loading...
توسعه فردی
امیرحسین سلطانی بازدید : 37 یکشنبه 17 اسفند 1399 نظرات (0)

در بررسى و مطالعهٔ ساخت تفکر منطقی و فعاليت‌هاى ذهن، گردون هولفيش و فيليپ ژ. اسميت در کتاب تفکّر منطقى به تحليل سه جانبه مى‌پردازند. اين سه جنبه عبارتند از: احساس، حافظه و تخيل. بر اساس تحليل آنان، مى‌توان تفکر را به شکل مثلثى که اضلاع آن در تعامل هستند، تصور کرد.

تفکر منطقی چیست؟ برای مطالعه در این زمینه کلیک کنید.

احساس، حافظه و تخيل سه ضلع اين مثلث هستند. مطالعه و شناخت جنبه‌هاى مختلف تفکّر و روابط متقابل آنها کمال اهميت را دارد و مى‌تواند ما را در فهم بيشتر اين فعاليت کمک کند.

تشخیص مسأله:

اولین مرحله‌ای كه تفكر منطقی از آنجا شروع می‌شود تشخیص مسأله است. همانگونه كه تشخیص نوع بیماری در فرآیند درمان كار اساسی و گام نخستین است، تشخیص مسأله در جریان تفكر هم گام نخست است.

وقتی توانستید مسأله را درست تشخیص دهید می‌توانید مدل تفكر و این كه از چه راهكارهایی می‌بایست در حل مسأله استفاده نمایید، را نیز خواهید شناخت. به تعبیر دیگر هرگاه با موفقیتی غیر عادی روبرو شدید و یا اتفاقی پیش آمد علت آن رویداد غیر منتظره را درست شناسایی كنید.

تصمیم‌گیری:

از میان فرضیه‌های مختلف یكی از آنها را به عنوان بهترین فرضیه كه با شواهد موجود تأیید شده است، انتخاب و به دنبال آن تصمیم‌گیری متناسب با موقعیت‌ را انجام می‌دهیم.

این بود مراحل یک تفكر منطقی از نظر ساختار كه اگر به صورت صحیح طی شود شما می‌توانید در موقعیت‌های مختلف مسایل مورد نظرتان را درست حل نمایید.

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%aa%d9%81%da%a9%d8%b1-%d9%85%d9%86%d8%b7%d9%82%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

امیرحسین سلطانی بازدید : 30 شنبه 16 اسفند 1399 نظرات (0)

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing) شیوه جدیدی نیست و سالیان سال است که به‌کار گرفته می‌شود. این موضوع به یکی از موضوعات داغ بازاریابان تبدیل شده است.

برای مطالعه مقاله اینفلوئنسر مارکتینگ کلیک کنید.

احتمالاً دلیلش این است که بازاریابی سنتی گران و ناکارآمد است و اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند جایگزین مناسبی باشد. مهم‌تر از آن اینکه مصرف‌کنندگان علاقه ندارند مورد هجمه تبلیغات قرار بگیرند و پیام‌های تبلیغاتی هر روز بیش از قبل بی‌اعتبار می‌شوند.

چگونه اینفلوئنسر مارکتینگ موفق ایجاد كنيم؟

اینفلوئنسر مارکتینگ به‌شکل چشمگیری توسعه یافته است، اما بسیاری از بازاریابان نمی‌دانند چگونه از نفوذ اشخاص مشهور شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند تا تلاش‌های اینفلوئنسر مارکتینگ را به نتيجه برسانند. در ادامه راهنمای کوتاهی درباره شیوه‌هایی برای انجام فعالیت موفق اینفلوئنسر مارکتینگ آورده شده است.

برای فعالیت خود برنامه انتشار طراحی کنید

برای اطمینان از اینکه فعالیت‌های اینفلوئنسرتان مؤثر است و نتیجه مثبتی به‌همراه دارد، نیاز است همه صفحات رسانه اجتماعی خود را سازماندهی و تلاش‌هایتان را با دیگر فعالیت‌های تبلیغاتی خود نیز سازگار کنید، برای مثال رویدادها، پست‌ها، تصاوير، ويدئوها، همگی از یک الگوی یکسان پیروی کنند.

