loading...
توسعه فردی
امیرحسین سلطانی بازدید : 47 سه شنبه 01 مهر 1399 نظرات (0)

هر کدام از ما باید به این موضوع مهم در زندگی پی ببریم که خواندن کتاب کمک فراوانی برای رسیدن به موفقیت و البته ثروت در زندگی است و باید آن را جدی گرفت. در این مقاله قصد داریم لیستی از بهترین کتاب های موفقیت و ثروت را به شما معرفی کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

کتابی خاص با اسمی عجیب برای موفقیت کتاب هنر ظریف بی خیالی مارک منسون

کتاب موفقیت بعدی با عنوان هنر ظریف بی خیالی با یک نگرش و رویکرد غیر عادی برای به دست گرفتن افسار زندگی نوشته شده است. مارک منسون نویسنده این کتاب پرفروش در ۲۵ سالگی زمانی که در دانشگاه بوستون مشغول به تحصیل بود شروع به وبلاگ نویسی کرد. او در وبلاگ خود اینطور مینویسد.

از نظر برخی از مردم من یک احمق هستم ولی افراد زیادی هم هستند که معتقدند من زندگی آنها را نجات داده ام.چندین سال وبلگ نویسی منسون باعث شده تا کتاب هنر ظریف بی خیالی بیش از ۴ میلیون نسخه فروش داشته باشد.

شعار معروف مارک منسون این است:

من روش ها و تکنیک هایی  را در این کتاب به شما پیشنهاد میکنم که بدون اینکه خودتان را بکشید به موفقیت قطعی برسید.

جالب است بدانید کتاب هنر ظریف بی خیالی اثر مارک منسون بیش از ۴۰۰۰ هزار نظر مثبت در سایت آمازون را به خود اختصاص داده است.

هنر ظریف بی خیالی به معنی سر سری گرفتن زندگی نیست!

فرهنگ امروز جامعه ها تمرکز شدیدی روی انتظارات مثبت غیر واقعی دارد خوشحال تر باشید ، شاد تر باشید، سالم تر باشید،بهتر از بقیه باشید

و خیلی چیزهای دیگرصبح تخم طلا بگذارید،همسر خود را ببوسید با فرزندان خود خداحافظی کنید و سوار برای هلی کوپتر شخصی خود شوید و به طرف محل کار مجلل خود پرواز کنید!

ضمیر ناخودآگاه شما یک حالت خیلی عجیب دارد که اگر آن را آزاد بگذارید میتواند شما را کاملا دیوانه کند. این بخش اول کتاب بود ولی در ادامه این کتاب و با مطالعه آن شما را به نقطه ای میرساند که اگر این باید هایی که برای خودت ضروری ساختی و جز آزار دادنت سودی برایت ندارد را کنار بگذاری به بخشی میرسیم که اهداف واقعی تو آنجا هستند!

جایی که میتوانی با تمرکز روی آن نتایج شگفت انگیزی را به دست بیاوری  انسانی خوشبخت و متعالی شوی جایی که تو را به ثروت و یک زندگی عالی میرساند. پس این کتاب خاص را هم میتواند در برنامه مطالعه خود قرار دهید.

یک کتاب پرطرفدار جدید دارن هاردی

کتاب موفقیت  بعدی اثر مرکب دارن هاردی است این کتاب در ایران بسیار پر طرفدار و پرفروش بوده است . سمینارهای دارن هاردی دوست داشتنی هم در کنار دیگر اساتید در سایت ما جادوی باور ترجمه شده است ولی از آنجا که اعتقادی به آموزش ها و کتاب های  دارن هاردی ندارم و فقط به تلاش بی وقفه فیزیکی میپردازد کتاب اثر مرکب رو هم مطالعه نکرده ام ولی پیشنهاد هم نمیکنم که این کتاب را نخوانید یا بخوانید

مقدمه کتاب اثر مرکب دارن هاردی:

این کتاب قدرتمند و کاربردی براساس سالها تجربه اثبات شده نوشته شده است و به شما نشان میدهد که چگونه استعداد های خواص تان را در جهت حداکثر استفاده از فرصت های اطرافتان به کار بگیرید اثر مرکب گنجینه ای ارزشمند از ایده هاست که به وسیله این کتاب موفقیت هایی بزرگ به زندگی تان سرازیر میشود.

