loading...
توسعه فردی
امیرحسین سلطانی بازدید : 32 یکشنبه 03 اسفند 1399 نظرات (0)

هوش تجاری یا Business Intelligence که به طور مختصر به آن BI نیز گفته می شود یک فرآیند تکنولوژی محور برای تحلیل داده ها می باشد که به صاحبان کسب و کارها و مدیران سازمان ها اطلاعاتی جامع و عملی می دهد.

تصمیم گیری در کمترین زمان ممکن

یک پالایشگاه بزرگ را تصور کنید که چندین مدیر و کارشناس هوش تجاری دارد، با توجه به افزایش لحظه ای قیمت فرآورده های نفتی در دنیای امروز دغدغه اصلی این شرکت گرفتن تصمیمات درست در لحظه می باشد.

به عبارت دیگر در تجارت مدرن نیاز به پالایش و بررسی داده ها به صورت لحظه ای می باشد که این امر با استفاده از نرم افزار های هوش تجاری همانند : SAP, Oracle, IBM, SAS و Microsoft به سرعت قابل انجام هستند.

البته کارشناس هوش تجاری با استفاده از این ابزار و اپلیکیشن ها تنها می تواند در تصمیم گیری درست به شما کمک کند و اعمال نهایی آنها به اعضای هیئت مدیره و متخصصان آن سازمان بستگی دارد.

سود دهی بیشتر کسب و کار

هوش تجاری با در دست داشتن اطلاعات و داده های جامع از تمامی بخش های شرکت، راهکاری درست در اختیار مدیران آن کسب و کار می دهد.

به عبارتی دیگر مقوله هایی که از اهمیت بیشتری در پیشرفت آن شرکت برخوردار هستند را مشخص می کند. بدین ترتیب مدیران با کمک سیستم هوش تجاری می توانند نقاط ضعف و قوت خود را بهتر بشناسند و برای تقویت آن نقاط تمام تلاش خود را به کار گیرند که در نهایت منجر به سود دهی بیشتر کسب و کارشان خواهد شد.

منبع:

https://briefbook.ir/%d9%87%d9%88%d8%b4-%d8%aa%d8%ac%d8%a7%d8%b1%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

امیرحسین سلطانی بازدید : 83 یکشنبه 03 اسفند 1399 نظرات (0)

تحول سازمان ، فعاليت يا تلاشي است برنامه ريزي شده در سراسر سازمان که به وسيله مديريت عالي سازمان اداره شده و اثر بخشي و ‏سلامتي سازمان را از طريق برنامه هاي تغيير برنامه ريزي شده در فرايندهاي سازمان،با استفاده از علوم رفتاري افزايش مي دهد.

اهداف تحول سازمانی

تعیین اهداف و مقاصد روش، و چاره جویی و تفکر و تلاش‌های پیچیده تغییر و تحول به هدف گذاری دقیق نیاز دارد. هدف گذاری، نیازها و موقعیت‌های سازمان را روشن می‌کند و دقت و درستی پاسخ‌ها و واکنش‌های مدیران در برخورد با موقعیت‌ها را افزایش می‌دهد. مدیرانی که به تمام نیازمندی‌های ضروری آگاهی دارند.

در مدیریت تغییر و تحول سازمانی انعطاف پذیری بیشتری دارند اهداف را روشن و اتخاذ تصمیم درباره آنچه را که باید بشود هدایت و راهنمایی می‌نمایند. برنامه ریزی در دست‌یابی به اهداف ویژه، زمان و کوشش را به کم‌ترین حد خود می‌رساند.

تمام سازمان‌ها برای دست‌یابی به دو هدف یعنی، بقا و توسعه، به تغییر و تحول در ساختار، فناوری، نیروی انسانی و وظایف خود اقدام می‌کنند.

اگر سازمانی بخواهد در این محیط پیچیده و ناپایدار باقی بماند و همچنین علاوه بر بقا در این محیط رقابتی رشد و توسعه در جنبه‌های مختلف داشته باشد ضرورت دارد که نسبت به تغییر و تحول سازمانی حساسیت بیشتری نشان دهد.

