loading...
توسعه فردی
امیرحسین سلطانی بازدید : 63 جمعه 10 بهمن 1399 نظرات (0)

 

غلبه بر ترس! ترس یکی از قدرتمندترین احساسات است و اثر بسیار قوی در ذهن و بدن شما دارد.ترس می تواند در شرایط اضطراری سیگنال های واکنشی جدی ایجاد کند – به عنوان مثال، اگر در آتش سوزی گرفتار شویم یا مورد حمله قرار بگیریم.

همچنین می تواند زمانی ایجاد شود که با رویدادی غیر خطرناک مانند امتحانات، سخنرانی عمومی، شغل جدید، قرار عاشقانه و یا حتی مهمانی روبرو شوید. این یک پاسخ طبیعی به تهدیدی است که می تواند ذهنی یا واقعی باشد.

چگونه می توانم به خودم کمک کنم؟

در حد امکان با ترس خود روبرو شوید.

اگر همیشه از موقعیت هایی که باعث ترس شما می شود، دوری می کنید، ممکن است از کارهایی که می خواهید یا باید انجام دهید، دست بکشید.

شما نمی دانید که آیا اوضاع همیشه به همان شکلی که انتظار دارید بد است، بنابراین فرصتی را برای دست یافتن به نحوه مدیریت ترس خود و کاهش اضطراب از دست می دهید. اگر این الگو را پیش بگیرید، مشکلات اضطراب افزایش می یابد. قرار گرفتن در معرض ترسهای خود می تواند روشی مؤثر برای غلبه بر این اضطراب باشد.

خودت را بشناس

سعی کنید در مورد ترس یا اضطراب خود بیشتر بدانید. یک دفترچه برای اضطراب و تفکرات داشته و یادداشت کنید که چگونه و چه موقع اتفاق می افتد.

می توانید برای مقابله با ترس، اهداف کوچک و قابل دستیابی خود را تعیین کنید. می توانید لیستی از مواردی را که به شما کمک می کند در مواقعی که احتمالاً می ترسیدید یا مضطرب شوید، به همراه دارید. این می تواند یک روش مؤثر برای پرداختن به عقاید اساسی که در اضطراب شما وجود دارد، باشد.

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%ba%d9%84%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%d8%b3/

امیرحسین سلطانی بازدید : 40 چهارشنبه 08 بهمن 1399 نظرات (0)

هنگامی که شما یک طراح برای طراحی سایت تجاریتان انتخاب میکنید، شما باید از این طراح درباره ی بهینه سازی موتورهای جستجو سوال کنید و باید از او بخواهید بر طبق اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو ساخت صفحات وب سایت شما را شروع کند.

سئو چیست؟ برای اشنایی بیشتر کلیک کنید.

در صورتیکه این کار طولانی تر از طراحی هایی که شما بیش از این داشته اید، نیست. این کار خیلی آسان تر و معقول تر است که شما در همان بار اول که سایتتان بر روی وب قرار می گیرد، شامل سئو برای موتورهای جستجو شود.

تکنیک‌ های سئو در این بخش دارای ویژگی‌های زیر هستند:

بهینه سازی کلاه سفید (White Hat SEO)

با دستور العمل‌ و استانداردهای سئو مطابقت دارند
محتوای نازک و کپی شده (Duplicate content) ارایه نمی‌شود
تضمین می‌کند که محتوای تولید شده برای کاربران ایجاد شده است و نه صرفا برای موتورهای جستجو
تضمین می‌کند محتوای که یک موتور جستجو ایندکس می کند همان محتوای باشد که هنگام ورود کاربر از طریق موتور‌های جستجو مشاهده می‌کند.

تکنیک‌ های سئو کلاه سیاه بر این اساس شناخته می‌شوند:

بهینه سازی کلاه سیاه (Black Hat SEO)

تلاش برای بهبود رتبه با فریب و برخلاف رویه‌های سئو
هدایت از یک صفحه که مخصوص موتورهای جستجو در نظر گرفته شده است به صفحه دیگر
هدایت کاربران به یک صفحه که محتوای آن متفاوت از محتوای نشان داده شده در موتورهای جستجو است.