ایجاد استراتژی بازاریابی حول فعالیت بازاریابی اینفلوئنسر به شما کمک خواهد کرد تا مخاطبان خود را به مسیر فروش خود هدایت کنید.

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%a7%db%8c%d9%86%d9%81%d9%84%d9%88%d8%a6%d9%86%d8%b3%d8%b1-%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%aa%db%8c%d9%86%da%af/

امیرحسین سلطانی بازدید : 39 شنبه 16 اسفند 1399 نظرات (0)

به همین دلیل فراگیری اصول صحیح سرمایه‌گذاری، برای افزایش احتمال موفقیت امری حیاتی به نظر می‌رسد. به‌طور کلی در علم اقتصاد سرمایه‌گذاری این‌گونه معنی شده است: «به‌کارگیری پول یا هر دارایی دیگر در عملی یا جایی که انتظار می‌رود این دارایی سرمایه‌گذاری شده در قالب سود افزایش یابد».

اگر چه فهم تعریف بالا نیاز به درک عمیقی از مسائل اقتصادی ندارد، با این حال، حالت کلی بودن آن باعث می‌شود افراد در پیاده کردن افکار سرمایه‌گذاری خود، با شک و شبهه مواجه شوند.

انتخاب زمینه فعالیت

بعد از شناخت بازار و بازیگران مختلف، گام بعدی انتخاب زمینه فعالیت است. به‌عنوان مثال بعد از اینکه فرد بازار تولید کالا و خدمات را انتخاب کرد، سوال بعدی این است که در تولید چه کالایی سرمایه‌گذاری کند. یا در صورتی که بازار سهام انتخاب شد، گام بعدی این است که سهام چه شرکتی خریداری شود.

میزان موفقیت و سودآوری سرمایه‌گذاری تا حد زیادی به دقت انتخاب این مرحله بستگی دارد. سه عامل موقعیت جغرافیایی، حمایت‌های خارجی، پیش‌بینی صحیح از آینده در انتخاب زمینه فعالیت باید مورد توجه قرار گیرد.

لحاظ موقعیت جغرافیایی در انتخاب زمینه فعالیت از یک طرف در هزینه‌های اولیه سرمایه‌گذاری و از طرف دیگر در فروش کالای سرمایه‌گذاری شده موثر است.

بنابراین انتخاب کالایی برای سرمایه‌گذاری که مواد اولیه تولید کافی و با قیمت مناسبی در منطقه مورد نظر وجود دارد می‌تواند سودآوری سرمایه‌گذاری را تحت‌الشعاع قرار دهد.

به عبارت دیگر در یک سرمایه‌گذاری بلندمدت، اگر پیش‌بینی شد که در آینده مشکل کم‌آبی وجود دارد روی آوردن به سرمایه‌گذاری در یک محصول کشاورزی آب‌بر ممکن است سرمایه‌گذاری را با شکست مواجه کند.

یا در منطقه‌ای که نفت و فرآورد‌های نفتی در آن با هزینه کم و به وفور در دسترس است سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌تواند یک گام سرمایه‌گذار را به جلو راند.

حمایت‌های دولتی از جمله موارد مهم دیگری است که باید در انتخاب زمینه سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گیرد. یکی از دغدغه‌های اصلی سرمایه‌گذاران، مالیات‌های متعددی است که در مراحل مختلف سرمایه‌گذاری به دولت پرداخت می‌کنند.

با این حال قوانین مالیاتی همواره بخش‌های مختلفی از اقتصاد را با تخفیف‌های مالیاتی لحاظ کرده یا یارانه‌های مختلف برای بخش‌هایی در نظر گرفته می‌شود. لحاظ کمک‌های بیرونی می‌تواند سودآوری سرمایه‌گذار را تحت‌الشعاع قرار دهد.