افزایش بهره روی و اثربخشی، کاهش هزینه‌ها، دست‌یابی به موقعیت مطمئن برای برنامه ریزی و تصمیم گیری، افزایش قدرت پیش بینی و تنوع بخشیدن به تعدد و تنوع محصولات و خدمات از دیگر اهداف تحول سازمانی می‌باشد.

منبع:

https://briefbook.ir/%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%aa%d8%ad%d9%88%d9%84-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c/

امیرحسین سلطانی بازدید : 37 شنبه 02 اسفند 1399 نظرات (0)

مدیریت درآمد به تولید حداکثر درآمد یا سود از تعداد خاصی از یک نو کالا با در نظر گرفتن رفتار مشتریان گفته می‌شود. کاربرد این تکنیک بیشتر در کالاهای فاسد شدنی یا با تاریخ مصرف می‌باشد.

 

برای مطالعه مقاله مدیریت درآمد وارد سایت بریفبوک شوید.

این تکنیک در فروش بلیت هواپیما یا مدیریت اتاقهای هتلها کاربرد فراوان دارد. به عنوان مثال صندلیهای یک هواپیما بعد از پرواز بی‌ارزش می‌باشد و مسولیت مدیر درآمد تلاش برای فروش بلیت قبل از پرواز است.

مخارج اضافی را کاهش دهید.

کاهش مخارج و حذف هزینه‌های غیر ضروری در مدیریت درآمد و هزینه شما، حکم سوپاپ اطمینان را دارد. شما با این کار زندگی در حال انفجار خود را نجات خواهید داد.

به طور مثال شما می‌توانید به جای پرداخت هزینه بالای بنزین و استهلاک خودرو از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس استفاده کنید.

خریدهای خود را به صورت حساب شده انجام دهید و بین خرید های ضروری و غیرضروری، مورد اول را انتخاب کنید. از هزینه‌های تفریحی خود کم کنید. اگر صاحب خانه نیستید، خانه‌ای کوچکتر و یا متناسب با درآمد خود اجاره کنید.

درآمد خود را افزایش دهید.

استعدادها و علاقه‌های خود را به پول تبدیل کنید. خودتان را آموزش بدهید. از دوستان موفق خود و مربیان و کتاب‌های کسب و کار کمک بگیرید.

دنبال کارهای بهتر بگردید و دوباره پس از یافتن محل درآمد جدید، مراحل اول تا سوم را تکرار نمایید. 8 کاری که باید برای افزایش درآمد در شغل فعلی تان انجام دهید را مد نظر داشته باشید.

چهارده شیوه ثروتمندان موفق برای مدیریت درآمد

یکی از راه های مدیریت درآمد الگوگیری از انسان‌های ثروتمند موفق است. علت این امر، موفقیت این افراد در مدیریت درآمد خودشان است. آنها بر خلاف برخی ثروتمندان ناموفق که با ارث و یا شانس و یا هر راه دیگری تصادفی به ثروت رسیده‌اند متفاوت هستند و روز به روز ثروتمندتر می‌شوند.

منبع:

https://briefbook.ir/%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af/

امیرحسین سلطانی بازدید : 36 سه شنبه 28 بهمن 1399 نظرات (0)

اگر در مدیریت پروژه چابک تازه‌کار باشید، ممکن است این روش در ابتدا برایتان یک سیستم پیچیده و دشوار برای مدیریت به نظر برسد.

اما، چه متوجه آن شوید چه نشوید، در حال حاضر هم بسیاری از کارهایی را که به رویکرد چابک نیاز دارد، انجام می‌دهید. به این صورت که با وقوع چند تغییر سریع، به دنبال چرخه‌های توسعه کوتاه‌تر و عرضه محصولات کوچک‌تر و مکرر هستید.

در پروژه‌های های چابک آیتم یا بخش‌هایی به اسم اسپرینت Sprint یا تکرار Iteration داریم که بخش‌های کوچک منطقی از کارها‌ست.

جلسات استندآپ (Stand-up meetings)

جلسات استندآپ روزانه که مدت آن معمولا زیر 10 دقیقه است و به آن «جلسات روزانه اسکرام» نیز می‌گویند، یک روش عالی برای اطمینان از این است که همه از تمام موضوعات مربوط به پروژه آگاه و مدیریت چابک در مسیر درستی هستند.

