنین در آن واحد مفهوم صحبت های دیگران را درک می کنید برای اینکار شما باید شیوه یادگیری مکالمه زبان انگلیسی خود را تغییر بدهید. اولین قدم کنارگذاشتن یادگیری لغات زبان انگلیسی است تعجب کردید ؟؟ بله درست است.

برای مطالعه مقاله روش های یادگیری زبان انگلیسی کلیک کنید.

لغات را حفظ نکنید در انگلیسی زبانها, انگلیسی را بر اساس یادگیری لغات نمی آموزند بلکه انها اصطلاحات( عبارات) را یادمی گیرند که ترکیبی از یک گروه لغت می باشند که معنی خاص خود را می دهند.

قانون دوم : از یادگیری گرامر انگلیسی دست بردارید

زیاد خودتون رو اسیر گرامر نکنید . گرامربه شما آموزش می دهد که شما به زبان انگلیسی فکر کنید ولی شما می خواهید به صورت خودکار با زبان صحبت کنید بدون فکر کردن بدین صورت شما مثل یک انگلیسی زبان انگلیسی را یادمی گیرید .

قانون سوم و مهمترین قانون : اول گوش کنید

شما هر روز باید به انگلیسی گوش فرادهید متون انگلیسی را نخوانید بلکه فقط گوش دهید خیلی ساده است این کلید موفقیت شما در یادگیری مکالمه انگلیسی است از خواندن متون انگلیسی راصرف نظر کند وبه گوش دادن زبان انگلیسی به صورت مداوم و روزانه بپردازید.

انگلیسی را با گوشهایتان یادبگیرید و نه با چشمهایتان در اغلب مراکز آموزش زبان شما با چشم زبان را یادمی گیرید شما متون انگلیسی را می خوانید و قواعد گرامری را فرامی گیرید اما برای موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی باید سیستم شنیداری را جایگزین کنید.

شما باید روزی ۲-۳ ساعت فقط به انگلیسی گوش دهید بدین صورت مکالمه شما به سرعت بهبود می یابد و انگلیسی را به اسانی صحبت می کنید.

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%db%8c%d8%a7%d8%af%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%86%da%af%d9%84%db%8c%d8%b3%db%8c/

امیرحسین سلطانی بازدید : 42 جمعه 26 دی 1399 نظرات (0)

اگر زیاد فکر می کنید باید بالاخره جایی دستور توقف به مغز بدهید چون این می تواند مهم ترین علت حال بد روحی شما باشد. گاهی به کرات حرف، گفته یا رفتاری را مدام در مغزتان مرور می کنید.

برای مطالعه بیشتر در زمینه دلیل حال بد کلیک کنید.

ولی این تکرار مکرر حوادث مثل یک حریف قوی بالاخره شما را به زمین می زند. راه های دیگری مثل دیدار با دوستان، ورزش، گردش در طبیعت و مراقبه را جایگزین کنید.

یک راه ساده هم وجود دارد. به محض هجوم این افکار بلافاصله به آن ها دستور خاموش یا رفتن بدهید. بله به همین سادگی. وقتی رفتار زننده یا حرف آزاردهنده کسی را به یاد می آورید که مستحق آن نبوده اید و قلب تان شکسته است، به محض آن که مغزتان می خواهدافکار منفی که موجب حال بد شما شده است را دوباره مرور کند بگویید : برو.

درمان خلق و خوی بد و حال نامناسب روحی

آیا می دانستید که برای از بین بردن خلق و خو و حال بدتان، به تنها چیزهایی که نیاز دارید، این است که نگرش خود را تغییر دهید و یاد بگیرید که بر روی خودتان و حال خوبتان متمرکز کنید؟!

در حقیقت، انواع مختلفی از مشکلات وجود دارد که بر مردم تأثیر می گذارند، اجتماعی، اقتصادی، و فرهنگی ؛ متأسفانه اینها می توانند موجب حال و خلق بد شما شوند با این حال، اگر چه بسیاری از مردم به آن اعتقاد ندارند، اما درمان برای یک مورد از بد خلقی برای هر فرد متفاوت است.