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%a7%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c/

امیرحسین سلطانی بازدید : 35 یکشنبه 10 اسفند 1399 نظرات (0)

تفکر ناب نگرشی است برای افزایش بهره‌وری و ارزش‌آفرینی مستمر و حداقل کردن هزینه‌ها و اتلافات؛ به این ترتیب می توان دروازه ورود به سرزمین سیگماها را رفع عیوب، اتلافات و خطاهای مشهود از طریق روشهای سریع، نظیر مفاهیم و تکنیکهای تفکر ناب (Lean Thinking) دانست.

ایجاد حركت بدون وقفه در این ارزش (Flow)

هنگامی كه ارزش به طور دقیق تعیین می‌شود و بنگاه اقتصادی ناب جریان ارزش یك محصول معین را نقشه‌برداری كرده و گامهای پر اتلاف حذف می‌شوند ، آنگاه نوبت گام بعدی تفكر ناب فرا می‌رسد كه همانا به حركت درآوردن گامهای ارزش‌آفرین است.

حركت (Flow) عبارتست از انجام وظایف بطور پیش رونده در طول جریان ارزش به گونه‌ای كه یك محصول بدون توقف ، بدون ضایعات و بدون پس‌روی ، از طراحی به بازار ، از سفارش به تحویل و از مواد خام به دست خریدار برسد.

برای دستیابی به این منظور ، وقتی ارزش تعریف شد و كل جریان ارزش مشخص شد ، نخستین گام ، توجه بر یك هدف واقعی است ؛ یعنی تمركز بر یك طرح معین ، یك سفارش معین ، خود محصول و پیش چشم داشتن آن از آغاز تا پایان.

گام دوم نادیده گرفتن مرزهای سنتی مشاغل ، مسیرهای شغلی ، كاركردها و شركتهاست تا بنگاه اقتصادی تفکر ناب شكل گیرد ، پدیده ای كه می‌تواند همه موانع موجود بر سر راه حركت پیوسته محصول معین را از میان بردارد .

سومین گام ، بازاندیشی وظایف معین و ابزارآلات است ، به این منظور كه هرگونه پس‌روی و وقفه از بین برود و طراحی ، سفارش و تولید یك محصول معین بتواند پیوسته پیش برود .

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%aa%d9%81%da%a9%d8%b1-%d9%86%d8%a7%d8%a8-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

امیرحسین سلطانی بازدید : 37 یکشنبه 10 اسفند 1399 نظرات (0)

شاید این سوال پیش بیاید که تفکر نقادانه در کودکان چگونه است؟ واقعیت آن است که بر اساس مطالعات علمی در دنیای پیچیده امروز کودکان برای دستیابی به موفقیت و شادکامی نیازمند مهارت هایی هستند که یکی از آنها تفکر انتقادی است.

تفکر انتقادی به زبان ساده یعنی این مهارت که بچه ها قادر باشند مسائل پیرامون خویش را به روشنی درک کنند، اطلاعات لازم را جمع آوری و ترکیب کنند و توانایی ارزیابی، تحلیل و داوری آن را داشته باشند تا بتوانند استدلال کنند و به ارزیابی مسائل و مشکلات بپردازند.

چه مواردی مانع از رشد تفکر نقادانه در فرزندان می شود؟

برای آن که در فرزندانی با روحیه تفکر انتقادی و حتی خلاقانه داشته باشیم در گام نخست نیاز است آسیب هایی که در این مسیر ما و فرزندانمان را دچار همان ابتدای تولد بینش، طرز تفکر و روش های حل مسئله خود را تنظیم کرده اند.

فراگیری تفکر نقادانه شامل گسترش فرایندهای فکری از طریق فکر کردن به ورای آنچه در حال حاضر اتفاق می افتد است.