این تعاملات روزمره به این دلیل با عنوان «استندآپ» شناخته می‌شوند که شرکت‌کنندگان باید در آن بایستند و کمک کنند که جلسات بصورت کوتاه و با پرداختن به موضوع هدف اصلی، برگزار شوند.

تخته چابک (Agile board)

استفاده از یک تخته چابک در مدیریت چابک به تیم شما کمک می‌کند که پیشرفت پروژه را دنبال کنند. این تخته می‌تواند یک تخته سفید ساده با یادداشت‌های روی آن باشد و یا عملکردی در نرم‌افزار مدیریت پروژه شما.

منبع:

https://briefbook.ir/%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%da%86%d8%a7%d8%a8%da%a9-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

امیرحسین سلطانی بازدید : 45 دوشنبه 27 بهمن 1399 نظرات (0)

تعمق یک روش بسیار قدرتمند برای کمک به رسیدن به یک ذهن قدرتمند و فعال است. علم ثابت کرده است که تعمق مزیت های بسیاری از جمله کاهش استرس، ایجاد خلاقیت، فعالسازی ضمیر ناخوداگاه و تقویت قدرت ذهنی دارد و به ما برای جذب بهتر انچه در زندگی می خواهیم، اجازه می دهد.

افراد مشهور موفق، مانند اپرا وینفری، جان آسارف، جک کانفیلد، استیو جابز، دکتر جو ویتال و آریانا هافینگتون از طرفداران انجام تعمق هستند. در واقع اکثر این افراد موفق، دیگران را به تمرین تعمق تشویق می کنند و آن را بخشی از زندگی روزمره خود می دانند.

اساسا، پنج دسته مهم از امواج مغزی در سر ما وجود دارد، که هرکدام در هماهنگی با فعالیت های فیزیکی و الگوهای فکری ما هستند.

تنفس خود را پیگیری کنید. به دم و بازدمتان توجه کنید، فرآیند را احساس کنید و در سکوت در ذهنتان تکرار کنید، “دم ، بازدم”. توجه داشته باشید که هر وقت تنفستان آهسته تر شود، ذهن شما آرام خواه شد.

هرگاه اندیشه های دیگر و یا حواسپرتی وجود داشت، به آرامی افکارتان را به روند تنفستان برگردانید. این را هر روز چند دقیق انجام دهید و شما خواهید دید که تعمق چگونه در حال تغییر زندگی و سبب فعال سازی ضمیر ناخودآگاه است.

تجسم

تمرین دوم برای فعال کردن ضمیر ناخودآگاه خود تجسم نامیده می شود. این یکی از ساده ترین تکنیک هایی است که هرکسی می تواند برای تفویت ضمیر ناخودآگاه خود استفاده کند.

آیا می دانید که این تکنیک جدید نیست، که بسیاری از ورزشکاران حرفه ای و المپیک از سال ها قبل از آن استفاده می کردند؟

آنها تصور می کنند که آنها شوت عالی انجام میدهند یا در بهترین حالت برای انجام مسابقات عمل می کنند. آنها این تجسم را هر روز در سر خود انجام می دهند. و درنهایت، ذهن آنها همان کاری را که تجسم می کرده است انجام می دهد و نتیجه مطلوبی را به ارمغان می آورد.

منبع:

https://briefbook.ir/%d9%81%d8%b9%d8%a7%d9%84-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b6%d9%85%db%8c%d8%b1-%d9%86%d8%a7%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%a2%da%af%d8%a7%d9%87/

امیرحسین سلطانی بازدید : 40 شنبه 25 بهمن 1399 نظرات (0)

تبلیغات خلاقانه روح تبلیغات و برندسازی است. تبلیغات خلاقانه همان چیزی است که پیام هایی راجع به محصولات و خدمات به مشتریان می دهد.

برای مطالعه مقاله تبلیغات خلاقانه کلیک کنید.

اگر خلاقیت در تبلیغات وجود نداشت ممکن بود این حجم بالای تبلیغات برای مشتریان هدف خسته کننده بوده یا کم اهمیت جلوه کند. تبلیغ کنندگان اغلب برای طراحی و توسعه تبلیغات خلاقانه ، به آژانس های دیجیتال مراجعه می کنند.