درست مانند آنچه که در بیماری ها اتفاق می افتد، احساس ناراحتی، عصبانیت، اضطراب، خستگی، افسردگی و یا مشکلات جسمی و روحی که بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهند، بر سلامت و حالت شما تأثیر می گذارند.

 

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%af%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%ad%d8%a7%d9%84-%d8%a8%d8%af/

امیرحسین سلطانی بازدید : 46 چهارشنبه 24 دی 1399 نظرات (0)

قانون مورفی نامی است که روی یک مثل رایج گذاشته شده است: «هر خطای ممکن رخ خواهد داد». این قوانین معمولا برای انسان‌های بد‌شانس به کار می‌روند.

برای مطالعه مقاله قانون مورفی به طور کامل وارد سایت بریفبوک شوید.

سطح دوم

برخورد کسانی است که با اصول روانشناسی آشنا هستند. آن‌ها به سرعت می‌توانند علتِ رایج شدن قانون مورفی و باور اغلب انسان‌ها به آن را برایتان شرح دهند:

اغلب مصداق‌های قانون مورفی که ما در زندگی خود می‌شناسیم و به خاطر می‌آوریم، حاصل خطاهای شناختی ذهن ما و به‌طور دقیق‌تر، خطاهای یادآوری در حافظه هستند.

خطاهای بسیار متنوعی در ذهن ما می‌توانند به تقویتِ باور به قانون مورفی کمک کنند.

مثلاً تمرکز بر آخرین اطلاعات باعث می‌شود ما نتوانیم نگاه آماری واقعی به رویدادهای بد داشته باشیم و وزن آخرین رویداد نامطلوب، در ذهن‌مان بیشتر باشد.

ضمن این‌که پس از پذیرش قانون مورفی، خطای تأیید خود کمک می‌کند مصداق‌های آن را پررنگ‌تر ببینیم و موارد نقض آن را نادیده بگیریم.

هم‌چنین روانشناسی شناختی این نکته را تأیید می‌کند که تجربه‌های همراه با هیجان، در ذهن ما ماندگارتر هستند و بهتر و شفاف‌تر ثبت می‌شوند (+).

بنابراین، خاطره‌ی روزی که ماشین را شسته‌اید و باران نیامده، به عنوان یک خاطره‌ی خنثی، در مقایسه با خاطره‌ی بارش باران دقیقاً بلافاصله پس از پرداخت قبض کارواش، سریع‌تر از ذهن پاک می‌شود و طبیعی است که در طول زمان، مغز ما به انباری از خاطرات نامطلوب (مصداق‌های قانون مورفی) تبدیل شود.

اگر کمی با خطاهای شناختی آشنا باشید، به سادگی می‌توانید این توضیحات را با نمونه‌ها و مصداق‌های بیشتر، کامل‌تر کنید.

سومین سطح

برخورد، توجه دقیق‌تر به مصداق‌های قانون مورفی است. کاری کسانی مانند روبرت متیوس و ریچارد رابینسون انجام داده‌اند .

منبع:

https://briefbook.ir/%d9%82%d8%a7%d9%86%d9%88%d9%86-%d9%85%d9%88%d8%b1%d9%81%db%8c/

امیرحسین سلطانی بازدید : 30 سه شنبه 23 دی 1399 نظرات (0)

خستگی نوعی احساس ضعف و نداشتن انرژی در بدن است. بعلاوه می‌تواند جسمی، روانی یا ترکیبی از هردو باشد. تقریبا تمام افراد در لحظاتی از زندگی خستگی را تجربه کرده‌اند اما چرا احساس خستگی میکنیم؟ در بیشتر مواقع گذرا بوده و به دنبال فعالیت بیش از حد، محرومیت از خواب و استرس‌های طولانی و… ایجاد می‌شود.