نوع آموزش این تفکر

یکی از مشکلات دشوار در آموزش تفکر انتقادی، چگونگی کمک به کودکان در فاصله گرفتن از عقاید و ارزش های خود است، تا از این طریق قادر باشند انواع دیگر فکرکردن را یادبگیرند.

عدم وجود اعتماد و حمایت والدین

در آموزش هرمسئله ای حمایت و تشویق به اندازه یاددادن آن مسئله اهمیت دارد. والدین باید اعتقادداشته باشند که می توانند فرزندانی خلاق تربیت کنند و در این مورد صبر داشته باشند.

صرفا یک پاسخ صحیح وجود دارد

زمان یاددادن مهارت تفکر انتقادی نباید فرض بر این باشد که تنها یک پاسخ صحیح وجود دارد، چرا که این فرض باعث ایجاد مانع ذهنی شده و پرورش مهارت تفکر نقادانه در کودک کاهش می دهد.

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%aa%d9%81%da%a9%d8%b1-%d9%86%d9%82%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%86/

امیرحسین سلطانی بازدید : 39 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

حتما بارها برای شما نیز پیش آمده است که افراد نتوانسته اند ذهنتان را بخوانند و به همین خاطر از شما خواسته اند حرفتان را تکرار کنید. افرادی که چنین درخواستی را دارند در این مورد آگاهی ندارند که می‌توانند ذهن شما را بخوانند. آنها اینکار را به یک روش ثابت و همانند گذشته انجام می‌دهند.

واقعیت این است که بیشتر افراد می‌توانند خواندن ذهن افراد را با آموزش‌های مخصوص، زمان، تمرکز و مجموعه‌ای از مهارت‌های خاص یاد بگیرند.

ذهن خوانی

مشاهده

قبل از اینکه به شما نشان دهیم چگونه می‌توان ذهن افراد را خواند، باید بدانید که اطلاعات پس زمینه برای خواندن ذهن افراد بسیار مهم است. زمانی که دانش و علم روانشناسی موجود در این فرایند را درک کردید، متوجه خواهید شد که دستیابی به آن برای هر فردی که مصمم به یادگیری روش‌های جدید است بسیار ساده خواهد بود.

همچنین ترفندها و نکاتی برای خواندن ذهن افراد وجود دارد که می‌توان از آن‌ها نیز استفاده کرد. این ترفندها زمانی مفیدتر خواهد بود که حقیقت پشت خواندن ذهن را بدانید.

افراد می‌توانند به طور طبیعی ذهن افراد را بخوانند:

حتما از خودتان می‌پرسید چرا افراد می‌توانند خواندن ذهن افراد را یاد بگیرند؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است. معمولا هر فردی توانایی انجام اینکار را دارد. اگرچه اغلب فرضیات ما در این مورد اشتباه است اما این بدین معنا نیست که فرآیند خواندن ذهن با شکست مواجه می‌شود.

ما می‌توانیم افکار و احساسات افرادی که با آن‌ها تعامل داریم را به تصویر بکشیم. ما بیشتر اوقات واکنش‌های خود را بر روی چیزی که فکر می‌کنیم آن‌ها انجام خواهند داد متمرکز می‌کنیم به جای اینکه بر روی چیزهایی که به ما می‌گویند تمرکز داشته باشیم. ما اغلب به حالات صورت و زبان بدن این افراد نگاه می‌کنیم

و به درستی حدس می‌زنیم که افسرده هستند، بیمارند، خوشحال هستند یا ناراحت و خشمگین اند. حالا فکر کنید یک نفر بازیگر خوبی باشد و بتواند احساسات خود را پنهان کند. در این شرایط که سرنخ‌های بصری و احساسی در صورت فرد وجود ندارد چگونه می‌توان ذهن فرد را خواند؟

منبع:

https://briefbook.ir/%db%8c%d8%a7%d8%af%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%b0%d9%87%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c/

امیرحسین سلطانی بازدید : 40 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

برای داشتن فن بیان خوب و روان صحبت کردن با دیگران، اعتماد به نفس خو د را بالا ببرید. داشتن اعتماد به نفس بالا سبب می شود که هنگام سخنرانی به موضوع مسلط شوید.