امیرحسین سلطانی بازدید : 66 سه شنبه 01 مهر 1399 نظرات (0)

توسعه فردی چیست؟

در این فرآیند شما روی خودتان سرمایه‌گذاری می‌کنید. روی توسعه‌ فردی برنامه‌ریزی می‌کنید و اینکه چطور در مقایسه با خودتان بهترین باشید. وقتی که این کار را می‌کنید، روابط، کار، زندگی خانوادگی و حس کلی شما در مورد زندگی روبه‌راه‌تر می‌شود.البته به این معنی نیست که هیچ مشکل و مانعی در زندگی شما وجود نخواهد داشت. مشکلات همیشه وجود دارند، اما شما بهتر از پس آنها برمی‌آیید و کاملا آماده هستید

برای مطالعه کامل مقاله توسعه فردی به سایت بریفبوک مراجعه کنید.

۱۰ عامل توسعه فردی برای موفقیت پایدار

ایمان:

موتور محرک و نیروبخش هر انسانی، ایمان اوست. این ایمان می‌تواند ایمان مذهبی و دینی باشد و می‌تواند ایمان به کار و موفقیت باشد. تا وقتی که انسان به موضوعی ایمان نداشته باشد، موفقیت در آن مسیر، دور از ذهن به نظر می‌رسد. یک ایده متوسط با ایمان قوی نسبت به آن، بسیار موفق‌تر از یک ایده بسیار عالی و عدم ایمان به آن خواهد بود.

خانواده:

تنظیم ارتباطات با خانواده، ارتباط موثر با اعضای خانواده، مسئولیت پذیری و پاسخگویی به خانواده از دیگر عوامل توسعه و رشد فردی است.

دوستی:

دوستی پایدار و مناسب، احترام متقابل در دوستی، داشتن دوست زیاد و ارتباط موثر و کارآ و محترمانه با آنها، از دیگر عواملی است که به موفقیت یک فرد یاری می رساند. مهم، تعداد دوستان و کمیت آن نیست، مهم کیفیت دوستی و دوستان با کیفیت هستند.

تفریح: 

تاثیر شگفت تفریح مناسب، به جا و به موقع در زندگی فردی و اجتماعی و در ایجاد آرامش و موفقیت، امری است که از سوی هر روانشناسی قابل تایید است و ...

امیرحسین سلطانی بازدید : 51 دوشنبه 31 شهریور 1399 نظرات (0)

درون‌پویی یا مدیتیشن که با نام مراقبه نیز شناخته می‌شود، به‌طور کلی فنون و روش تسلط بر ذهن است. به گفته معتقدان این روش، هدف درون‌پویی تربیت و کنترل ذهن توسط تکنیک‌های درون‌گرانه برای رسیدن به شادی آگاهی و آرامشی عمیق و طولانی و غیر وابسته به غیر است.

برای مطالعه کامل مقاله مدیتیشن به سایت بریفبوک مراجعه کنید.

بسیاری از آیین‌های درون‌انگارانه و برخی از دین‌های بزرگ به خصوص ادیان شرقی نظیر هندوئیسم و بوداگرایی آیین‌های درون‌پویی را نیز دربرمی‌گیرند. اکثر روش‌های محبوب درون‌پویی ریشهٔ شرقی دارند.

اثرات مثبت و خواص مدیتشین

کاهش استرس:

کاهش استرس یکی از رایج ترین دلایلی است که مردم از مدیتیشن استفاده می کنند .به طور معمول، استرس ذهنی و فیزیکی باعث افزایش سطح هورمون استرس کورتیزول می شود این باعث تولید بسیاری از اثرات مضر استرس مانند ترشح مواد شیمیایی (سیتوکین) می شوند،

این اثرات عنوان شده در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک می تواند باعث اختلال خواب، افسردگی و اضطراب، افزایش فشار خون می شود.تحقیقات نشان داده اند مدیتیشن می تواند علائم بیماری های مربوط به استرس، از جمله سندروم روده تحریک پذیر، اختلال استرس و فیبرومیالژی را بهبود بخشد.

کنترل اضطراب :

استرس کمتر به اضطراب کمتر منتهی می شود.علائم اختلالات اضطراب مانند هراس ها، اضطراب اجتماعی، افکار پارانویایی، رفتارها و حملات را کاهش می دهد. مدیتیشن می تواند به کنترل اضطراب مربوط به محیط های کاری کمک کند.

بهبود سلامت عاطفی :

برخی اشکال مدیتیشن نیز می تواند منجر به بهبود تصویر ذهنی و دیدگاه مثبت تری در زندگی شود.مواد شیمیایی التهابی به نام سیتوکین که در واکنش به استرس آزاد می شوند می توانند بر حالت افسردگی تاثیر بگذارند و منجر به افسردگی شوند.