مخفی کردن متن‌ها، استفاده از رنگ پس زمینه برای متن یا لینک ها ، استفاده از فونت ریز و کوچک که کاربر قادر به خواندن متن نیست

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%b3%d8%a6%d9%88-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

امیرحسین سلطانی بازدید : 50 چهارشنبه 08 بهمن 1399 نظرات (0)

زمانی که فرد فراموشی را تجربه می‌کند، به یاد آوردن اطلاعات و رویدادها، یادگرفتن چیزهای تازه و یا شکل دادن به خاطرات جدید بسیار سخت خواهد بود. عمده دلایل فراموشی افزایش سن، عوارض جانبی داروها، تروما و ضربات شدید، کمبود ویتامین، سرطان مغز، عفونت مغزی و دیگر اختلالات و بیماری‌ها است‌.

برای مطالعه کامل مقاله فراموشی چیست وارد سایت بریفبوک شوید.

علت فراموشی چیست؟

فراموشی بخش طبیعی روند افزایش سن است‌، با این همه دلیل اصلی بروز آن هنوز به درستی شناخته شده نیست. فراموشی همراه با پیری، می‌تواند به دلیل بیماری‌های مختلف همچون زوال عقل عروقی یا بیماری آلزایمر هم رخ دهد.

ضربات شدید به سر، کمبود ویتامین، بیماری‌های مزمن، تومور مغزی، عوارض جانبی داروها، عفونت مغزی، سکته، اضطراب یا افسردگی همگی می‌توانند باعث فراموشی شوند.

خوب خوابیدن

خوابیدن نقش بسیار مهمی را در تحکیم حافظه و به یاد آوردن وقایع ایفا می‌کند. خوابیدن به اندازه کافی را در راس همه برنامه‌ها قرار دهید. بیش‌تر افراد بالغ بزرگسال به ۷ تا ۹ ساعت خواب شبانه نیاز دارند.

داشتن تغذیه سالم

تغذیه سالم علاوه بر داشتن نقش بسیار زیاد برای داشتن یک قلب سالم، در سلامت مغز هم بسیار نقش بزرگی را ایفا می‌کند. میوه، سبزیجات و غلات کامل در این میان نقش بسیار زیادی را ایفا می‌کنند.

منابع پروتئینی کم چربی همچون ماهی، لوبیا و گوشت مرغ بدون استخوان را در برنامه غذایی خود قرار دهید. مصرف بیش از حد الکل به گیج شدن و یا فراموشی منجر شود.

منبع:

https://briefbook.ir/%d9%81%d8%b1%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%b4%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

امیرحسین سلطانی بازدید : 38 دوشنبه 06 بهمن 1399 نظرات (0)

یکی از موانع رسیدن به موفقیت ترس از شکست است. اما موفقیت بدون شکست به دست نمی‌آید. مسیر رسیدن به موفقیت، یک راه پر پیچ و خم بوده که شکست‌های زیادی در پی دارد، ولی برای اینکه به موفقیت برسید باید با پیگیری و تلاش به فعالیت خود ادامه دهید.

در طی تاریخ شاهد ثبت موفقیت‌های بسیاری هستیم اما به شکست‌های آنان قبل از رسیدن به موفقیت هیچ اشاره‌ای نشده است. نکته قابل توجه این است که تک تک این موفقیت‌ها حاصل شکست‌هایی بوده که نتوانسته آن‌ها را از تلاش منصرف کند.

شکست بزرگترین معلم زندگی است

شکست یکی از ابزارهای مهم برای رسیدن به موفقیت است. اشتباه کردن و شکست خوردن بهترین معلمان در مسیر زندگی برای انجام کارها و رسیدن به هدف‌هایتان هستند.

اما پذیریش شکست، ریسک کردن و اشتباه کردن برای بسیاری از مردم سخت است و به جای تلاش کردن برای رسیدن به موفقیت، تصمیم می‌گیرند در حاشیه امن زندگی خود بمانند و ریسک نکنند.