ابعاد ایده‌های خلاقانه در تبلیغات

انعطاف‌پذیری: یک تبلیغ وقتی که به طوری روان و سلیس، محصول را به طیف متنوعی از کاربردها و ایده‌ها پیوند می‌زند، امتیاز بالایی در انعطاف پذیری خواهد گرفت.

جزییات: بسیاری از تبلیغات خلاقانه حاوی جزییاتی غیر منتظره، یا بسط ایده‌های ساده هستند به طوری که تودرتو و پیچیده می‌شوند.

یک مثال خوب در این بعد، تبلیغ ماست میوه‌ای Ehrman (یکی از برندهای پیشرو در کشور آلمان) است. در این تبلیغ، فردی پس ازخوردن ماست توت فرنگی لبش را می‌لیسد، در حالی که زبانش شبیه توت فرنگی شده است.

به عنوان مثال، یک تبلیغ که برای آدامس‌های Wrigley’s 5 است، مردی شناور در فضای بین گوی‌های فلزی را نشان می‌دهد تا احساس ناشی از جویدن این آدامس‌ها را به تصویر بکشد:

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%ae%d9%84%d8%a7%d9%82%d8%a7%d9%86%d9%87/

امیرحسین سلطانی بازدید : 45 شنبه 25 بهمن 1399 نظرات (0)

ذهن آگاهی؛ آگاه بودن از افکار، رفتار، هیجانات و … و یا حتی شاید به بهترین نحو تمرکز نمودن روی مسائلی که قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم و یا به آن توجه نماییم .

برای مطالعه مقاله تمرین ذهن اگاهی گسیلده کلیک کنید.

کجا میتوانم ذهن آگاهی را امتحان کنم؟

در درمان … درمانهـای مختلـف مبتنـی بـر سـند و شـواهد از تکنیکهـای ذهـن آگاهـی اسـتفاده میکننـد از قبیل درمـان شـناختی ـ رفتاری و درمـان رفتـاری دیالکتیـک. دو رویکـرد نیـز وجـود دارد کـه روی ذهـن آگاهـی متمرکز میشـود.

کاهش اسـترس مبتنـی بر ذهن آگاهـی یـا )MBSR )کـه از تکنیکهـای ذهـن آگاهـی برای کمک بـه افراد جهت مقابله با اسـترس یا درد اسـتفاده میکنـد و درمان شـناختی مبتنـی بـر ذهـن آگاهی یـا )MBCT )کـه از تکنیکهـای ذهن آگاهـی در کنار درمان شـناختی اسـتفاده میکنـد.

درمان شـناختی مبتنـی بـر ذهـن آگاهی به افراد با سـابقه افسـردگی کمـک میکند که از عـود مجدد بیماریشـان جلوگیری شـود. هر دو روش میتواننـد بـه بهبـود کیفیـت زندگـی افـراد از طریق بهبود نشـانههای مربوط بـه اختالالتی از قبیـل فیبرومیالژیا )سـندرم درد اسـکلتی ـ عضالنـی مزمـن( و سـندرم روده تحریک پذیـر کمک کنند.

آیا ذهن آگاهی همان مراقبه تمرکزی شرقی است؟

البته نمی‌توان انکار کرد که ذهن آگاهی از شرق نشات گرفته است. اما امروزه در غرب جایگاه ویژه‌ای یافته است.

برای مثال پروفسور جان کابات زین برنامه‌ای تحت عنوان ” کاهش استرس بر مبنای ذهن آگاهی ” یا MBSR را در غرب توسعه داده که یکی از شیوه‌های طب مکمل بوده و در حال حاظر در بیش از ۲۰۰ بیمارستان امریکایی ارایه شده و موضوع بسیاری از پژوهش‌های دانشگاهی در طب مکمل و جایگزین است.

این رویکرد در بعضی از روش‌های روان درمانی جدید به خصوص برای ترک اعتیاد و رفع استرس و وسواس ذهنی و افزایش تمرکز در دانشجویان و آرام سازی بیماران مصیبت زده استفاده می‌شود که می‌توان از جمله به «شناخت درمانی بر مبنای ذهن آگاهی اشاره کرد که جزو موضوعات داغ روان درمانی مدرن است.