خود آگاهی:

برخی از اشکال مدیتیشن می تواند به شما کمک کند درک قوی تر از خود ایجاد کنید و به رشد خود در بهترین حالت کمک کنید.

توجه بیشتر :

مدیتیشن به افزایش قدرت و استقامت کمک می کند و انجام آن در طول زمان قدرت تمرکز و توجه را بیشتر می کند

کاهش کم حافظی مربوط به سن :

پیشرفت در توجه و شفافیت تفکر می تواند کمک کند ذهن را جوان نگه دارید. توانایی شرکت کنندگان در انجام وظایف حافظه در مطالعات متعدد از دست رفتن حافظه مربوط به سن را بهبود بخشید .

به علاوه، بررسی 12 مطالعه نشان داد سبک های تفکر متعدد توجه، حافظه و سرعت ذهنی در داوطلبان مسن تر را افزایش می دهند.علاوه بر مبارزه با کم حافظگی مرتبط با سالخوردگی مدیتیشن می تواند حداقل تا حدی حافظه را در بیماران مبتلا به زوال عقل بهبود بخشد.

امیرحسین سلطانی بازدید : 46 یکشنبه 30 شهریور 1399 نظرات (0)

در میان میلیون‌ها کتابی که در سرتاسر دنیا وجود دارد برخی شاهکارهای ادبیات برای عاشقان کتابخوانی در همه کشورهای دنیا محبوب و پرفروشند.

اگر شما هم مثل ما اعتقاد دارید که باید کتاب‌های خوب و مفید را برای مطالعه به همدیگر معرفی کنیم پس یک لیست معرفی کتاب از شاهکارها و بهترین کتاب های دنیا که به دلایل مختلف شایسته این لقب تشخیص داده شده‌اند را به انتخاب منتقدان با ما مرور کنید.

برای مطالعه کامل مقاله بهترین کتاب های دنیا به سایت بریفبوک مراجعه کنید.

بهترین کتاب ها:

آنا کارنینا؛ سرگشتی‌های بانو آنا

هر ویژگی که یک عاشق و خوره کتاب از یک شاهکار ادبی و رمان هیجان‌انگیز انتظار دارد همگی با آب و تاب در کتاب جذاب و پرکشش «آنا کارنینا» اثر لئون تولستوی آورده شده‌اند: بی‌وفایی، شرط‌بندی، دسیسه و توطئه و البته فئودالیسم روسی در قالب نثری فخیم و غیر مبتذل.

این کتاب که از زمان نخستین چاپش در سال ۱۸۷۸ تاکنون همواره در لیست بهترین رمان‌های ادبی جهان مجله ادبی معتبر «Time Magazine» قرار داشته است، روایت روابط خانواده‌های اشرافی روسیه در قرن ۱۹ میلادی است و شخصیت اصلی آن زنی به نام آنا کارنینا است.

داستان آنا کارنینا به عنوان یکی از بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های رمان ادبی دنیا از اینجا شروع می شود که زن و شوهری به نام‌های استپان آرکادیچ و داریا الکساندرونا با هم اختلافی خانوادگی دارند. آنا کارنینا خواهر استپان آرکادیچ است و از سن پترزبورگ به خانه‌ی برادرش می‌آید تا اختلاف میان آن‌ها را حل کند.

پس از آن ماجراهای داستان تازه شروع می‌شوند و زندگی آنا کارنینا دستخوش تغییر و تحولات فراوان و البته پرکششی برای خواننده می‌شود. آنا کارنینا در ایران توسط چندین مترجم به زبان فارسی برگردانده شده است که از جمله مشهورترین و بهترین ترجمه‌ها متعلق به «سروش حبیبی» است.

کشتن مرغ مقلد؛ معصومیت از دست رفته

هارپر لی، نویسنده کتاب «مرغ مقلد» که در تمام عمر فقط همین یک کتاب را نوشت به عقیده منتقدان حتی با همین یک کتاب به عنوان یکی از بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های رمان دنیا ، یکی از تاثیرگذارترین نویسنده‌های تاریخ ادبیات دنیاست.