توجه داشته باشید که بزرگترین موفقیت‌ها حاصل بزرگ‌ترین ریسک‌هاست و احتمال شکست در مسیر رسیدن به موفقیت وجود دارد.

البته نباید کورکورانه در شب پرواز کنید و برای رسیدن به موفقیت امیدوار باشید. دستیابی به هدف نیازمند تعیین هدف، شناخت استعدادها، تقویت مهارت‌های خود، برنامه ریزی، تلاش و مقابله با ترس از شکست است.

ترس از شکست مانعی در رسیدن به رویاها

نگرش افراد به زندگی و اتفاقات آن، بزرگترین ابزاری است که می‌توان از آن برای رسیدن به موفقیت بهره‌مند شد. ترس از شکست شما را از دنبال کردن بلند پروازی‌هایتان منصرف می‌کند.

تاثیر بلند مدت ترس از شکست وقتی مشخص می‌شود که به گذشته زندگی خود می‌نگرید و افسوسی همیشگی به متوسط‌ها و عدم خودشکوفایی واقعی همراه شما خواهد بود.

منبع:

http://briefbook.ir/%D8%AA%D8%B1%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA/

امیرحسین سلطانی بازدید : 38 یکشنبه 05 بهمن 1399 نظرات (0)

در این نوشته مهمترین نکات مصاحبه شغلی موفق را خواهید خواند. اگر آگهی شغل دلخواهتان را دیده اید، کار اصلی شما تازه شروع شده است.

حتی خبره ترین و زبده ترین افراد نیز برای هر مصاحبه ی شغلی باید خود را آماده کنند. مهارت های مصاحبه ی خوب داشتن، آموختنی هستند و هیچ فرصت دیگری برای شما وجود ندارد تا بتوانید تاثیر مثبت دیدار اول را بر رئیس خود بگذارید.

هنر گوش کردن را فرا بگیرید

در ابتدای مصاحبه، مصاحبه کننده به طور مستقیم یا غیر مستقیم اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد. باید تمرین کنید تا به دقت به حرف های وی گوش بدهید و از آن در طول مصاحبه شغلی استفاده کنید. مستقیم به مصاحبه کننده نگاه کنید و نشان بدهید که به حرف های او دقت دارید.

زیاد صحبت نکنید

زیادتر از پاسخی که مصاحبه کننده درخواست کرده است صحبت نکنید. اینکار احتمال اشتباه را کم می کند.

خیلی خودمانی نشوید

مصاحبه ی شغلی یک جلسه ی رسمی و حرفه ای است. این جلسه جای یافتن دوست جدید نیست. پس جدی و با انرژی باشید.

منبع:

https://briefbook.ir/%d9%85%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d9%87-%d8%b4%d8%ba%d9%84%db%8c/

امیرحسین سلطانی بازدید : 47 یکشنبه 05 بهمن 1399 نظرات (0)

 

عزت نفس چیست؟ بهترین تعریف عزت نفس را «موریس روزنبرگ» و «ناتانیل براندن» ارائه کرده‌اند. روزنبرگ در کتاب «جامعه و عزت نفس در جوانان» می نویسد.

عزت نفس، ایمان داشتن فرد به ارزش کلی خودش است که در نهایت یک ویژگی خاص آن فرد به حساب می آید که هرچند تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد، تغییر دادن آن بسیار سخت است.

برای مطالعه مقاله عزت نفس به طور کامل کلیک کنید.

براندن در کتاب عزت نفس تفاوت بین اعتماد به نفس و عزت نفس را مشخص می کند. در واقع براندن اعتماد به نفس را توانایی فرد در مقابله با چالش های پیش رو در زندگی هر فرد تعریف می کند.

به عبارتی اعتماد به نفس، اعتماد شما به توانایی هایتان در مقابله با چالش ها، تعامل با دنیا و حل مشکلات است. عزت نفس، حس ارزشمندی درونی شما است.

