loading...
توسعه فردی
امیرحسین سلطانی بازدید : 57 سه شنبه 21 بهمن 1399 نظرات (0)

حتماً در گذشته برای شما هم پیش آمده که ایمیلی از یک فرد یا کمپانی ناشناس در Inbox خود مشاهده کنید و در ذهنتان از خود بپرسید که این فرد کیست، محتوای ایمیلش چیست و چرا برای شما این ایمیل را ارسال کرده است؟

برای مطالعه مقاله ایمیل مارکتینگ وارد سایت بریفبوک شوید.

اگر هنوز هم جواب این سؤالات را پیدا نکرده‌اید، پس نمی‌دانید ایمیل مارکتینگ چیست و باید بگویم که آدرس ایمیل شما به منظور بازاریابی ایمیلی مورد استفاده قرار گرفته است.

اکثر ایمیل‌های ناشناس و اسپمی (Spam) که همه ما دریافت می‌کنیم (که حاوی پیشنهادات مختلف روی این کالا و آن خدمت هستند) نمونه‌های خوبی از ایمیل مارکتینگ به بدترین شیوه محسوب می‌شوند؛ به رگبار بستن مخاطب با ایمیل بدون ذره‌ای تفکر.

از آنجایی که ارسال ایمیل هزینه چندانی در بر ندارد، صاحب کسب و کار مبلغ اندکی صرف خرید یک یا چند لیست ایمیل کرده و شروع به ارسال ایمیل‌های اسپم می‌نماید: “محصول جالب را فقط به قیمت فلان ریال خانه ببرید!”.

گاهی حتی همین ایمیل را به دفعات به افراد نگون بخت موجود در لیست ایمیل خریداری شده می‌فرستد! نتیجه این رویه، چیزی جز اذیت و آزار افراد و خدشه دار شدن شهرت ایمیل مارکتینگ نیست.

در این مقاله و فصل‌های بعدی آن (فکر کردید همین یک فصل را می‌خوانید؟ زهی خیال باطل!) قصد دارم از Email Marketing اعاده حیثیت کرده و حق مطلب را در مورد این ابزار خوب ارتباطی/تبلیغاتی ادا کنم، به طوری که خوانندگان این مقالات در انتهای مطالعه خواهند دانست که ایمیل مارکتینگ چیست.

چرا برای یک کسب و کار مهم است، چه وقت و چرا سراغ بازاریابی ایمیلی بروند، چه کسانی را هدف Email Marketing خود قرار دهند، چگونه یک کمپین بازاریابی ایمیلی راه بیندازند و از همه مهمتر، با ابزارهای روز ایمیل مارکتینگ دنیا به منظور اتوماسیون ایمیل و تحلیل نتایج کمپین‌ها آشنا خواهید شد.

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%a7%db%8c%d9%85%db%8c%d9%84-%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%aa%db%8c%d9%86%da%af/

امیرحسین سلطانی بازدید : 31 سه شنبه 21 بهمن 1399 نظرات (0)

 

هوش عاطفی، هوش احساسی یا هوش هیجانی (به انگلیسی: Emotional intelligence | EI) شامل شناخت و کنترل عواطف و هیجان‌های خود و دیگران است.

برای مطالعه بیشتر در زمینه هوش هیجانی کلیک کنید.

به عبارت دیگر، شخصی که EI بالایی دارد، سه مؤلفهٔ هیجان‌ها را به‌طور موفقیت آمیزی با یکدیگر تلفیق می‌کند: مؤلفهٔ شناختی، مؤلفهٔ فیزیولوژیکی و مؤلفهٔ رفتاری.

متونِ علم مدیریت بر این باورند که رهبران و مدیران، با هوش‌های هیجانیِ بالاتر، توان بیشتری برای هدایتِ سازمانِ تحت کنترل‌شان دارند.

هوش هیجانی، از آخرین مباحث متخصصین در خصوص درک تمایز بین منطق و هیجان بوده و برخلاف مباحث اولیه در این جا، فکر و هیجان به عنوان موضوعاتی برای سازگاری و هوشمندی تلقی شده‌است.

به علاوه، شبیه سایر مباحث مطرح در خصوص ماهیت انسان، هوش هیجانی نیز دستخوش دو نوع بحث و گفتگوی علمی و عوام پسند گردیده‌ است.

اصطلاح هوش عاطفی برای اولین بار در دهه ۱۹۹۰ توسط دو روان‌شناس به نام‌های جان مایر و پیتر سالووی مطرح شد.