نخستین نسخه کتاب «مرغ مقلد» در سال ۱۹۶۰ به چاپ رسید و تبدیل به یکی از شاهکارهای ادبیات کلاسیک شد. هارپر به خاطر این کتاب برنده یکی از معتبرترین جوایز ادبی یعنی «پولیتزر» شد. داستانِ کتاب از زبانِ دخترِ نوجوانی به نام «اسکات فینچ» روایت می‌شود که در شهر کوچکی در ایالت آلاباما آمریکا زندگی می‌کند.

پدر اسکات وکیل است و در زمان وقوع داستان پرونده‌ مرد سیاه‌پوستی را پذیرفته که متهم است به دختر سفیدپوستی تجاوز کرده است و… مرغ مقلد یا همان مرغ مینا در این کتاب نمادی از معصومیت است. از روی این کتاب یک فیلم سینمایی مشهور به همین نام ساخته شده که یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما تاکنون است.

گتسبی بزرگ؛ یک کتاب شاهکار، یک فیلم منحصر‌به‌فرد

اسکات فیتز جرالد در «گتسبی بزرگ» به عنوان یکی از صد رمان برتر قرن بیستم و یکی از بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌‌های رمان دنیا ، داستان مردی ثروتمند اما مشکوک را از زبان فردی به نام «نیک» روایت می‌کند که همواره در حال خوشگذرانی و مهمانی دادن است و البته هیچ کس نمی‌داند که او این همه ثروت را از کجا آورده است.

شایعات زیادی همواره حول و حوش زندگی و روابط «جی گتسبی» بر سر زبان‌هاست، این‌که او فرزند یک خانواده فقیر بوده که عاشق دختری ثروتمند می‌شود و زمانی که عنوان افسر نیروی زمینی به جنگ جهانی اول اعزام می‌شود، دختر مورد علاقه‌اش با فردی ثروتمند ازدواج می‌کند و همین مسئله حوادث بعدی داستان را رقم می‌زند. تاکنون چندین فیلم از روی این رمان ساخته شده است که آخرین آن‌ها با بازی «لئوناردو دی‌کاپریو» در سال ۲۰۱۳ روی پرده سینماهای جهان رفت.

منبع:

https://www.plaza.ir/mag/139811/224097/best-books-to-read-before-you-die/

امیرحسین سلطانی بازدید : 63 جمعه 28 شهریور 1399 نظرات (0)

همه مشاغل مدیریت مستلزم کاربرد مهارت‌هاست. گرچه در انجام دادن بعضی از وظایف، مهارت‌های سه‌گانه لازم و ملزوم یکدیگر به نظر می‌رسند، با وجود این، ارزش نسبی آنها در سطوح و رده‌های مختلف مدیریت فرق می‌کند.

برای مطالعه مقاله ها در رابط با اموزش مدریت به سایت ذهن مراجعه کنید.

مدیران رده‌های سرپرستی به مهارت‌های فنی قابل ملاحظه‌ای نیاز دارند زیرا که وظایف آنها غالباً ایجاب می‌کند که زیردستان خود را راهنمایی کنند یا آموزش دهند. در مقابل مدیران رده‌بالای سازمان‌ها چندان نیازی به مهارت‌های فنی ندارند بلکه وظایف تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و سازماندهی ایجاب می‌کند که به مهارت ادراکی قابل ملاحظه‌ای مجهز باشند.

مهارت‌های انسانی تقریباً لازمه انجام دادن همه وظایف در همه سطوح مدیریت است زیرا که مدیران صرفنظر از نوع وظایف یا سطح مسئولیت و مقام با افراد انسان سر و کار داشته برای جلب همکاری و اثرگذاری بر رفتار آنها باید از مهارت‌های انسانی برخوردار باشند. از این رو، امروزه، در مدیریت سازمان‌ها، تأکید بر مهارت‌های انسانی اولویت ویژه‌ای پیدا کرده است.

هرم مهارت‌های مدیریتی چیست؟

‌برای کسب موفقیت، مهارت‌های مختلفی وجود دارد که لازم است یک مدیر در آن‌ها توانایی‌های لازم را کسب کند. در هرم مهارت های مدیریتی، در هر سطح مهارت‌ها مشکل و مشکل‌تر از سطوح پایین‌تر می‌شوند و هر مدیر باید در مهارت‌های هر بخش تبحر پیدا کند تا بتواند در شغل مدیریتی خود موفق باشد.