چرا حساس خستگی میکنیم برای مطالعه این مقاله به طور کامل وارد سایت ذهن شوید.

اما گاهی ممکن است علامتی از یک بیماری جسمی یا روانی باشد. در این حالت خستگی مداوم بوده، با استراحت برطرف نمی‌شود و به مرور پیش روی کرده و باعث کاهش انگیزه، انرژی و تمرکز فرد می‌شود.

افسردگی و احساس خستگی

افسردگی علاوه بر اینکه بر روی روان اثرات سوء می گذارد، بلکه باعث اختلالات فیزیکی مانند خستگی، سردرد و بی میلی جنسی می شود. اگر به مدت ۲ هفته یا بیشتر به این علایم دچار شدید، احتمالا به افسردگی دچار شده اید.

افسردگی های جزئی و دل و دماغ نداشتن باعث می شود که به رختخواب بچسبیم و دلمان نخواهد از جای مان بلند شویم و یا بخندیم. افسردگی اغلب به دلیل دلایل بیرونی مانند طلاق، از کار افتادگی، از دست دادن کار و یا دلایل درونی مانند کمی اعتماد به نفس، تنهایی و غیره بروز می کند.

البته عوامل ژنتیکی نیز در بروز این مشکل دخالت دارند. در هر حال افسردگی باعث اختلال در عملکرد ناقل های عصبی شده و تغییرات جسمی زیادی به بار می آورد که می توان به خستگی زیاد، غمگینی، احساس گناه، بیخوابی، بی انگیزگی، منفی بافی و غیره اشاره کرد.

راه حل: افسردگی به خوبی به روان درمانی و دارو پاسخ می دهد. برای درمان حتما به پزشک مراجعه کنید.

منبع:

https://briefbook.ir/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%b3-%d8%ae%d8%b3%d8%aa%da%af%db%8c-%d9%85%db%8c-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85%d8%9f/

امیرحسین سلطانی بازدید : 60 دوشنبه 22 دی 1399 نظرات (0)

هرم مازلو اغلب در پایه ای ترین سطح، نیازهای پایه ای را دارد و در نوک آن کم کم به نیازهای پیچیده می رسد . نیازهای پایه ای شامل نیازهای جسمی فرد مثل غذا خوردن، نیاز به آب، خواب، گرما و .. است و زمانی که این نیازها برآورده شود، افراد می توانند با امنیت کامل به سطح بعد بروند .

هرم مازلو چیست؟برای مطالعه بیشتر به سایت بریفبوک مراجعه کنید.

زمانی که در یک هرم پیشرفت کنیم، نیازهای اجتماعی فرد نیز برطرف می شود و بنابراین نیاز به عشق، دوستی و صمیمیت مهم می شوند و بعد از آن نیاز به داشتن اعتماد بنفس و رسیدن به موفقیت در فرد افزایش می یابد.

مازلو به شدت روی خودکار بودن و قبول داشتن خود واقعی فرد تاکید دارد و معتقد است که این کار باعث رشد و پیشرفت فرد می شود تا بتواند نیازهای پنهانی اش را برطرف کند .

نیازهای کمبودی در برابر نیازهای رشدی

مازلو باور دارد که نیازها شبیه به شعور هستند و نقش قابل توجهی را در رفتارهای انگیزشی ایفا می کنند. امنیت، حضور در اجتماع، نیازهای فیزیولوژیکی و اعتبار از نیازهای کمبودی هستند.

به این معنی که بدون برآورده ساختن آن ها زندگی ما کاملا غیر طبیعی پیش خواهد رفت و برآورده کردن همین نیازهای کم باعث می شود که از احساسات ناخوشایند و نتایج بد در ما جلوگیری شود.

مازلو بالاترین سطح این هرم را نیازهای رشدی قرار می دهد، یعنی نیازهایی که باعث رشد فرد می شود و این نیازها از کمبود چیزی صحبت نمی کنند، بلکه میل فرد به رشد کردن را نشان می دهند.