آنان اظهار داشتند، کسانی که از هوش هیجانی برخوردارند، می‌توانند عواطف خود و دیگران را کنترل کرده، بین پیامدهای مثبت و منفی عواطف تمایز گذارند و از اطلاعات عاطفی برای راهنمایی فرایند اندیشه و اقدامات شخصی استفاده کنند.

دانیل گلمن صاحب نظر علوم رفتاری و نویسنده کتاب «کار کردن به وسیله هوش هیجانی» اولین کسی بود که این مفهوم را وارد عرصه سازمان نمود.

منبع:

https://briefbook.ir/%d9%87%d9%88%d8%b4-%d9%87%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

امیرحسین سلطانی بازدید : 46 یکشنبه 19 بهمن 1399 نظرات (0)

منشا اصلی آرامش در درون انسان‌ها قرار دارد و در واقع یک حس درونی است. هرچند عوامل محیطی و بیرونی هم تاثیر گذار هستند. آرامش یعنی لذت بردن از زندگی، امیدوار بودن به آینده، برآورده شدن نیازهای اجتماعی‌، امنیت و حمایت اجتماعی.

▪ به نیازهایتان اهمیت دهید

همیشه به فکر راضی و خوشحال کردن دیگران بودن کافی نیست، کمی هم به فکر نیازهای معقول و مقبول خود باشید. این دلیل بر خودخواهی نیست.

به نقطه نظرات دیگران گوش دهید

این را بدانید که این گونه برخورد با مسائل حتما با موفقیت توام خواهد بود. اگر رک بودن شما را به وحشت می اندازد ابتدا از مسائل کوچک شروع کنید و بعد به مسائل بزرگتر بپردازید تا بدین وسیله گستره آرامش خود را افزایش دهید.

▪ از کار خود لذت ببرید

اگر همواره در حال مسامحه و طفره رفتن از انجام کاری هستید و یا احساس می کنید برای انجام کاری تحت فشار هستید، علامت این است که از کاری که انجام می دهید لذت نمی برید.

واقعیت امر این است که شما به هر حال ناچارید این کار را انجام دهید، پس روی جنبه های لذت بخش آن تمرکز کنید؛ مثلا حس خوبی که به نظم درآوردن امور می دهد و یا مورد تقدیر و ستایش قرار گرفتن از بابت رسیدن به نتایج مطلوب تکیه کنید.

سختگیری و جدی بودن زیاد سبب می شود فرصتها را از دست بدهید و تاکید برای اجرای آن برنامه انرژی خود را بیهوده تلف کنید در مواقعی که لازم می دانید روش و تاکتیک خود را تغییر دهید تا در کارهایتان موفق تر و در رسیدن به اهدافتان خلاق تر شوید و احساس ارامش کنید.

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%a7%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%b3-%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%b4/

امیرحسین سلطانی بازدید : 45 یکشنبه 19 بهمن 1399 نظرات (0)

هوش و حافظه یکی از عملکردهای شناختی مغز است که برای انجام امور روزمره، یادگیری و ادامه حیات بسیار ضروری و لازم است؛ در این مطلب به چند راهکار تقویت حافظه در طب سنتی اشاره شده است.

اما طب سنتی علل اولیه و اصلی اختلال در عملکرد حافظه را “سردی مغز” معرفی می‌کند؛ در واقع باید گفت به‌طور کلی افزایش سردی و تری یا سردی و خشکی در بدن از علتهای مهم اختلال حافظه است.

لذا نخستین قدم در بهبود عملکرد حافظه، پرهیزهای غذایی درست و صحیح است برای مثال عدم مصرف سردیجات و به‌خصوص ترشی در شب‌ می‌تواند بسیار مفید و مؤثر واقع شود.

هوش و حافظه یکی از عملکردهای شناختی مغز است که برای انجام امور روزمره، یادگیری و ادامه حیات بسیار ضروری و لازم است؛ در این مطلب به چند راهکار تقویت حافظه اشاره شده است.

حافظه انواع مختلفی دارد مانند حافظه کوتاه‌مدت، حافظه بلندمدت، حافظه شنیداری، حافظه دیداری و همین‌طور حافظه ترس. در زمان‌های گذشته اطبا معتقد بودند مغز جایگاه قوای نفسانی است و حافظه هم جزئی از آن به‌حساب می‌آید.

تقویت‌کننده‌های حافظه

احتمالاً نام “کندر” را که آشناترین تقویت‌کننده حافظه در طب سنتی محسوب می‌شود شنیده‌اید؛ کندر با تقویت نورون‌های مغزی و تشکیل دندریت‌ها و آکسون‌ها به تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر کمک می‌کند،
در واقع می‌توان گفت کندر دارای موادی است که به حفظ و نگهداری حافظه کمک می‌کند.