یعنی نسبت به توانایی خود چه دیدگاهی دارید و تا چه اندازه خودتان را ارزشمند می دانید. ممکن است شما در یک زمینه خاص اعتماد به نفس بالایی داشته باشید اما احساس ارزشمندی درونی نکنید.

ویژگی افرادی که عزت نفس بالا دارند، چیست؟

برای درک بهتر این موضوع که عزت نفس چیست و هضم کامل آن در ادامه لیستی از ویژگی‌های افرادی که عزت نفس بالایی دارند که برای شما آورده‌ایم. البته ممکن است تمامی این ویژگی‌ها به صورت همزمان در یک شخص وجود نداشته باشد.

از خود و دیگران تشکر و قدردانی می کنند.
از رشد کردن استقبال می کنند و چالش ها را می پذیرند.
همواره در حال کشف ویژگی های درونی خود هستند.
اغلب خودشان تصمیم می گیرند، اما نظرات افراد صاحب نظر را نیز می پذیرند.
هنگام مواجهه با مشکلات و چالش ها واقع گرا هستند.
همواره خود و دیگران را به سمت جنبه های مثبت زندگی هدایت می کنند.

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%b9%d8%b2%d8%aa-%d9%86%d9%81%d8%b3-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

امیرحسین سلطانی بازدید : 97 چهارشنبه 01 بهمن 1399 نظرات (0)

مردم باید ابتدا خود شما را بپسندند تا سپس خدمت یا محصولی که ارائه می دهید، مورد پسندشان واقع شود. این ارتباط، تنها زمانی شکل خواهد گرفت که بتوانید به راحتی و با ارامش در جمع صحبت کنید؛ چه با یک فرد و چه در برابر تعداد زیادی از مردم.

چگونه صحبت کنیم در جمع؟ بریا مطالعه این مقاله به طور کامل وارد سایت برفیبوک شوید.

چرا بعضی افراد روابط اجتماعی خوبی دارند؟

در یک جلسه مهم کاری گرد تا گرد نشسته‌اید؛ همه افراد انتقادات و پیشنهاد‌هایی را مطرح می‌کنند و نوبت به شما می رسد؛ رنگ‌ بر چهره ندارید، دستتان از استرس عرق می‌کند و هنگام حرف زدن تپق می‌زنید.

در همین حین ممکن است مورد تمسخر دیگران قرار بگیرید و احساس خجالت بیشتری به شما دست دهد. خیلی دوست دارید شما هم مانند بقیه قاطعانه صحبت کنید اما احساس می‌کنید هیچ مهارتی در صحبت کردن و روابط در جمع ندارید.

در همین حال ممکن است سؤالی فکرتان را مشغول کند که چرا بعضی افراد روابط اجتماعی و فن بیان خوبی دارند؟ آیا مهارت‌های ارتباطی ذاتی است یا اکتسابی؟

مرتضی رجب نیا روان تحلیل‌گر و مدرس خود تحلیل‌گری معتقد است: وقتی می‌گویید مهارت‌های ارتباطی ذاتی است یعنی شما اعتقاد دارید که روی ژن‌های ما نوشته‌شده است که روابط اجتماعی چه کسی قوی است و روابط اجتماعی چه کسی ضعیف؛ درحالی‌که مهارت‌های ارتباطی افراد تا حد زیادی اکتسابی است .

درواقع ما از بدو تولد زیست اجتماعی خود را آغاز می‌کنیم. ما از شروع تولد چیزهای مختلفی می‌بینیم، در جمع صحبت میکنیم، کتاب‌های زیادی می‌خوانیم و با افراد زیادی در تعامل هستیم که همه می‌توانند در روابط ما تأثیرگذار باشند.

اگر بر این باور باشید که مهارت ارتباطی ذاتی است باید بدانید که یک مسئله ذاتی را هیچ‌گاه نمی‌توانید تغییر دهید و با این تفکر هیچ‌وقت نخواهید توانست ارتباط اجتماعی خوبی را کسب کنید لذا اگر در کسب مهارت‌های ارتباطی مصمم باشید و برای آن تلاش کنید قطعاً شاهد کسب مهارت خود خواهید شد.