مازلو به این نکته تاکید دارد که این نیازها همیشه رشد کافی را نخواهند داشت ؛ مثلا برای بعضی از افراد نیاز به اعتماد بنفس نسبت به نیاز به عشق مهم تر است یا برای بعضی دیگر نیاز به خلاقیت مهم تر از از هر نیاز دیگری قابل اهمیت تر می باشد .

نیازهای فیزیولوژیکی

نیازهای پایه ای مازلو فیزیولوژیکی واضح هستند و شامل چیزهایی می شوند که برای زنده ماندن فرد حیاتی است که نمونه های این نیاز شامل موارد زیر است:

غذا
آب
تنفس
ثبات
علاوه بر نیازهای پایه ای به غذا و آب و اکسیژن، نیازهای فیزیولوژیکی شامل چیزهایی مثل مسکن و پوشاک نیز هستند. مازلو نیاز به دستشویی رفتن را نیز جزء این نیاز ها محسوب می کند .

منبع:

https://briefbook.ir/%d9%87%d8%b1%d9%85-%d9%85%d8%a7%d8%b2%d9%84%d9%88/

امیرحسین سلطانی بازدید : 47 یکشنبه 21 دی 1399 نظرات (0)

شرکت‌ها بدون اندازه‌گیری و بررسی شاخص عملکرد هیچ بازخورد مناسبی از نحوه‌ی عملکرد خود نخواهند داشت. شاید بعد از گذشت مدتی احساس کنند که در کار خود پیشرفت کرده‌اند، اما نمی‌توانند زمینه‌ی موفقیت را به درستی مشخص کنند یا آن را توسط یک معیار مناسب بسنجند.

برای مطالعه مقاله KPI یا شاخص کلیدی عملکرد چیست؟ کلیک کنید.

شما با استفاده از KPI می‌توانید اهداف دقیقی را برای خودتان مشخص کرده و استراتژی‌های مناسبی را برای ارزیابی آن‌ها مشخص کنید. همچنین این امکان برای شما فراهم می‌شود که تاریخچه‌ای از عملکرد کسب‌و‌کار خود به دست آورید و ذخیره کنید.

چگونه شاخص کلیدی عملکرد (KPI) تعریف کنیم؟

تعیین شاخص های کلیدی عملکرد می تواند کاری دشوار باشد. بخش مهم در KPI کلمه ی “کلیدی” آن است زیرا هر KPI باید به یک نتیجه خاص تجاری مربوط باشد.

KPI ها معمولاً با معیارهای تجاری اشتباه گرفته می شوند. اگرچه اغلب با همان نیت مورد استفاده قرار می گیرند ، KPI ها باید براساس اهداف مهم یا اصلی تجارت تعریف شوند.

گام های اصلی تعریف KPI ها به صورت زیر است:

نتیجه مورد نظر شما چیست؟
چرا این نتیجه مهم است؟
چگونه می خواهید پیشرفت را اندازه گیری کنید؟
چگونه می توانید روی نتیجه تأثیر بگذارید؟
چه کسی مسئول نتیجه کار است؟
چگونه می دانید که به نتیجه خود رسیده اید؟
چند بار پیشرفت را برای دستیابی به نتیجه بررسی خواهید کرد؟
برای مثال ، فرض کنیم که هدف شما افزایش درآمد حاصل از فروش امسال است و شما می خواهید آن را KPI برای رشد فروش بنامید. در اینجا نحوه تعریف KPI آورده شده است:

هدف : 20٪ افزایش حاصل از درآمد فروش در سال جاری (دستیابی به این هدف باعث می شود تا تجارت سودآور شود)

نحوه اندازه گیری پیشرفت : افزایش درآمد نسبت به هزینه ها در مدت مشابه موجود در تاریخچه

نحوه انجام: با استخدام کارمندان فروش بیشتر، تبلیغ برای مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید