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%aa%d9%82%d9%88%db%8c%d8%aa-%d8%ad%d8%a7%d9%81%d8%b8%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%b7%d8%a8-%d8%b3%d9%86%d8%aa%db%8c/

امیرحسین سلطانی بازدید : 46 یکشنبه 19 بهمن 1399 نظرات (0)

 

انتقاد سازنده می‌تواند باعث رشد و بهبود رفتار فرد شود. توجه داشته باشید که انتقاد سازنده لحنی مثبت دارد و بر اهدافی واضح و دست یافتنی متمرکز است. در این مقاله با ویژگی‌ها و نحوه پیشنهاد انتقاد سازنده بیشتر آشنا خواهیم شد. 

به یاد داشته باشید که در انتقاد سازنده باید به وقار و شأن طرف مقابل احترام بگذارید. انتقاد سازنده با انتقاد مخرب فرق دارد. انتقاد سازنده باید عملی و کاربردی باشد.

چگونه انتقادی سازنده کنیم؟

خودتان را خسته نکنید

قبل از اینکه شروع کنید به انتقاد کردن،‌ اول مطمئن شوید که آنچه می‌خواهید مورد انتقاد قرار بدهید، واقعا غلط بوده و مستحق انتقاد است. بعدش مطمئن شوید رفتار آن‌ شخصی را که می‌خواهید مورد انتقاد قرار بدهید، درست ارزیابی کرده‌اید.

اگر طرف مقابل‌ را خوب می‌شناسید و مطمئن‌اید که انتقادهایتان هیچ تاثیری روی او نخواهد داشت، از خیر انتقاد بگذارید و خودتان را خسته نکنید. اگر مطمئن‌اید که طرف مقابل، توان تغییر دادن آن خصوصیتی را که مورد انتقاد شماست ندارد، باز هم معقول نیست از او انتقاد کنید.

برای انتقاد سازنده فقط یک دلیل موجه داریم و بس: شما و طرف مقابل‌ می‌خواهید به نتیجه بهتری دست پیدا کنید و مطمئن‌اید که این کار، شدنی است. نکته در این جاست که فرد مقابل باید با انتقاد شما رفتار و عملکردش بهتر شود و واقعا پیشرفت کند.

بزنید به هدف

دقیقا به هدف بزنید و بگویید که مشخصا کدام قسمت از رفتار یا گفتار طرف مقابل‌تان مورد انتقاد شماست و انتظارش را نداشته‌اید.

منظورتان را البته در لفافه هم می توانید بفهمانید اما اگر این کار را به دقت انجام ندهید، ممکن است تمام تلاش‌تان به باد برود. در پایان انتقاد باید مطمئن شوید که طرف مقابل‌تان دقیقا فهمیده است دلیل و انگیزه اصلی انتقاد شما از او چیست. این نکته مهمی است.

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%a7%d9%86%d8%aa%d9%82%d8%a7%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d9%87/

امیرحسین سلطانی بازدید : 33 پنجشنبه 16 بهمن 1399 نظرات (0)

 

مدیریت زمان مهارتی است که به شما کمک میکند تمام کارهای خود را سر وقت و به موقع انجام دهید و هیچ گاه دچار کمبود زمان نشوید.

کم کردن وقفه هنگام کار از اصول مدیریت زمان

در زندگی چیزهای بازدارنده را بشناسید و آن ها را کاهش دهید اما شاید نتوانید از این موارد بکاهید ولی حتما می توانید روش درست برخورد و مواجهه با آن ها را بدانیم و تغییرشان دهیم.

برای مثال اگر یکی از دوستانتان کاری را در حین انجام پروژه مهم کاریتان به شما داد ابتدا باید پروژه ای را که شروع کرده اید، تمام کنید و سپس کار جدید را شروع کنید.

اما در برخی از مواقع شرایط به گونه دیگری است برای مثال اگرکارفرمای از شما انجام کاری را درخواست کرد اولویت کاری شما کار رئیستان خواهد بود. صرف وقت بیشتر با مدیریت زمان در هر شغلی ، چه اداری ، چه آزاد سبب تمرکز بیشتر در وظایف کاری وکسب نتیجه ی بهتر می شود.

یک برنامه روزمره تنظیم کنیم.