بالاترین سطح هرم مهارت‌های مدیریتی

در بالاترین سطح هرم مهارت‌های مدیریتی رهبری قرار گرفته است. رهبری یکی از مهم‌ترین وظایف هر مدیر به شمار می‌رود. مدیران باید تمرکز خود را بر تعریف کردن هرچه بهتر مسیر و چشم‌انداز سازمان، متمرکز ‌کنند و پس از آن تلاش کنند تا به منظور قرار گرفتن در مسیر تحقق آن چشم‌انداز، استراتژی مناسبی را تدوین نمایند؛ این استراتژی باید دقیقاً بر چشم‌انداز و مسئولیت سازمان منطبق باشد.

هرم مهارت های مدیریتی با طبقه‌بندی مناسب توانایی‌ها، توانسته مدیران را در شناسایی و تفکیک مهارت‌ها به خوبی یاری دهد. در نتیجه مدیران خواهند توانست بسیار آسان‌تر در این مهارت‌ها تبحر کسب کنند.

نکته مهمی که همه مدیران باید در نظر داشته باشند این است که تمام پست‌های مدیریتی نیاز به سطوح مختلف هرم مهارت‌های مدیریتی دارد. بنابراین مدیران باید نسبت به کسب این مهارت‌ها تمام توان خود را به کار گیرند.

علاوه بر توجه به هرم مهارت  مدیریتی، لازم است هر مدیر، همواره به یادگیری و به‌روز کردن اطلاعات خود توجه ویژه‌ای داشته باشد تا بتواند به خوبی در مسیر خود به سوی پیشرفت قدم بردارد.

به نظر شما چه موارد دیگری باید به عنوان مهارت‌های مدیریتی در این هرم جای گیرد؟

امیرحسین سلطانی بازدید : 64 پنجشنبه 27 شهریور 1399 نظرات (0)

رشد کسب و کار شما اغلب یک ضرورت برای بقاء کسب و کار و رفاه اقتصادیتان است. به‌عنوان صاحب یک کسب و کار، وظیفه شما ساختن سیستم‌هایی است که به بازار ارزش ارائه کنند. معمولاً به علت خستگی مفرط، صاحبان کسب و کار این نکته را فراموش کرده‌اند.

در اینجا برخی از استراتژی های رشد که معروف و محبوب هستند را ذکر خواهیم کرد:در یک سرمایه گذاری مشترک، دو یا چند شرکت والد موافقت می کنند که سرمایه، فن آوری، منابع انسانی، ریسک ها و پاداش ها را در شکل گیری یک نهاد جدید و تحت کنترل مشترک هر دو شرکت، به اشتراک بگذارند.

استراتژی برتر برای رشد کسب و کار

1. تنوع(Diversification)

تنوع، یک استراتژی رشد است که حتما باید به طور صحیح انجام شود. مثلا کارآفرینان می توانند در حوزه های جدیدی از فعالیت ها از لحاظ فناوری یا بازار وارد عمل شوند. این استراتژی به استفاده موثر از منابع شرکت کمک می کند و خطرات کسب و کار را به حداقل می رساند.

تنوع موجب رشد در کسب و کارهای مختلف می شود و از طریق کاهش قابل توجه چرخه عملیات، ریسک کلی کسب و کار را کاهش می دهد.

مثال:

ورود برند Louis Philippe، یکی از برندهای بسیار خوب پوشاک مادورا، به صنعت کفش.

2. توسعه بازار(Market development)

یک کارآفرین می تواند به دنبال ایجاد یک بازار جدید برای محصولات و خدمات موجود خود باشد. بازار جدید می تواند جغرافیایی (به عنوان مثال صادرات خارجی) یا یک بخشِ بدون استفاده از بازار داخلی باشد. می توان با طراحی مجدد بسته بندی محصول و گسترش کانال های توزیع محصول، یک بازار جدید برای محصولات موجود ایجاد کرد.

مثال:

این استراتژی توسط شرکت هایی مانند Godrej، Tata، Kisan به منظور افزایش درآمد استفاده می شود.

3. توسعه محصول(Product development)

یک کارآفرین به جای پیدا کردن یک بازار جدید برای محصولات موجود، می تواند یک محصول جدید را در بازار فعلی ارائه دهد.

مثال:

معرفی صفحه کلید Qwerty و مشابه با صفحه کلید کامپیوتر توسط شرکت نوکیا. بازار هدف این محصول، جوانان و مدیران هستند که اغلب بیشتر از برقراری تماس، از خدمات چت و ایمیل استفاده می کنند.