مسئول مستقیم ارزش گذاری: مدیر ارشد فروش

نتیجه قابل انتظار : درآمد امسال 20 درصد افزایش یافته است

منبع:

https://briefbook.ir/kpi-%db%8c%d8%a7-%d8%b4%d8%a7%d8%ae%d8%b5-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af%db%8c-%d8%b9%d9%85%d9%84%da%a9%d8%b1%d8%af-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

امیرحسین سلطانی بازدید : 39 جمعه 19 دی 1399 نظرات (0)

باهوش‌ترین کارآفرین‌ها برای موفقیت در کسب و کار و زندگی کم‌تر روی کمپین‌های یک‌باره تاکید خواهندکرد و برای مشتریان مرجعی مناسب خواهندبود.

شما می‌توانید با ایجاد محتوای ارزشمند که آدم‌ها به آن نیاز دارند یا به آنها علاقه دارند، این کار را بکنید، هم‌چنین باید مطمئن شوید این محتواها را به‌طور مرتب و قابل پیش‌بینی عرضه می‌کنید.

اندرو دیویس، کارشناس بازاریابی می‌گوید کلید گسترش مجموعه مشترکین‌تان این است که با مخاطبان‌تان قرار مشخصی بگذارید. درست همان‌طور که روزنامه‌تان هرروز در زمانی قابل پیش‌بینی پخش می‌شود، محتوای اشتراکی شما هم باید برای مشتری طبق زمان‌بندی قاعده‌مندی قابل دریافت باشد.

با تلفن‌های همراه سازگار شوید

این یک واقعیت است. سال آینده بدون شک زمانی است فاصله‌ی وب‌گاه‌هایی که برای تلفن همراه بهینه‌سازی شده‌اند با سایر وب‌گاه‌ها بیش‌تر می‌شود.

اگر چیزی را مستقیما به صورت برخط می‌فروشید، بهینه‌سازی وب‌گاه برای تلفن همراه به‌طور ویژه‌ای حساس است.

هم‌چنین برای موفقیت کسب‌وکاری ضروری است که وب‌گاه‌اش امکان ثبت نام و بارگیری داشته‌باشد: بر اساس پژوهشی که در دیرکت‌بای انجام شده‌لسا، حدود ۵۲ درصد کاربران گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها می‌گویند یک تجربه‌ی بد از دیدن وب‌گاه با تلفن همراه باعث می‌شود کم‌تر دوست داشته‌باشند با آن شرکت کار کنند.

از آن گذشته، اگر یک وب‌گاه برای تلفن همراه بهینه‌سازی نشده باشد احتمال این‌که کاربران گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها کاری را، از جمله خرید- رها کنند، ۵ برابر بیش‌تر است.

بر اساس گزارش واکر، که یک شرکت مشاوره‌ای در زمینه‌ی هوش مشتری، واقع در ایندیاناپلیس است، تا ۲۰۲۰، تجربه‌ی کاربر از قیمت‌گذاری و محصول به عنوان وجه تمایز برندها پیشی خواهدگرفت.

در عین حال، از فرصت‌های تلفن همراه برای موفقیت در کسب و کار خود در مجراهای اجتماعی‌تان غافل نشوید. به دلیل ظهور شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری برای تجارت(اخیرا کلید “همین حالا بخرید” در توییتر خرید از طریق توییتر را برای آدم‌ها آسان‌تر کرده‌است) خرده‌فروشان تجارت الکترونیک باید خودشان را با این جنبش تطبیق بدهند تا بخشی از آن باشند.

بهانه های بی منطق:

افراد موفق خانواده ، دوستان ، رئیس و همکار خود را سرزنش نمی کنند و خود را مسئول زندگی شان می دانند و زندگی خود را توسعه می دهند.

امیرحسین سلطانی بازدید : 54 جمعه 19 دی 1399 نظرات (0)

کتاب مناسب خودتان را انتخاب کنید و مطالعه کنید. شاید صحبت در مورد نوع رفتار اطرافیانتان و تحلیل این رفتار‌ها جذاب باشد، ولی دلیل نمی‌شود حتما کتاب‌های روانشناسی بخوانید. همانطور که ممکن است مسابقات فرمول یک را ببینید ولی به مهندسی مکانیک علاقه‌ای نداشته باشید.