منبع:

https://briefbook.ir/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%b5%d8%ad%d8%a8%d8%aa-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85-%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d9%85%d8%b9%d8%9f/

 

امیرحسین سلطانی بازدید : 50 چهارشنبه 01 بهمن 1399 نظرات (0)

گاهی اتفاق می‌افتد که بدون آنکه بخواهید افکار منفی به سراغتان آمده و شروع می‌کنید در مورد چیزهای منفی فکر کردن (نشخوار فکری). از راهکارهای زیر می‌توانید برای کنترل ذهن و متوقف کردن نشخوار فکری کمک بگیرید:

برای مطالعه مقاله کنترل ذهن به طور کامل وارد سایت بریفبوک شوید.

در مورد بدترین حالت ممکن فکر کنید. شاید غیرعادی باشد و به نظر بیاید که اگر به بدترین سناریو فکر کنید بیشتر باعث ناراحتی شما شود.

نتیجه گیری شتابزده مانع کنترل ذهن می‌شود

خطای شناختی نتیجه گیری شتابزده یک تله فکری است که موجب می‌شود شما دچار افکاری شوید بدون آنکه مدرکی دال بر تایید آن فکر داشته باشید. به عنوان مثال، کسی ممکن است فکر کند که یک فرد او را دوست ندارد، بدون هیچ شواهدی که از این ادعا حمایت کند.

برای توقف نتیجه گیری شتابزده و کنترل ذهن، می‌توانید قبل از قضاوت نهایی، مکث کنید و کمی بیشتر فکر کنید. این می‌تواند به شما کمک کند که در مورد افکارتان سوالاتی از خود بپرسید. به عنوان مثال، شما می‌توانید از خودتان بپرسید که آیا واقعا در مورد درستی فکرتان اطمینان دارید.

شما همچنین می‌توانید به دنبال شواهد و مدارکی بگردید که فکر شما را تایید می‌کنند. با توجه به مثال قبلی، کسی که فکر می‌کند فردی او را دوست ندارد، می‌تواند به دنبال مکالمه‌های خاصی بگردد که شواهدی برای این ادعای او ارائه می‌کند.

فاجعه سازی مانع کنترل ذهن می‌شود

خطای شناختی فاجعه سازی جایی اتفاق می‌افتد که شخص بیش از آنچه باید برای یک اتفاق اهمیت قایل می‌شود. به عنوان مثال، کسی که دچار این تله فکری شود پس از شکست در یک آزمون می‌گوید “زندگی من خراب شده است، من در هیچ کاری خوب نیستم”.

برای متوقف ساختن فاجعه سازی، تفکر مثبت را در خود تقویت کنید و ذهن خود را کنترل کنید. شما همچنین می‌توانید سؤالات منطقی از خود بپرسید.

منبع:

https://briefbook.ir/%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d8%b0%d9%87%d9%86/

امیرحسین سلطانی بازدید : 42 دوشنبه 29 دی 1399 نظرات (0)

چه آثارى بر خودشناسى مترتب است كه آن را مطلوب مى‌سازد. خودشناسى براى چيست؟ به چه انگيزه‌اى بايد خودشناسى كرد؟ براى خودشناسى آثار مختلفى بيان شده است و انگيزه‌هاى گوناگونى خودشناسى را اقتضاء مى‌كند. يكى از عواملى كه خودشناسى را موجه مى‌سازد، متعلق اين شناخت است.

«خود» به عنوان چيزى كه در «خودشناسى» شناخته مى‌شود، محبوبترين چيز در نزد ماست. هر كس كه به خود علاقه دارد و علاقه به شناخت محبوب خويش است و «خود» محبوب همه انسانهاست، چرا كه هر انسانى خود را دوست دارد و طبيعى است كه خودشناسى امرى مطلوب باشد.

يكي از عوامل خودشناسي آشنايي با نقص‌هاي خود است، ترس و وحشت از اعتراف به نقايص خود باعث مي شود انسان بر واقعيت دروني خود پرده افكنده و نسبت به رفع آن نكوشد. اما با تلاش و صداقت مي توان به نقص هاي دروني آگاهي يافت و نسبت به رفع آنها كمر همت بست.