یک برنامه روزمره برای خودتان درست کنید. برای مثال فکر کنید صبح که بیدار شدید کار شماره یک را بکنید ( مثلا ایمیل چک کردن ) و سپس کار شما دو را بکنید ( مثلا رفتن به بانک برای امور مالی ) و … در آخر هم یک برنامه جمع‌بندی داشته باشید

در مواقع پیدایش بحران‌های زمانی اگر بتوانید هر چه بیشتر به برنامه روزمره خود وفادار بمانید، کمتر دچار مشکل می‌شوید. حالا شما کم‌کم به یک مدیر زمان موفق تبدیل می‌شوید.

منبع:

https://briefbook.ir/%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86/

امیرحسین سلطانی بازدید : 35 پنجشنبه 16 بهمن 1399 نظرات (0)

اگر شما هم کارمند، دانش‌آموز یا دانشجو باشید، احتمالاً بخش نسبتاً زیادی از روز را صرف رفت‌وآمد به محل کار، مدرسه یا دانشگاه می‌کنید. در برنامه‌ریزی روزانه‌تان زمان کافی برای رفت‌وآمدها اختصاص دهید.

کارها را در بخش‌های زمانی طولانی‌تری سازمان‌دهی کنید

ممکن است برای انجام کارها زمان بسیار کمی را در نظر بگیرید؛ اما بهتر است بازه زمانی طولانی‌تری را به آن اختصاص دهید تا زمانی که کارها روی غلتک بیافتد و مطمئن شوید در بازه زمانی اختصاص شده در برنامه ریزی روزانه خود انجام خواهد شد.

برنامه زمانی انعطاف‌پذیری داشته باشید

پیش‌بینی زمان دقیق انجام هر کار بسیار دشوار است. پس باید زمان‌های میانی را برای تأخیرهای غیرمنتظره در نظر بگیرید. البته نباید زمان استراحت خود را به عنوان زمان میانی در نظر بگیرید و به آن به چشم یک‌چیز غیرضروری نگاه نکنید.

برنامه‌ریزی خود را چاپ کنید

بهتر است برنامه خود را در چند نسخه چاپ کنید و مثلاً یکی روی یخچال، یکی را در اتاق‌خواب و یکی را نیز در حمام قرار دهید. زیر کارهای مهم خط بکشید تا بیشتر به چشم بیایند.

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b1%db%8c%d8%b2%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%b2%d8%a7%d9%86%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

امیرحسین سلطانی بازدید : 53 شنبه 11 بهمن 1399 نظرات (0)

به تمامی تبلیغاتی که در فضای اینترنت و وب انجام میشود تبلیغات اینترنتی میگویند که ما متناسب با شرایطمون بهترین راه های تبلیغات اینترنتی رو انتخاب میکنیم.

برای مطالعه بیشتر در زمینه بهترین راه های تبلیغات اینترنتی وارد سایت بریفبوک شوید.

این نوع از تبلیغات برای افراد و کسب و کارهای مختلف جذابیت زیادی دارد. چرا که علاوه بر تنوع نسبت به روشهای تبلیغاتی سنتی از قیمت ارزانتری برخوردار است.

تبلیغات فیکس – چسبنده – گربه ماهی (cat fish)

نوعی آگهی تبلیغاتی با قدرت برند سازی و اثر گذاری بالا می باشد که در بالا یا پایین پنجره مرورگر ظاهر می شود و تا زمانی که کاربر با کلیک برروی دکمه close (بستن)، آن را ببندد روی صفحه باقی می ماند.

استفاده از بنر فیکس برای افزایش ورودی فوق العاده، جلب توجه کاربران، معرفی خدمات و محصولات (برندینگ)، جذب مشتری هدفمند، نصب اپلیکیشن، ثبت نام در سایت، تماس از سمت مشتری ، دانلود و … بسیار مناسب میباشد.

تبلیغات فیکس باعث ارتقای رتبه در گوگل، جمع‌آوری لید یا سرنخ باکیفیت، افزایش فروش و بازگرداندن مشتری‌ها یا لیدهای ازدست‌رفته با ارائه پیشنهادات جذاب نیز میشود.

لایت باکس (light box):

لایت باکس یکی از بهترین انواع تبلیغات آنلاین با قدرت برند سازی و اثر گذاری بسیار بالا می باشد که پس از ورود کاربر به صفحه ای از وب سایت ، به صورت یک بنر (با سایز مشخص ) در مرکز صفحه به کاربر نمایش داده می شود.

لازم به ذکر است این نوع تبلیغات به دلیل نوع نمایش ، از پتانسیل بسیار زیادی برای جذب مخاطبین برخوردار است.