با توجه به علایق و خصوصیات خودتان انتخاب کنید نه علایق و خصوصیات دیگران. پیشنهاد می‌کنیم برای شروع سراغ کتاب‌های کلاسیک و لیست‌هایی مانند ۱۰۰ کتاب برتر تاریخ نروید. از رمان‌ها‌ی ساده و کوتاه شروع کنید.

کتاب مورد نظرتان را از ابتدا روزنامه وار بخوانید

یکی از نویسندگان و محققان بزرگ قرن بیستم به نام مورتیمر آدلر کتاب معروفی دارد به نام “چگونه یک کتاب را بخوانیم“. او در این کتاب می نویسد:

” شاید در ابتدا ندانید که آیا خواندن این کتاب را دوست دارید یا نه. نمی دانید که آیا نیازمند مطالعه ی تحلیلی است یا نه. اما به نظرتان اینطور می آید و یا حداقل آن کتاب حاوی اطلاعاتی است که نیازمند اندیشه ی عمیق است. پس به صورت پیش فرض هر کتابی را جدی و مهم تلقی کنید.

زبان جدید یاد بگیرید

شاید به نظرتان یادگیری زبان جدید بیهوده به نظر برسد ولی وقتی شما زبان جدیدی یاد می‌گیرید در واقع یک موفقیت بدست می‌آورید و کمک می‌کند تا شوق شما برای مطالعه بیشتر شود و همچنین منابع بیشتری برای مطالعه خواهید داشت. علاوه بر این‌ها، علم روانشناسی ثابت کرده، یادگیری زبان جدید فهم زبان مادری را آسان‌تر می‌کند.

امیرحسین سلطانی بازدید : 42 جمعه 19 دی 1399 نظرات (0)

 

آیا منفی باف هستید و از افکار منفی خودتان خسته شده‌اید؟ از شدت خود منفی نگری دچار افسردگی شده‌اید؟ برای مبارزه با افکار منفی چه راهکاری وجود دارد؟ چگونه فکر بد نکنیم؟ چگونه ذهن خود را از افکار منفی خالی کنیم؟ چطور برای رهایی از افکار منفی، افکار و احساسات را باید کنترل کرد؟

علت منفی بافی را ریشه‌یابی کنید

ریشه‌های افکار منفی کجاست؟ ترس؟ شک کردن به خودتان؟ آیا اخیراً به دلیل عدم موفقیت، اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اید؟ آیا افسرده شده‌اید؟ اگر دچار افکار منفی می‌شوید، چرا آن‌ها را در ذهن خود مخفی می‌کنید؟ به افکار منفی اجازه دهید تا بیرون بیایند تا بتوانید علت را ریشه یابی کنید و با آن‌ها مقابله کنید.

افکار منفی در بیشتر مواقع فقط در ذهن شما شکل می‌گیرد. اگر شکست خورده‌اید، به خودتان بگویید هر کسی شکست می‌خورد و دوباره شروع کنید. فقط با تمرکز بر علت‌ها و ریشه‌های افکار بد می‌توانید بر آن‌ها غلبه کنید.

درمان افکار نادرست

در علم روانشناسی تلاش‌های بسیاری برای بهبود وضع زندگی اشخاص صورت گرفته است. تحقیقات و پژوهش‌‌های صورت گرفته در روانشناسی موجب پدیدآمدن روش‌های علمی و اصولی برای درمان مشکلات شده که برای افکار منفی نیز این موضوع صادق است.

در بین روش‌های متداول برای درمان ریشه‌ای افکار بد و به تبع آن جایگرینی افکار مثبت، روش توقف فکر (Thought stopping) یکی از بهترین راهکارها برای از بین بردن تفکرات نادرست می‌باشد.