در برابر هر ذهنیتی که به شما ناتوانی را القا می کند ایستادگی کرده و خو د را کاماً مسلط و توانا بشمارید و به خود تلقین کنید که توانا، قادر، مسلط بر خود، سخنرانی ماهر و زبر دست هستید.

افزایش دایره واژگان

یکی از نقاط ضعف بسیاری از افراد در فن بیان، فقر واژگان است زیرا آنچه که در ذهن دارند را نمی توانند با همان کیفیات ذهنی به کلمه تبدیل کنند و آن را ارائه کنند بنابراین هنگامی که موضوعی را بیان می کنند، به دلیل به کار نبردن کلمات مناسب و درخور، مخاطب دچار سوءتفاهم و یا اشتباه در فهم و درک مطلب می شود.

برای افزایش دایره واژگان، کار کردن با فرهنگ طیفی و خواندن کتاب ها و متون ادبی مانند نثر و شعر تاثیر شگرفی دارد.

کارکرد فرهنگ طیفی عکس لغت نامه است و چنانچه نمناک توضیح داده است زمانی که ما معنا و مفهوم را می دانیم ولی برای بیان آن، واژه و کلمه به اندازه کافی در اختیار نداریم.

می توانیم مشکل خود را با فرهنگ طیفی یا تزاروس برطرف کنیم مثلا زمانی که در مورد آزادی صحبت می کنیم و یا در مورد سیاست صحبت می کنیم ولی واژه های لازم و پرکاربرد آن حوزه را نمی دانیم می توانیم از فرهنگ طیفی کمک بگیریم.

از صدای خود محافظت کنید

برای اینکه صحبت هایتان روان باشد و تاثیر زیادی روی دیگران بگذارد یکی از فنون بیان این است که باید صدای شما دچار مشکل نشود .برای حفاظت از صدای تان این نکات را رعایت کنید:

نفس عمیق بکشید و با استفاده از الگوهای تنفسیِ مناسب، گام اول را در این راه محکم بردارید.

زیاد آب بنوشید زیرا سیراب نگه داشتن بدن به کیفیت صدای تان کمک بسیاری می کند.

از فریاد زدن پرهیز کنید زیرا فریاد زدن می تواند به گره های صوتی و برآمدگیِ تارهای صوتی منجر شود و صحبت کردن را برای تان مشکل کند.

حداقل 7 ساعت در شب بخوابید زیرا خستگی برای صدای تان مضر است.

زمزمه نکنید زیرا این کار باعث کشیدگی تارهای صوتی تان می شود.

منبع:

http://briefbook.ir/%DB%8C%D8%A7%D8%AF-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86-%D9%81%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86/

امیرحسین سلطانی بازدید : 41 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

یاد گرفتن هیپنوتیزم و هیپنوتیزم کردن یک نفر که خودش می‌خواهد هیپنوتیزم شود، بسیار آسان است، زیرا مهم‌ ترین اصل هیپنوتیزم کردن خود-هیپنوتیزمی است.

برخلاف باور عموم، هیپنوتیزم کردن به کنترل ذهن یا قدرت‌های جادویی ربطی ندارد. شما به عنوان راهنما تنها باید به فرد کمک کنید تا در حالت ریلکس قرار گرفته و به حالت خوابیده تبدیل شود.

روش آرام سازی پیشرونده عضلانی یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای افرادی است که خودشان مایل به هیپنوتیزم شدن هستند و به تجربه خاصی هم نیاز نیست. با پروشات همراه باشید.

برای هیپنوتیزم کردن هرازگاهی به چشمان آن‌ها توجه کنید. اگر احساس کردید تمرکز ندارند بگویید “از تو می‌خواهم به پوستر روی دیوار خیره شوی،” یا “به فضای بین ابروهایم خیره شو.” به آن‌ها بگویید، “اجازه بده پلک و چشم‌هایت سنگین شوند.”
اگر می‌خواهید به شما خیره شوند بنابراین باید بی حرکت بمانید.