امیرحسین سلطانی بازدید : 46 چهارشنبه 26 شهریور 1399 نظرات (0)

فکر می کنی فقط خودت هستی که هفته ای ته چند کتاب روانشناسی شخصیت، موفقیت، خلاقیت و… را در می آوری؟ فقط خودت آمار جدیدترین کتاب های روان شناسی داخلی و خارجی را داری؟

بازار داغ کتاب های روان شناسی داخلی و خارجی بخصوص آنهایی که چند بار تجدید چاپ شده اند، نشان می دهد کتاب های روان شناسی عامه نه تنها در کشور ما بلکه در همه جای دنیا طرفداران پر و پا قرص خودشان را دارند.

برای مطالعه کامل مقاله کتاب روانشناسی سایت بریفبوک کلیک کنید!

درواقع این افراد می خواهند با کمک این کتاب ها ضمن شناخت روحیات و ویژگی های شخصیت و رفتار افرادی که به نوعی در زندگی روزمره شان با آنها در ارتبـــاط هستند، به نوعی نحوه تعامل و ارتباط خود را نیز با افراد جامعه بهبود ببخشند تا آنها را برای رسیدن به اهدافشان پیش ببرد. با این حال طرفداران کتاب های روا ن شناسی عامه که دارای ویژگی های شخصیتی و روان شناختی خاصی هستند به چند گروه تقسیم می شود:


آدم های تشنه پیشرفت

در ذهنت یک نردبان گذاشته ای و خــودت را روی پله اول آن تصور می کنی و دائم با خودت فکر می کنی چطور می تــوانی پله های ایـــن نردبان را طی کنی تا به موفقیت برسی. فرقی نمی کند چقدر وقت بگذاری یا این که پله ها را چند تا یکی بالا بروی. مهم این است که راهش را پیدا کنی. راهی که کوتاه باشد، آزمون و خطایی در کارش نبـاشد و زودتر تو را به پاسخ برساند.


در این میان کتاب هایی که درباره روان شناسی موفقیت و پیشرفت به چاپ رسیده ، اولین گزینه است، پس هرچه کتاب از (الف یا ی) راهکارهای موفقیت و پیشرفت به چاپ رسیده را ریز به ریز می خوانی تا فرصت را از دست ندهی.

من کنجکاوم

شاید از این جور آدم ها به تور شما هم خورده باشند، در هر جمعی که باشند، دائم زیر بغلشان چند کتاب روان شناسی شخصیت است که ترازویشان برای قضاوت درباره شخصیت آدم های دور و برشان را با آن ارزیابی می کنند. گاهی آن قدر جوگیر می شوند که فکر می کنند واقعا در این حوزه به درجه ای از دانش و مهارت رسیده اند که نظراتشان درباره دیگران کاملا درست است.

آنها اول از این مرحله شروع کرده اند که هرچه کتاب روان شناسی درباره شناخت ویژگی های شخصیت بوده را زیر و رو کرده اند تا اول خودشان را بشناسند، بعد که احساس کردند در این زمینه به درجه استادی رسیدند می روند سراغ تحلیل شخصیت دیگران از روی رفتار و ویژگی های اخلاقی شان.

امیرحسین سلطانی بازدید : 43 دوشنبه 24 شهریور 1399 نظرات (0)

آیا تا به حال فکر کرده اید بین این همه کتابی که در کتابفروشی ها وجود دارد، بهترین کتاب برای مطالعه و کتابخوانی کدام کتاب هست؟

مثلا بهترین کتاب برای زندگی بهتر یا بهترین کتاب های فلسفی یا شاید  بهترین کتاب برای آقایان، یا شاید بخواهید بدانید بهترین کتابهای ژاپنی کدامند ؟ اصلا بهترین کتاب ها برای نوجوانان چه کتاب هایی هستند؟ یا بعنوان مثال بهترین کتاب انگیزشی کدام است؟

مهمترین ویژگی های بهترین کتاب برای مطالعه

بهترین کتاب ویژگی آموزش دارد

بهترین کتاب ، نه تنها سرگرم کننده است،بلکه باید حالت آموزشی داشته باشد و درسی تازه به خوانندگانش بدهد و سطح دانش خواننده را ارتقا بدهد.

 بهترین کتاب پیرامون موضوع اصلی متمرکز است

بهترین کتاب (best book)، کتابی است که خسته کننده نیست و به مسائل حاشیه ای نمی پردازد، بلکه محور داستان تا پایان کتاب رعایت شده است.

 بهترین کتاب همواره از سوی خوانندگان کتاب، به بقیه معرفی می شود.