امیرحسین سلطانی بازدید : 56 پنجشنبه 18 دی 1399 نظرات (0)

مشکل کار اینجاست که اکثر ما از بیدار شدن زودتر از زمانی که واقعاً مجبور به این کار می‌شویم متنفریم و این حس آشنایی برای اکثریت ماست. اگر شما هم به ایده ی صبح زود بیدار شدن و عادت کردن به این کار علاقه دارید، اما با شنیدن صدای ساعت از مواجه شدن با یک روز جدید احساس انزجار می کنید، نگران نباشید.

برای مطالعه مقاله چگونه صبح زود بیدار شویم؟ وارد سایت بریفبوک شوید.

به کارگیری استراتژی های بسیار ساده‌ی زیر به شما کمک می کند هر روز مثل فنر از رختخواب خود بیرون بپرید، روز خود را بهتر آغاز کنید و از مزایای سحرخیزی لذت ببرید.

خواب سالم داشته باشید

دکتر جیمز ویات، مدیر مرکز پزشکی دانشگاه شیکاگو معتقد است، اگرچه کوبیدن روی دکمه‌ی ساعت زنگ‌دار مانند این است که هر روز صبح کلید بخت‌آزمایی را فشرده‌اید، اما صدمات آن به مراتب بیش‌تر از فواید آن است.

هنگامی که فرد در حال بیدار شدن است، بدن هنوز در حالت سکون، رکود ذهنی و جسمی به سر می‌برد که پس از 15 دقیقه از بین می‌رود.

به خواب رفتن دوباره شما را به خوابی سبک و از هم گسیخته فرو می‌برد، که البته خواب سودمندی نیست! و مجدداً پس از به صدا در آمدن زنگ ساعت برای بار دوم بدن به حالت سکون پس از بیداری فرو می‌رود. تکرار زنگ ساعت و خواب دوباره منجر به احساس گیجی بیشتری نسبت به بیدار شدن در دفعه‌ی اول می‌شود.

بعلاوه، لورا وندرکم، مولف کتاب من می‌دونم او چه می‌کند و اغلب افراد موفق پیش از صبحانه چه می‌کنند، می‌گوید، خاموش کردن زنگ ساعت و خوابیدن دوباره مقداری از انرژی فرد را می‌رباید، اما آگاه باشید که ذخیره‌ی انرژی روزانه‌ی ما محدود است و ما باید در تلاش باشیم تا صبح ها زود تر از خواب بیدار شویم.

افراد موفق زنگ ساعت را خاموش نمی‌کنند تا دوباره بخوابند، بلکه آن را سیخونک کوچکی قلمداد می‌کنند که آنها را از رختخواب بلند کند.

ببینید چرا صبح زود بیدار شدن برای شما مهم است

ایجاد هر نوع تغییری بدون دانستن علت اهمیت آن در وهله‌ی اول، برای افراد دشوار است. چرا صبح زود بیدار شدن برای شما اهمیت دارد؟ چرا می‌خواهید صبح‌ها بازده بیشتری داشته باشید؟

آیا فکر می‌کنید عادت کردن به سحرخیزی در نهایت به کاهش وزن و بهبود ترکیب اندامتان کمک خواهد کرد و باعث می‌شود در طول روز اعتماد به نفس و انرژی بیشتری داشته باشید؟

شاید هم زود بیدار شدن را راهی برای بهره‌مندی از وقت بیشتر می دانید؛ وقتی که می توانید آن را برای انجام کارهایی که دوست دارید صرف کنید (مثل مطالعه، نوشتن، و یا مراقبه). اگر بدانید چرا می خواهید صبح زود بیدار شوید، خواهید دید که تغییر برایتان آسانتر خواهد شد.

منبع:

https://zoomlife.ir/lifestyle/155-effortless-ways-to-become-morning-person.html

تعداد صفحات : 16

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 180
  • بازدید ماه : 350
  • بازدید سال : 1,969
  • بازدید کلی : 12,365