۴. از آن‌ها بخواهید بدنشان را قسمت به قسمت ریلکس کنند. پس از اینکه فرد آرام و بی حرکت ماند، نفس عمیق کشید و شما هم صدای خود را آرام کردید، از او بخواهید پا و انگشتان پای خود را ریلکس کند.

برای اینکار از آن‌ها بخواهید ماهیچه‌های خود را در حالت ریلکس قرار دهند. سپس ماهیچه‌های پا، ران و در نهایت صورت را ریلکس کنند. سپس می‌توانید به ماهیچه‌های کمر، شانه، دست و انگشتان دست اشاره کنید.

آهسته صحبت کرده و با صدای آرام و شمرده سخن بگویید. اگر احساس کردید فرد مضطرب و نگران است تمام مراحل را ابتدا آغاز کنید.
“پا و مچ پا را ریلکس کن. به طوری که ماهیچه‌های پا آرام و رها شده و هیچ وزنی را احساس نکنید.”

۵. فرد را تشویق کنید تا بیشتر ریلکس شود. با پیشنهاد دادن توجهشان را جلب کنید. به آن‌ها نشان دهید که آرام و ریلکس شده‌اند. اگرچه می‌توانید جملات مختلفی ادا کنید اما هدف این است که فرد بیشتر در خودش غرق شده و آرام‌تر و متمرکزتر شود.

“احساس می‌کنی پلک‌هایت سنگین شده. بگذار بیفتند و چشمانت بسته شود.”

“در یک حالت آرام و خلسه مانند غرق می‌شوی.”

“اکنون حس می‌کنی ریلکس شده‌ای. یک حالت خلسه سنگین و آرامش بخش به سراغت می‌آید. هرچقدر من صحبت می‌کنم این حالت سنگینی و خلسه در تو بیشتر می‌شود و در نهایت به یک مرحله آرامش مطلق وارد می‌شوی.”

۶. با استفاده از تنفس و زبان بدن فرد او را به خلسه روحی سوق دهید و او را هیپنوتیزم کنید. این جملات و مراحل را چندین بار تکرار کنید تا فرد به مرحله ریلکس شدن مطلق وارد شود.

به نشانه‌های تنش در چشم (تکان خوردن)، انگشت دست و پا (لرزندان انگشت‌ها) و تنفس (آرام و نامنظم) توجه کرده و تکنیک‌های ریلکس کردن را آنقدر ادامه دهید تا فرد آرام و ریلکس شود.

“هر کلمه‌ای که به زبان می‌آورم تو را سریع‌تر و عمیق‌تر به یک مرحله خلسه و آرام فرو می‌برد.”

“آرام باش و در خودت غرق شو. آرام باش و در خودت غرق شو. آرام باش و کاملاً در خود غرق شو.”

“هرچقدر بیشتر در خودت فرو بروی، بیشتر به خلسه وارد می‌شوی. هرچقدر می‌خواهی در خودت غرق شو و از این تجربه لذت ببر.”

منبع:

https://briefbook.ir/%db%8c%d8%a7%d8%af-%da%af%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%86-%d9%87%db%8c%d9%be%d9%86%d9%88%d8%aa%db%8c%d8%b2%d9%85/

امیرحسین سلطانی بازدید : 39 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

زنجیره تامین، عبارت است از شبکه ای از فرایندها، به ‌طور ی که هدف نهایی آنها تأمین کالاها و خدمات مشتریان بوده و در بر گیرنده‌ی تأمین کنندگان، تولید کنندگان، توزیع کنندگان، عمده فروشان و خرده فروشانی است که با هم به طور هماهنگ و منسجم در جهت راضی کردن مشتریان، همکاری می‌کنند.»