بهترین کتاب باید آنقدر ویژگی خوب و جذاب داشته باشد که خواننده ، خواندن آن کتاب را به همه پیشنهاد کند.
نوشتن یک کتاب خوب یا همان بهترین کتاب که درباره اش توضیح دادیم، با چنین ویژگی هایی شاید سخت باشد،اما غیرممکن و محال نیست و کتابی که چنین ویژگی هایی را دارد نه تنها خوانندگان خاص بلکه خوانندگان عام را هم مجذوب خودش می کند.

تصویر سازی

زمانی که خواننده کتابی را می خواند، باید بتواند از قهرمانان یا

محیط آن کتاب، تصویری در ذهن خود بسازد؛ یعنی نویسنده کتاب باید این قدرت را

داشته باشد تا بتواند آنچه را در فکر و ذهن خود پرورش می دهد، برای مخاطب

قابل درک و تصویرسازی بیافریند. اگر کتابی خوب باشد، حتی اگر خواننده چند سال

 

سال بعد هم دوباره آن کتاب را بخواند، همان تصویر در ذهن نقش می بندد.

امیرحسین سلطانی بازدید : 51 پنجشنبه 20 شهریور 1399 نظرات (0)

کتاب گویا یا کتاب صوتی، متن کتابی است که توسط یک یا چند گوینده خوانده و به صورت ضبط شده درمی‌آید. آن می‌تواند به صورت نمایشنامه اجرا شود یا ممکن است با موسیقی یا جلوه‌های صوتی همراه باشد. گاهی اوقات نویسنده با صدای خودش کتاب را می‌خواند و گاهی گویندگان حرفه‌ای این کار را انجام می‌دهند.

در ایران کتاب گویا نخستین بار در پاسخ به نیاز نابینایان در سال ۱۹۲۹ توسط دکتر علی اصغر آموزگار که خود نابینا بود ارائه شد ولی به سرعت و به دلیل جذابیت مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.

تاریخچه تولید و رواج این کتاب‌ها به سال ۱۹۳۱ میلادی برمی‌گردد زمانی که در ایالات متحده آمریکا اولین بار این نوع کتاب‌ها برای نا بینایان تحت پروژه‌ای به نام «پروژه کتاب برای افراد نابینا» مطرح شد و اولین کتاب گویا حدود ۷۹ سال پیش در سال ۱۹۳۲ میلادی تولید شد.

مزایای کتاب صوتی به نسبت رادیو

  • روش Push Technology در جذب مخاطب یعنی مخاطب کمترین قدرت انتخابی در محصولی که تحویل می‌گیرد دارد، مثلاً رادیو و تلویزیون، که کاربر کمترین قدرت انتخابی در انتخاب برنامه‌های آن دارد.

 روش Pull Technology در جذب مخاطب یعنی مخاطب بیشترین قدرت انتخاب را داشته و می‌تواند هر نوع شخصی‌سازی را در دریافت محصول نهایی داشته باشد. مخاطبان در پادکست و کتاب های صوتی بیشترین قدرت را انتخاب برای گوش دادن به پادکست‌ها سلامت، ورزشی، اجتماعی و .. . را دارند.

  • در پادکست یا نوار صوتی امکان شنیدن هر بخش از صدا، جلو و عقب بردن آن در اختیار کاربر است. کاربر به هر تعداد بار که بخواهد می‌تواند به محتوای پادکست / نوار صوتی گوش کند. در حالی که رادیو و حتی رادیوهای اینترنتی چنین امکانی ندارند.
  • در این روش، مصرف‌کننده محتوای مورد نظر را توسط دستگاه‌های پخش غیر از رایانه نیز استفاده می‌کند و در زمان استفاده، لزوماً نیازی به دسترسی به کامپیوتر نیست. معمولاً دستگاه‌هایی که می‌توان پادپخش‌ها را روی آن‌ها شنید، همان دستگاه‌های پخش موسیقی دیجیتال هستند که عموماً بسیار کوچک و قابل حمل هستند.
امیرحسین سلطانی بازدید : 56 سه شنبه 18 شهریور 1399 نظرات (0)

ذهن آگاهی (mindfulness) به ما می‌گوید که انسان برای آرامش و دور کردن نگرانی‌ها و اضطراب‌ها لازم است تا با جریان مستمر و لحظه به لحظه زندگی رابطه‌ای عمیق و واقع گرایانه برقرار کند. نمود عملی این مفهوم را برخی با تمرین‌هایی همراه با تمرکز و دقت کردن به حواس پنجگانه در درک عمیق و با آرامش لحظه‌ها و لذت‌ها توصیه می‌کنند.