منبع:

https://briefbook.ir/%d8%aa%d9%85%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b0%d9%87%d9%86-%d8%a7%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c-%da%af%d8%b3%db%8c%d9%84%d8%af%d9%87/

امیرحسین سلطانی بازدید : 32 جمعه 24 بهمن 1399 نظرات (0)

طوفان ذهنی می‌تواند به مغزتان نیرویی که برای انجام کار لازم دارد را بدهد. یک تمرین دست‌گرمی عالی قبل از شروع هر فعالیت اصلی مانند نوشتن یک مقاله یا مطالعه برای یک امتحان. در بسیاری از اوقات طوفان ذهنی موجب تقویت حافظه شما می‌شود.

• اگر شما در حال نوشتن یک مقاله هستید، پیش از آنکه وارد نوشتن جزئیات و جملات شوید درباره‌ی آنچه می‌خواهید در مقاله‌ی خود کشف کنید طوفان ذهنی کنید. لازم نیست هرچه به ذهنتان رسید را در مقاله به کار ببرید بلکه خود عمل طوفان ذهنی به جهش ذهنی شما کمک می‌کند.

استرس را کم کنید

استرس مزمن موجب آسیب سلول‌های مغزی و قسمت هیپوکامپوس که مسئول بازیابی خاطرات قدیمی و ثبت خاطرات جدید است می‌شود. ازآنجاکه در هیچ‌کدام از مراحل زندگی نمی‌توان از شر استرس به‌طور کامل خلاص شد مدیریت مؤثر استرس مهارتی ضروری در زندگی است.

• بازهم یادآوری می‌کنیم مراقبه راهکاری کلیدی برای مدیریت استرس است. حتی اگر روزی فقط 5 تا 10 دقیقه از وقت خود را به این کار اختصاص دهید بازهم به مغز خود کمک بزرگی کرده‌اید.

• تنفس عمیق با کاهش فوری استرس و تسکین اضطراب راه دیگری برای مدیریت استرس است.

چیزهای تازه یاد بگیرید

یادگیری یک‌چیز تازه درست مانند تمرینات بدنی که باعث قدرتمند شدن عضلات می‌شود حافظه را تقویت می‌کند. اگر شما فقط به چیزهایی که تا الآن یاد گرفته‌اید بچسبید مغزتان نمی‌تواند رشد و توسعه پیدا کند.

• یادگیری یک زبان جدید قسمت‌های مختلفی از مغز را تحریک می‌کند و به مغز کمک می‌کند مسیرهای عصبی تازه ایجاد کند. زبان‌آموزی تلاش ذهنی می‌طلبد و پایه‌ی دانش شما را گسترده می‌کند.

• یادگرفتن هر کار جدیدی مانند آشپزی، بافتنی، ساز زدن یا شعبده‌بازی که از یادگیری‌اش لذت ببرید باعث می‌شود مغزتان شادتر و سالم‌تر بماند.

• لذت بردن بخش مهمی از یادگیری است و سلامت مغز و تقویت عملکرد حافظه را موجب می‌شود. هر چه بیشتر از کاری که انجام می‌دهید لذت ببرید احتمال اینکه درگیر آن شوید و به یادگیری‌اش ادامه دهید بیشتر می‌شود.

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%aa%d9%82%d9%88%db%8c%d8%aa-%d8%b3%d8%b1%db%8c%d8%b9-%d8%ad%d8%a7%d9%81%d8%b8%d9%87/

امیرحسین سلطانی بازدید : 63 جمعه 24 بهمن 1399 نظرات (0)

این سلول ها،بر قدرت حافظه تاثیر شگفت انگیزی دارند و سلول های اطرافشان را هم قویتر میکنند تا در برابر اثرات افزایش سن،مقاوم تر شوند. برای افزایش ضریب هوشی لازم نیست کار سخت و عجیبی انجام بدهید، چندین روش ساده برای افزایش هوش وجود دارد که واقعا تاثیرگذار است و کمک شایانی به شما می کنند.

حداقل اتفاقی که می‌افتد این است که می‌توانید عملکرد مغزتان را افزایش بدهید و استراتژی‌هایی را یاد بگیرید که توانایی شما را برای فرا گرفتن، به خاطر سپردن و بهره وری از دانش و اطلاعات‌تان بهبود ببخشد.