مدیریت زنجیره تامین چیست برای مطالعه بیشتر کلیک کنید.

 

 

طراحي زنجيره تامين براي سوددهي استراتژيك :

مديريت زنجيره تامين ، مشاركت موثر عوامل خارج از شركت را ايجاب مي‌كند . اما ارتباط هر شركت با شركت‌هاي خارج از آن بسيار مشكل‌زاست . در مورد شركا دقت به موارد زير ضروري است:

مركز رقابت : هدف مديريت زنجيره تامين و انتخاب شركا چه تاثيري بر اهداف رقابتي دارد ؟

انگيزه شركا

ساختار شركا

اطلاعات مديريت زنجيره تامين

نقش سيستم‌هاي اطلاعاتي را در اصلاح زنجيره تامين نبايد ناديده گرفت . اين بخش نقش تكنولوژي را در اصلاح زنجيره تامين نشان مي‌دهد . تغييرات سيستمي بايد تغييرات (اصلاح) فرايندها و استراتژي شركت را تحت‌الشعاع قرار دهد .

عناصر سيستم زنجيره تامين

نوآوري تكنولوژيكي

استفاده از وابسته‌هاي نرم‌افزاري

مشكلات موجود در مراحل پياده‌سازي

منبع:

https://briefbook.ir/%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%b2%d9%86%d8%ac%db%8c%d8%b1%d9%87-%d8%aa%d8%a7%d9%85%db%8c%d9%86-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

امیرحسین سلطانی بازدید : 32 یکشنبه 03 اسفند 1399 نظرات (0)

مدیریت مالی به اثربخش و کارای پول (وجوه/منابع مالی) به منظور دست‌یابی به اهداف سازمان گفته می‌شود. مدیریت مالی دربرگیرنده چگونگی افزایش سرمایه (تأمین مالی)، و نحوه تخصیص آن است (به عنوان مثال بودجه بندی سرمایه‌ای).

این امر تنها مختص بودجه بندی منابع بلند مدت نیست؛ بلکه منابع کوتاه مدت مانند دارایی‌های جاری را نیز در بر می‌گیرد. همچنین با سیاست توزیع سود سهامداران نیز مرتبط است.

وظایف مدیر مالی

مدیر مالی در هر سازمان سه وظیفه اصلی دارد که وظایف دیگر حول این سه وظیفه می‌گردند.

تصمیمات مبتنی بر سرمایه‌گذاری
تصمیمات مبتنی بر تأمین مالی
تصمیمات مبتنی بر سیاست تقسیم سود

ترکیب بهینه سه مورد گفته شده در صورتی که همسو با هدف سازمان انجام شوند منجر به حداکثر کردن ارزش شرکت و در نتیجه حداکثر کردن ثروت سهامداران می‌شود، همان هدفی که مدیریت مالی به دنبال دستیابی به آن است.

برای موفقیت کلیه سازمان ها در همه زمینه ها از جمله کسب و کارهای امروزی، استفاده از علم مدیریت و توان و تجربه مدیران کاربلد امری ضروری به شمار می رود.

مدیریت در زمینه های مختلف از جمله مالی و منابع انسانی، باید بر یک سازمان اعمال شود تا آن را در رسیدن به اهداف خود به موفقیت برساند و نگذارد سازمان از مسیر اصلی در زمینه نیل به اهداف منحرف گردد.

یکی از مهم ترین این مباحث در زمینه مدیریت، بحث مدیریت مالی است که در موفقیت یک سازمان نقش اساسی دارد.

واژه مدیریت مالی بسیار متداوئل است و اکثر مردم این عبارت را شنیده اند. اما بسیاری به درستی نمی دانند برای آگاهی بیشتر این عزیزان به معرفی وظایف مدیر مالی سازمان ها می پردازیم:

منبع:

https://briefbook.ir/%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

تعداد صفحات : 16

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 186
  • بازدید ماه : 356
  • بازدید سال : 1,975
  • بازدید کلی : 12,371