به طور مثال غذا خوردن آهسته و تلاش و تمرکز برای درک مزه‌ها، تمرکز بر تنفس و درک عمیق دم و باز دم، تمرکز و آرامش دوره‌ای در طی روز، یادآوری آن چیز‌هایی که از آن برخوردار هستیم (به تعبیری دیگر، یادآوری نعمت‌هایی که خداوند به ما داده است) از مصادیق تمرین‌هایی است که در این زمینه توصیه شده استشاید روشی که برخی روان‌شناسان بر روی افراد افسرده با درخواست از آن‌ها برای «نوشتن آن چیز‌هایی در زندگی دارند» به کار می‌برند هم با این موضوع بی‌ارتباط نباشد.

تامل آگاهانه

هدف از این تمرین این است که به بودن و ماندن در لحظه قناعت کنیم و از تلاش مداومی که هر روز اسیر آن هستیم فرار کنیم.

به جای آنکه مضطربانه بخواهیم وظایف روزانه ­مان را تمام کنیم تا بتوانیم به کار دیگری بپردازیم، روال معمول را با توجه و حضور کامل به گونه­ ای انجام بدهیم که قبلا تجربه­ اش را نداشتیم.

برای مثال؛ اگر دارید منزل­تان را تمیز می‌کنید، به تک­ تک جزئیات کارهای­تان توجه کنید.

به جای آنکه مانند کاری معمولی با آن برخورد کنید، با توجه کردن به تمام جنبه­ های فعالیت­­تان، تجربه ­ای کاملا جدید بسازید:

هنگام جارو کردن، حرکت را احساس کنید، حرکت عضله­ هایتان در زمان ظرف شستن را احساس کنید، روش کارآمدتری برای پاک کردن پنجره­ ها پیدا کنید.

منطق این تمرین:

ایده­ پشت این کار، ایجاد خلاقیت و به دست آوردن تجارب جدید از انجام وظایف آشنا و روتین روزانه­ و آرام گرفتن در لحظه حال است.

به جای رنج بردن و دائم به فکر تمام کردن کار بودن، از تمام مراحل آگاه باشید و خودتان را در فرآیند غوطه­ ور کنید. با همسو کردن خودتان از نظر جسمی، ذهنی، و روحی، کار را فراتر از روال معمول آن انجام بدهید.

از کجا معلوم، ممکن است حتی از تمیز کردن لذت ببرید!

قدردانی آگاهانه

در آخرین تمرین، تمام کاری که باید انجام بدهید توجه به پنج موردی است که معمولا از آنها قدردانی نمی‌کنید.

این موارد می‌توانند اشیا یا افراد باشند؛ به شما بستگی دارد. از یک دفترچه برای بررسی پنج مورد تا آخر روز استفاده کنید.

هدف از این تمرین تشکر و قدردانی از موضوعاتی است که در زندگی ناچیز به نظر می‌رسند. چیزهایی که از موجودیت ما حمایت می‌کنند اما در میان تمایل­مان به کالاهای بزرگتر و بهتر، به ندرت در موردشان فکر می‌کنیم.

برای مثال: برقی که کتری شما با آن کار می‌کند. پستچی که نامه­ شما را می‌آورد. لباس­ هایی که شما را گرم نگه می‌­دارند. بینی شما که اجازه­ بوییدن گل­ های پارک را به شما می‌دهد. گوش­ های شما که باعث می‌شوند در زمان توقف اتوبوس صدای پرندگان روی درخت را بشنوید.

چرا تمرین­ های ذهن آگاهی را انجام بدهیم؟

ارتقای لحظه به لحظه­ آگاهی از محیطی که ما را احاطه کرده است، تمرینی­ ست که به ما کمک می‌کند تا با افکار و احساسات مشکلی که باعث استرس و اضطراب ما در زندگی روزمره شده است بهتر کنار بیاییم.

با انجام منظم تمرین­ های ذهن ­آگاهی، به جای اینکه تحت تاثیر احساسات ناشی از تجارب تلخ گذشته و ترس از اتفاقات آینده قرار بگیریم، می‌توانیم ذهن­مان را در لحظه­ حال مهار کنیم و به مقابله با چالش ­های زندگی به شیوه ­ای روشن و آرام و مدبرانه بپردازیم.

تعداد صفحات : 16

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 192
  • بازدید ماه : 362
  • بازدید سال : 1,981
  • بازدید کلی : 12,377