از تمام حس‌های‌تان استفاده کنید

دانشمندان دریافته‌اند مغز انسان با کمک تمام حواس (multi-sensory)، بهترین قدرت یادگیری را دارد. یچه‌ها و بزرگسالان زمانی که با استفاده از حس بینایی، شنوایی، بویایی، لامسه و حتی چشایی خود چیزی را یاد می‌گیرند، بیشترین بهره را از توانایی خود می‌برند.

مثلا کودکی که در حال فراگرفتن کلمه‌ی «بدون وزن» به صورت کلامی است، این اطلاعات را فقط از طریق شنیداری دریافت می‌کند. اما اگر به او فیلمی را نشان بدهد که یک سفینه در فضا معلق است و کلمه‌ی «بدون وزن» را بگویید، او تجربه‌ای دو جانبه از این کلمه خواهد داشت: هم این کلمه را می‌شنود و هم آن را می‌بیند.

این موضوع شامل حال بزرگسالان نیز می‌شود. اگر اطلاعاتی هست که سعی در یادگیری آن دارید، از راههای گوناگونی می‌توانید با درگیر کردن حس‌های‌تان آن را بهتر فرا بگیرید سبب افزایش ضریب هوشی شوید..

بیشتر از آنتی اکسیدان‌ها مصرف کنید

آنتی اکسیدان‌ها از تمام سلول‌های‌تان محافظت می‌کنند که شامل سلول‌های مغز هم می‌شود. برخی از غذاها، بیشترین آنتی اکسیدان‌ها را دارند مانند بلو بری، آلو، کشمش، بلک بری، سیر، کلم، کرن بری، توت فرنگی، اسفناج و رسپ بری.

بالا بردن قدرت مغز، به شما این امکان را می‌دهد که کیفیت زندگی خود را بالا ببرید. از تکینک‌های گفته شده استفاده کنید تا ضریب هوشی‌تان را بالا برده و عملکرد مغزتان را بهبود بدهید، توانایی یادگیری‌تان را افزایش داده و با تمام پتانسیل IQ خود زندگی کنید.

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b6%d8%b1%db%8c%d8%a8-%d9%87%d9%88%d8%b4%db%8c/

امیرحسین سلطانی بازدید : 32 جمعه 24 بهمن 1399 نظرات (0)

براي درك تفكر خلاق، ابتدا مروري بر تعريف تفكر مي‌نماييم.از يك ديدگاه، تفكر، عملي ذهني است و زماني مطرح مي گردد كه انسان با مسئله اي مواجه است و خواستار حل آن است. در اين هنگام در ذهن، تلاشي براي حل مسئله آغاز مي گردد كه اين تلاش ذهني را، تفكر مي نامند.

فعاليت براي حل مسئله، از مراحلي تشكيل شده است كه از تعريف مسئله به طور شفاف، روشن و ملموس، آغاز مي گردد و با پيدا كردن راه حل هايي براي حل مسئله ادامه مي يابد و با به كارگيريِ عملي بهترين راه حل و يافتن جواب نهايي به پايان مي رسد.

شرایط ابراز تفکر خلاق

تفکر خلاق به عنوان یکی از مهارت‌های زندگی، قابلیت پرورش و بهبود دارد. اما برای این امر باید شرایط لازم فراهم شود تا فرد بتواند این توانایی را در خود پرورش دهد. تفکر خلاق در شرایط زیر بهتر رشد می‌کند:

آزادی در ابراز عقاید

در شرایط و موقعیت‌هایی که افراد می‌توانند بدون ترس و اضطراب عقاید خود را آزادانه بیان کنند، خلاقیت بیشتر رشد می‌یابد. برای مثال آزادی در خانواده یکی از شروط پرورش خلاقیت در کودکان است.

اعتماد داشتن به دانش و مهارت‌های شخصی

هنگامی که فرد به خود و توانایی‌هایش اعتماد داشته باشد، می‌تواند با تکیه بر آن‌ها چیزهای منحصر به فردی بیافریند. بدون این اعتماد، فرد جرات امتحان راه‌حل های جدید را پیدا نخواهد کرد. در واقع تفکر خلاق نیاز به جرات مندی دارد.

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%aa%d9%81%da%a9%d8%b1-%d8%ae%d9%84%d8%a7%d9%82-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

تعداد صفحات : 16

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 182
  • بازدید ماه : 352
  • بازدید سال : 1,971
  • بازدید کلی : 12,367