استفاده ازلایت باکس برای افزایش ورودی سریع، دریافت اطلاعات از کاربران، اطلاع رسانی ، ثبت نام در سایت، چت ، دانلود و … بسیار مناسب میباشد.

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c/

امیرحسین سلطانی بازدید : 54 شنبه 11 بهمن 1399 نظرات (0)

نفس کشیدن یا تنفس رویه پیچیده‌ای از تبادل هواست که قسمت‌های از بدن را که در زیر شرح داده شده است، درگیر می‌سازد.

بهترین راه نفس کشیدن چیست؟ برای مطالعه این مقاله وارد سایت بریفبوک شوید.

ریه‌ها: ریه‌ها یک جفت ارگان اسفنجی هستند که در هر طرف قفسه سینه قرار دارند. ریه‌ها در زمان دم (زمانی که فرد هوا را به داخل ریه‌های خود می‌کشد) منبسط و در زمان بازدم (یعنی زمانی که فرد هوا را از ریه‌های خود خارج می‌سازد) منقبض می‌شوند.

هر ریه توسط غشای نازکی به نام «پلور» احاطه شده است که از ریه محافظت کرده و به آن اجازه می‌دهد تا در هنگام تنفس به جلو و عقب کشیده شود.

دیافراگم: دیافراگم یک عضله نازک است که در زیر ریه‌ها و بالای حفره شکمی قرار دارد. حرکت بالا و پایین دیافراگم به انقباض و انبساط ریه‌ها کمک می‌کند.

محرک های تنفسی را بشناسید:

به کارهای خود در طول روز فکر کنید و محرک های تنفسی را به خودتان یادآوری کنید. سپس آن ها را برای خودتان فرمول گذاری کنید و برنامه ریزی کنید تا بتوانید در طول روز آن ها را اجرا کنید و تنفس صحیح را در خود به جریان بیاندازید.

آنالیز کردن عادت تنفسی :

برای تغییر هر چیزی ابتدا باید از نیاز برای تغییر با خبر باشید. بنابراین توجه کنید که چگونه در شرایط مختلف نفس می کشید.
در شرایط و وضعیت های مختلف ذهنی چه تغییراتی در تنفس شما ایجاد می شود ؟
هنگام تمرکز کردن چگونه نفس می کشید ؟
هنگام عصبانیت، استرس، رانندگی، تماشای تلویزیون و غیره تنفس شما چگونه است؟
سعی کنید که تمام شرایط را بررسی کنید تا الگوی تنفسی خود را متوجه شده و ایرادات آن را برطرف کنید.

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d9%86%d9%81%d8%b3-%da%a9%d8%b4%db%8c%d8%af%d9%86/

امیرحسین سلطانی بازدید : 56 جمعه 10 بهمن 1399 نظرات (0)

کنترل خشم به عنوان یکی از مهارت‌های اصلی زندگی همواره مورد توجه روانشناسان بوده است. آن‌ها تلاش می‌کنند تا با ارائه راهکارهای عملی مناسب به افراد کمک کنند تا خشم خود را کنترل کرده و راه حل سالمی برای ابراز آن پیدا کنند.

تمرین تنفس عمیق

به جای اینکه به عصبانیت خود اجازه دهید تا خارج از کنترل شما قرار گیرد، هر بار که احساس خشم می کنید، برای آرام کردن بدن و ذهنتان، به تمرین تکنیک های تنفس ساده عادت کنید.

این کاری است که باید در هنگام عصبانیت انجام دهید:

-آهسته نفس بکشید، اما نفس های عمیق بکشید تا واکنش استرسی که معمولا همراه با عصبانیت همراه است را خنثی کنید.

-یک کلمه یا عبارت آرامش بخش را تکرار کنید، که می تواند این موارد باشد ” آرام باش”، “بیخیال” یا “من کنترل خشم خود را در دست دارم”.

-بر روی عضلات خود فشار دهید و سپس آن ها را رها کنید.

از 1 تا 100 یا 100 تا 1 بشمارید:

شمارش معکوس می تواند مانع از اوج گرفتن شما شود این کار ذهن شما را از علت خشم دور می کند و باعث می شود که شما در مورد چیز دیگری فکر کنید.

عمل شمردن همچنین زمان عصبانیت را به تاخیر می اندازد که اغلب احساسات را کنترل می کند.شما حتی می توانید این کار را با نفس کشیدن آرام و عمیق انجام دهید که موثرتر می شود.

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d8%ae%d8%b4%d9%85/

تعداد صفحات : 16

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 187
  • بازدید ماه : 357
  • بازدید سال : 1,976
  • بازدید کلی : 12,372