اميد به خودسازي و مداومت بر آن: اگر فردي از روي علاقه و ايمان به دنبال شناخت ضعف هاي خويش باشد، با نقص هاي روحي و اخلاقي خود آشنا مي شود.

اما گاه بعد از شروع به خود سازي از آنجا كه احساس موفقيت كامل نمي كند، احساس شكست و ياس كرده آنرا رها مي كند، اما با اميد به نتيجة موفقيت آميز بر تلاش خود مي‌افزايد و با تداوم بر رفع نقايص مي‌كوشد.

گاه شخصي كه گام در راه خودشناسي گذارده‌است پس از مدت زمان اندكي ممكن است دچار غرور شود و احساس كند كه به كمال لازم رسيده است، اين غرور كه به صورت فخرفروشي بر ديگران بروز مي كند، يكي از موانع خودشناسي است.

شخص، لازم است غرور بي جايي را كه بدان دچار شده كنار گذاشته و با حقايق آنچنان كه هست روبرو شود. بدين صورت مي تواند يكي از حجاب هاي رودرروي خود را بردارد و به شناخت خویش  به صورت درست دست يافته و آنگاه به خود سازي بپردازد.

امیرحسین سلطانی بازدید : 47 دوشنبه 29 دی 1399 نظرات (0)

باید به کاهش حواس پرتی در کودکان توجه کنید اگر فرزند شما دچار اختلال در تمرکز است ان احتمالا این ویژگی‌ها به نظرتان آشنا می‌آید. این گونه کودکان، در انجام تکالیف گوناگون، از جمله تکالیف مدرسه، با مشکل مواجه می‌شوند. آنها قادر به انجام کارهایی که از آنها خواسته می‌شود به طور کامل و دقیق، نیستند.

حتی اموری از قبیل تمیز کردن اتاقشان نیز برایشان مشکل است، البته این به معنای بی حالی و کسلی آنها نیست. اتفاقا برعکس، این گونه کودکان از انرژی فوق العاده‌ای برخوردارند.

یکی از دلایل حواس پرتی در کودکان همین انرژی خیلی زیاد است. تمرین‌های شناختی می‌توانند تغییرات دلخواه را در مغز و عملکرد آن ایجاد کنند. این نکته بدین معنا است که شما می‌توانید با تمرین و تلاش، علائم این مشکل را در فرزندتان کاهش دهید و به نزدیک شدن مغز او به حالت عادی کمک کنید.

آیا متوجه شده اید که فرزندتان نمی تواند مدت طولانی روی تکالیف درسی اش متمرکز بماند؟ آیا دایم لوازمش را گم می کند یا جا می گذارد و شما نگرانید که این نقص توجهش ناشی از بیش فعالی او باشد؟

روان شناسان و روان پزشکان برای تشخیص بیش فعالی، ضوابط و چارچوب خاصی دارند و تنها زمانی این تشخیص را مطرح می کنند که کودک تمام معیارهای مورد نیاز برای تشخیص این بیماری را داشته باشد.

یکی از مهم ترین معیارها برای تشخیص بیش فعالی، این است که فرد در اثر بیماری دچار اختلال در روابط اجتماعی، شغلی، تحصیلی و زندگی روزمره اش شود.

پس اگر شما فرزندی دارید که در این حیطه ها دچار اختلال بارزی نیست و فقط گاهی فراموشکار و سر به هواست، احتمالا مشکلش صرفا حواس پرتی است، نه بیش فعالی.

حالا این سوال مطرح می شود که برای کاهش میزان حواس پرتی و افزایش تمرکز کودک چه باید کرد؟ مطلب حاضر به این پرسش شما پاسخ می دهد.

منبع:

https://briefbook.ir/%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4-%d8%ad%d9%88%d8%a7%d8%b3-%d9%be%d8%b1%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%86/

تعداد صفحات : 16

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 179
  • بازدید ماه : 349
  • بازدید سال : 1,968
  • بازدید کلی : 12,364